شاسی بلند تازه کیا، خودرویی که برق خانه را هم تامین می نماید!، عکس

به گزارش مجله اینمن، خودروی نو SUV کمپانی کیا، می تواند با قابلیت شارژر دو طرفه اش انرژی را به شبکه برق خانگی برگرداند.

شاسی بلند تازه کیا، خودرویی که برق خانه را هم تامین می نماید!، عکس

غزال زیاری: کمپانی کره ای کیا، در ماه اکتبر امکان پیش خرید جدیدترین خودروی تمام الکتریکی اش، که یک اتومبیل شاسی بلند سه ردیفه به نام EV9 است را آغاز کرد. این اتومبیل در بخش خودروهای خانوادگی حرف های زیادی برای گفتن دارد و دارای بردی 304 مایلی با تنظیمات تک موتوره (تا 280 مایل با دو موتور) و ظرفیت یدک کشی تا 2265 کیلوگرم است.

اما مجذوب نماینده ترین ویژگی این خودرو، شارژ سریع آن یا تعداد مسافرانی که می تواند حمل کند، نیست و بلکه توانایی این خودرو برای انجام شارژ دو طرفه از خودروی SUV به خانه و بازگشت به اطراف در یک چرخه انرژی دایره ای منظم است. کمپانی کیا با امضای قراردادی با شرکت Wallbox (شرکتی که در زمینه راهکارهای شارژ و مدیریت انرژی خودروهای الکترونیکی فعالیت می نماید)، حالا آماده است تا انرژی را از طریق EV9 به شبکه بازگرداند.

مدیریت انرژی در طول چرخه

در طول سال 2023 بود که کمپانی هیوندای، رقیب کره ای کیا، از خودرو Ioniq 6 EV خود رونمایی کرد. این خودرو قابلیت این را دارد که در 18 دقیقه شارژ گردد و امکان تبادل انرژی خودرو به بار (V2L) برای شارژ و کارنمودهای دستگاه های الکتریکی را فراهم می نماید. تصور کنید که شما با استفاده از این امکان می توانید تا دستگاه قهوه ساز یا سشوار را در اتومبیل استفاده نموده یا چراغ قوه های قابل حمل یا حتی لپ تاپتان را در سفر کمپینگ شارژ کنید.

در خصوص نحوه شارژ خودرو به X، V2L تنها نقطه آغاز است و عموم مردم در پی گزینه های بیشتری مثل V2H (خودرو به خانه) یا V2G (خودرو به شبکه) و یا حتی V2V (خودرو به خودرو) هستند. شراکت Wallbox شامل شارژر دوطرفه نسل بعدی است. این شرکت مدعی است که یک خودروی کیا EV9 می تواند بین 76 تا 100 کیلووات ساعت انرژی را در خود نگه دارد که بیش از پنج برابر انرژی یک سیستم ذخیره سازی استاندارد خانگی است و برای تامین برق یک خانه میانه، تا چهار روز کافی خواهد بود.

طبق ادعای Wallbox، در صورت قطع برق، شارژر دوطرفه به شکل اتوماتیک، منبع تغذیه کاربر را از شبکه از طریق نقلیه تغییر خواهد داد و صاحبخانه این امکان را خواهد یافت تا از باتری خودروی EV خود به عنوان یک ژنراتور اضطراری استفاده کند. با توجه به تعدد قطعی برق در سال های اخیر، به علت وقوع طوفان های بزرگی مثل طوفان ایان در فلوریدا یا طوفان های یخی که بخش هایی از تگزاس را خاموش کرد و یا خاموشی برق در کالیفرنیا، چنین احتیاجی را در بین افراد ایجاد نموده است. کامیون برقی فورد F-150 لایتنینگ به خاطر حل بحران قطعی برق در بخش های وسیعی از منطقه و برطرف مسائل بسیاری از افراد، مدتها سرتیتر خبرها بود.

  • تهیه سوخت هواپیما با استفاده از چربی و شکر، واقعیت یا خیال؟
  • این گوشی عجیب آمده تا به سلطنت اپل و سامسونگ انتها دهد

یک خانه متصل

کمپانی کیا، با ساخت دمویی تحت عنوان Kia Connected Home، قابلیت انتقال شارژ خودرو به خانه (V2H) را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشت تا نشان دهد که یک شارژر دوطرفه تا چه حد می تواند ساده باشد. جف جابلانسکی، سخنگوی کیا در این باره شرح داده که مراحل کار ساده هستند؛ کافی است شارژر دوطرفه را در خانه تان نصب نموده و خودرو را به برق وصل کنید. براساس مدیریت هوشمند از زمان روز و احتیاجهای انرژی خودرو، Wallbox Quasar 2 می تواند EV9 را شارژ نموده و یا برق را از EV9 به داخل خانه منتقل و تخلیه کند.

به طور معمول سناریو V2G بدین ترتیب است که باتری EV در طول ساعات غیرپیک و غیراوج شبانه روز (که معمولا ساعات ابتدایی نیمه شب که بیشتر مردم خواب هستند)، شارژ می گردد. به عنوان مثال یک راننده می تواند با مصرف بخشی جزئی از ظرفیت باتری به سر کار برود. آنها می توانند ماشین را به یک شارژر متصل نموده تا هم باتری را 100% شارژ نموده و هم آن را در حالت آماده باش قرار بدهند تا در صورت احتیاج شبکه در ساعات اوج مصرف، آماده به کار باشد. در خانه، با استفاده از جزر و مد احتیاجهای انرژی به شکل مشابهی عمل می گردد. بعضی از شرکت ها حتی امکان خرید انرژی به صورت اعتباری در صورتحساب برق خانه را فراهم می نمایند.

جدای از تمام این مسائل، یک سیستم نرم افزاری، تخصیص نیرو را مدیریت نموده و آن را به جایی که بیشتر مورداحتیاج است، راهنمایی می نماید و Wallbox هم در این زمینه یاری رسان خواهد بود.

تمرکز فعلی کمپانی کیا برروی اهداف پایدار است و EV9 یکی از یازده مدل EV است که تا سال 2026 وعده داده شده است. این کمپانی کره ای متعهد است که تا سال 2040، به شکل 100% از انرژی های تجدیدپذیر در سایت های تولیدی اش بهره ببرد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: popsci

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آذر 1402 بروزرسانی: 16 آذر 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2329

به "شاسی بلند تازه کیا، خودرویی که برق خانه را هم تامین می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند تازه کیا، خودرویی که برق خانه را هم تامین می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید