تور ارزان هند: سیستم حمل و نقل در بمبئی چگونه است؟

به گزارش مجله اینمن، حمل و نقل عمومی در بمبئی

شهر بمبئی بدون شک از دیدنی ترین شهر های هند است که شلوغی و هرج و مرج آن ممکن شما را کمی سردرگم کند. حمل و نقل عمومی در شهر بمبئی، شامل جابجایی میلیون ها شهروند آن از طریق قطار، اتوبوس، کشتی و تاکسی می گردد. بیش از 88 درصد افراد این شهر، از وسایل نقلیه عمومی استفاده می نمایند. وسایل نقلیه عمومی یکی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای بیشتر جمعیت این شهر است که توانایی پرداخت هزینه تاکسی را برای رفت و آمد ندارند. اگر قصد سفر به شهر شلوغ و دیدنی بمبئی را دارید، با خبرنگاران همراه باشید تا با سیستم حمل ونقل در بمبئی آشنا شوید.

تور ارزان هند: سیستم حمل و نقل در بمبئی چگونه است؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

اتوبوس

سیستم اتوبوس شهر بمبئی یکی از برترین سیستم های حمل و نقل عمومی در هند است. سیستم حمل و نقل اتوبوس بمبئی یا BEST، به قدری وسیع است که تمام نقاط شهر را پوشش می دهد. این اتوبوس های قرمز دو طبقه، مقرون به صرفه، راحت و امن هستند. طبقه دوم این اتوبوس ها یکی از برترین راه ها برای تماشا سطح شهر و چشم انداز های متفاوتی از بمبئی است.

4 پیشنهاد متفاوت برای سفر به بمبئی

تاکسی

یکی از راحت ترین راه های حمل و نقل در بمبئی، تاکسی های زرد و مشکی معروف آن است. رانندگان این شهر معمولا برخورد محبت آمیز ای دارند و شما را برای پیدا کردن مسیرتان یاری می نمایند. بعلاوه می توانید تاکسی های خنک، که کولر و تهویه هوا دارند و گران تر هستند را انتخاب کنید.

ریکشاو

ریکشاو ها، اسکوتر های سه چرخه ای هستند که در سطح شهر بمبئی زیاد آن ها را می بینید. این ریکشاو ها نقش مهمی در حمل و نقل عمومی بمبئی دارند. تفاوت مهم آنها باتاکسی، علاوه بر تفاوتی که در قیمت دارند، این است که ریکشاو ها مجاز به ورود به منطقه ها حومه ای شهر بعد از منطقه ها سیون و باندرا در جنوب بمبئی نیستند.

برترین مراکز خرید سوغاتی در بمبئی

کشتی

سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه رسیدن به علیباگ از بمبئی، استفاده از کشتی هایی است که در زمان های مختلفی در طول روز رفت و آمد می نمایند. این کشتی ها از دروازه هند و باچا داکا در دسترس هستند. به وسیله این کشتی ها می توانید به علیباگ، غارهای الفانتا، ریواس و ماندوا بروید. این سرویس بعلاوه در شمال بمبئی هم در دسترس است.

قطار

راه آهن بمبئی، قدیمی ترین خط راه آهن آسیا است که در سال 1847 افتتاح شد. با طول 303 کیلومتر، قطار بمبئی بالاترین تراکم مسافری را با جابجایی 6 میلیون مسافر در هر روز دارد. این قطار سه خط غربی، مرکزی و بندری دارد. این قطار ها از 4 بامداد تا 1 بامداد فعال هستند. قطار بمبئی بعلاوه یک خط سریع هم دارد که در ایستگاه های محدودی توقف دارد. از سال 1992، قطارهای بمبئی شامل قطارهای مخصوص بانوان شدند که به طور کامل به بانوان اختصاص دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2005

به "تور ارزان هند: سیستم حمل و نقل در بمبئی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: سیستم حمل و نقل در بمبئی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید