11 مقصد باورنکردنی که میتوانید بدون گذرنامه آمریکا به آنجا سفر کنید

به گزارش مجله اینمن، به کدام کشور ها بدون گذرنامه آمریکا می توان سفر کرد ؟

آیا قصد مسافرت کردن دارید اما توانایی اقتصادی و وقت دریافت گذرنامه آمریکا را ندارید؟ نگران نباشید مقاصد دورافتاده و عجیب بسیاری وجود دارند که می توانید بدون تشریفات زائد اداری به آنها سفر کنید.

11 مقصد باورنکردنی که میتوانید بدون گذرنامه آمریکا به آنجا سفر کنید

پورتوریکو

پورتوریکو که یکی از جزایر ایالات متحده است بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این جزیره چند ملیتی است و ترکیبی از ملیت های آفریقایی، اسپانیایی، آمریکای لاتین و ایالات متحده در آن وجود دارند. می توانید بدون گذرنامه آمریکا در جنگل های استوایی پورتو ریکو گردش کنید، معماری منطقه مستعمره را ببینید، کوه های تماشایی را مشاهده کنید و از سواحل شنی سفید آن لذت ببرید.

جزایر ویرجین ایالات متحده

در حال حاضر این جزایر جذاب کارائیبی بواسطه توافقی که در سال 1916 با دانمارک صورت گرفت، یکی از قلمروهای آمریکا محسوب می گردد که بصورت قانونی به ثبت نرسیده است و می توان بدون گذرنامه آمریکا به آن سفر کرد. جهانگردی صنعت اصلی جزایر ویرجین است به طوریکه هر سال حدود 2 میلیون بازدید نماینده از مناظر بکر آن بازدید نموده و لذت می برند. از جمله فعالیت هایی که معمولا در جزایر ویرجین می توان انجام داد عبارتند از؛ شنا،غواصی و خوردن نوشیدنی عصاره نی شکر که یکی دیگر از صنایع عظیم جزیره ویرجین به حساب می آید.

نقاط دیگر کارائیب

سایر ملت های کارائیب کارت گذرنامه ایالات متحده یا گواهینامه رانندگی را برای ورود به وسیله دریا میپذیرند که بواسطه قراردادی تحت عنوان قوانین سفر به نیمکره غربی انجام می گردد. این قرارداد به مسافران کشتی های دریایی امکان بازدید از برمودا را می دهد. همچنین بموجب این قرارداد مسافران می توانند بدون گذرنامه آمریکا کامل به جامائیکا و باهاماس سفر نمایند. فقط به یاد داشته باشید که سعی نکنید با هواپیما برگردید زیرا برای سفر هوایی داخلی و خارجی در خاک ایلات متحده باید گذرنامه کامل داشته باشید.

جزایر شمال ماریانا

در قسمتی از اقیانوس آرام شمالی این کشور فدرال واقع شده است که به خاطر فعالیت های زیادی که می توان در آن انجام داد در بین جهانگردان بسیار محبوب است فعالیت هایی مثل غواصی، شنا، کارائوکه و غیره. در جزایر شمال ماریانا ارز رایج دلار آمریکا می باشد و زبان رسمی نیز انگلیسی است. به دلیل وجود صخره های مرجانی شرایط برای غواصی عالی است.

گوآم

گوآم که در جنوب جزایر ماریانا واقع شده است به این دلیل معروف است که از مراکز نظامی مهم ایالات متحده بشمار می رود. این کشور که در خاک ایالات متحده واقع شده است، هرساله بیش از یک میلیون جهانگرد را به خود جذب می نماید جهانگردانی که به دنبال بازارهای فرهنگی، سواحل بکر و زیبا و ورزش های آبی هیجان انگیز هستند. به خاطر داشته باشید که به دلیل تهدیدهای اخیر کره شمالی، برای سفر به گوآم باید خیلی احتیاط کنید.

ساموآی آمریکایی

کشور ساموئا که در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است از نظر فرهنگ و سبک زندگی بسیار شبیه به کشور ساموآی عظیم است. ساموآی آمریکایی نسبت به جزایر دیگرش جهانگردان کمتری دارد که می تواند نقطه مثبتی برای آن باشد تا با جذب جهانگرد بیشتر به توسعه آن یاری گردد. در این جزیره دنج و آرام بهترین غذاهای دریایی را تجربه می کنید. از تفریحات این جزیره نیز می توان به ماهی گیری، غواصی، موج سواری و گشت های شهری اشاره نمود.

هاوایی

از بین جزایر استوایی ایالات متحده، هاوایی تنها جزیره ای است که یک ایالت رسمی به حساب می آید. این مقصد جهانگردی که شهرت بسیار زیادی دارد و در دل اقیانوس آرام قرار گرفته است هر ساله پذیرای جهانگردان بسیار زیادی است که علاقمند به بازدید از آتشفشان های فعال، تفریحات شبانه و سایر تفریحات ساحلی در سواحل رویایی هاوایی می باشند.

مکزیک

طبق قانون سفر به نیمکره غربی، شهروندان ایالات متحده می توانند از راه های زمینی یا آبی با گذرنامه معتبر یا گواهینامه رانندگی به مکزیک وارد شوند. اما افرادیکه بیش از 72 ساعت در مکزیک می مانند باید یک کارت توریستی بگیرند که معادل 23 دلار آمریکا است و 180 روز اعتبار دارد. بخاطر داشته باشید که آندسته از شهروندان ایالات متحده که با هواپیما به ایالات متحده باز می کردند یا به شهری دیگر در مکزیک سفر می نمایند باید گذرنامه کامل داشته باشند.

کانادا

آندسته از شهروندان ایالات متحده که از مرزهای زمینی یا آبی وارد کانادا می شوند باید کارت گذر معتبر یا کارت نکسوس داشته باشند. اگرچه ممکن است مسافران هوایی نیز از کارت نکسوس استفاده نمایند اما از کارت گذر نمی توانند استفاده نمایند و در عوض باید گذرنامه کامل ارائه نمایند. کارت نکسوس با قیمتی معادل 50 دلار آمریکا برای افرادیکه بصورت منظم بین دو کشور سفر می نمایند بسیار مناسب است و برای تسریع فرآیند طراحی شده و قیمت آن کمتر از پاسپورت کامل است.

آلاسکا

تا زمانیکه در سفر خود به آلاسکا در کانادا توقف نداشته باشید، احتیاجی به گذرنامه ندارید. آلاسکا به عنوان شمالی ترین ایالت، سرزمین یخچال های طبیعی، کوه ها و خرس های خاکستری است که واقعا ارزش دیدن دارد. همانطور که می دانید زمستان های آلاسکا یخبندان است.

ایالات متحده به هم پیوسته

ایالات متحده به هم پیوسته متشکل از 48 ایالت جداگانه است که محدوده جغرافیایی، فرهنگی و آب و هوایی گسترده ای را پوشش میدهند. بنابراین ارزش دیدن و تجربه کردن را دارد. بدون اینکه احتیاج به هواپیما و رفتن به سرزمین های دور دست داشته باشید.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 980

به "11 مقصد باورنکردنی که میتوانید بدون گذرنامه آمریکا به آنجا سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مقصد باورنکردنی که میتوانید بدون گذرنامه آمریکا به آنجا سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید