روز حلزون زهرا عبدی به زبان فرانسه ترجمه شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از آمازون- روز حلزون اولین داستان بلند زهرا عبدی است که با ترجمه کریستف بالایی و با عنوان مرثیه حلزون در 208 صفحه و از سوی انتشارات بلویل در فرانسه منتشر شده است.

روز حلزون زهرا عبدی به زبان فرانسه ترجمه شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روز حلزون روایت زندگی سه زن مادر، خواهر(شیرین) و نامزد (افسون) مردی به نام خسرو است که مفقود الاثر شده و سال هاست از جنگ بازنگشته اما هنوز در زندگی این سه زن نقش دارد و فراموش نمی گردد. سه زن حاضر در این روایت داستانی می کوشند منفعل و تاثرپذیر نباشند و در برابر شرایط پیش آمده نقش فعال داشته باشند.

رمان روز حلزون پیش از این به زبان ایتالیایی برگردان و در بازار نشر این کشور عرضه شده بود.

زهرا عبدی، نویسنده ایرانی است که تحصیلات خود را در رشته ادیان و عرفان و زبان و سپس ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد. مجموعه شعر تو با خرس سنگین تر از کوه رقصیده ای اولین کتاب زهرا عبدی است که در سال 1387 منتشر شد و 5 سال بعد رمان روز حلزون و سپس رمان ناتمامی از او در سال 1395 توسط نشر چشمه به چاپ رسید. رمان تاریکی معلق روز و مجموعه شعر شهرزاد از آثار دیگر این نویسنده است.

کریستف بالایی، استاد زبان و ادبیات فارسی در فرانسه است که نقش به سزایی در معرفی ادبیات معاصر ایران در فرانسه داشته و آثار ادبی بسیاری را از فارسی به فرانسوی ترجمه نموده است. او هم چنین چند کتاب از جمله سرچشمه های داستان کوتاه فارسی و پیدایش رمان فارسی و بحران آگاهی ایرانی در باره نثر فارسی تالیف نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1213

به "روز حلزون زهرا عبدی به زبان فرانسه ترجمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز حلزون زهرا عبدی به زبان فرانسه ترجمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید