رویارویی خاص حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی بلگراد

به گزارش مجله اینمن، چهارمین و آخرین مرحله رقابت های رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی برای معرفی رنکینگ نهایی کشتی گیران جهت حضور در رقابت های دنیا 2023، از 22 تا 25 تیر به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می گردد.

رویارویی خاص حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی بلگراد

در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد آمریکا پس از برگزاری رقابت مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، با چهره های مطرح خود همانند دیوید تیلور راهی این رقابت ها می گردد، خبری از حضور چهره های شاخص کشتی آزاد ایران در این رقابت ها نیست.

غیبت حسن یزدانی در این رقابت ها باعث خارج شدن او از بین 4 نفر برتر رنکینگ برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا خواهد شد؛ اتفاقی که می تواند اینبار بر خلاف دو سه سال اخیر به رویارویی یزدانی و دیوید تیلور در مراحل مقدماتی یا نیمه نهایی منجر گردد. البته یکبار در سال 2018 و در مسابقات دنیای بوداپست یزدانی و تیلور در دور نخست مبارزه کردند، اما پس از آن تمام رویارویی آن ها در فینال بوده است.

یزدانی در حال حاضر با 48000 امتیاز در رده چهارم رنکینگ وزن 86 کیلوگرم جای دارد و دیوید تیلور نیز با 45000 امتیاز پنجم است و تیلور حتی با قرار گرفتن در رده هشتم و کسب 3200 امتیاز می تواند جای یزدانی را در رده چهارم رنکینگ بگیرد و او را از بین 4 نفر نهایی رنکینگ خارج کند.

طبق قانون اتحادیه دنیای کشتی، نفرات اول تا چهارم رنکینگ تا مرحله نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی روند و به این ترتیب کار راحت تری در مقابل دیگر نفرات حاضر در این وزن برای رسیدن به مرحله نهایی در پیش دارند.

در وزن 125 کیلوگرم نیز امیرحسین زارع با 42000 امتیاز در رده چهارم واقع شده است و طبق فهرست اعلام شده اتحادیه دنیای کشتی در صورتیکه دنیل لیگتی از مجارستان که 36275 امتیاز در رده پنجم واقع شده است به فینال برسد می تواند جای زارع در رده چهارم را بگیرد که البته با توجه به حضور طا ها آکگل و گنو پتریاشویلی این احتمال بعید به نظر می رسد.

بعلاوه در وزن 79 کیلوگرم، نخودی که راهی این مسابقات است در رده چهارم واقع شده است و با توجه به نرسیدن جردن باروز به عنوان نفر اول رنکینگ به رقابت های دنیای، خطری جایگاه او را تهدید نمی کند.

در وزن 74 کیلوگرم نیز یونس امامی با 42400 امتیاز در رده چهارم واقع شده است و اولانبایار مغول که با 35500 امتیاز در رده پنجم جای دارد و تنها در صورت قهرمانی در تورنمنت رنکینگ مجارستان می تواند جای امامی را در رده چهارم بگیرد.

کشتی آزاد ایران در اوزان 57، 70 و 97 کیلوگرم جایی در بین نفرات برتر رنکینگ نخواهد داشت و در اوزان دیگر نیز رضا اطری در رده سوم وزن 61 کیلوگرم جای دارد، رحمان عموزاد صدرنشین وزن 65 کیلوگرم است و کامران قاسمپور که محتمل است به علت مصدومیت به رقابت های قهرمانی دنیا نرسد در رده دوم وزن 92 کیلوگرم واقع شده است.

طبق قانون اتحادیه دنیای کشتی امتیاز نفرات اول تا دهم هر مرحله از رقابت های رنکینگ به توضیح زیر است:

نفر اول: 8000 امتیاز

نفر دوم: 6400 امتیاز

نفر سوم: 5200 امتیاز

نفرات پنجم مشترک: 4000 امتیاز

نفرات هفتم مشترک: 3520 امتیاز

نفر هشتم: 3200 امتیاز

نفر نهم: 2800 امتیاز

نفر دهم: 2480 امتیاز

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2292

به "رویارویی خاص حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویارویی خاص حسن یزدانی و دیوید تیلور در جهانی بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید