طارمی بدهی هایش با بنفیکا را تسویه می نماید!

به گزارش مجله اینمن، زمان زیادی تا برگزاری مهمترین ملاقات فوتبال پرتغال باقی نمانده است. پورتو و بنفیکا در جدال موسوم به کلاسیک باید آدینه شب در ورزشگاه دا لوز به مصاف هم بروند. فاصله 2 تیم در صدر جدول به عدد 10 رسیده و آبی و سفیدها برای اینکه اندک شانس های خود برای قهرمانی را زنده نگه دارند، نیازمند یک معجزه در لیسبون هستند.

طارمی بدهی هایش با بنفیکا را تسویه می نماید!

مهدی طارمی که بخت اول گلزنی پورتو در این بازی به شمار میرود، در هفته های گذشته نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و روزنامه رکورد نیز در شماره امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است که او می تواند برای نخستین بار، در استادیوم خانگی بنفیکا، برای پورتو گلزنی کند.

در این یادداشت که با تیتر طارمی دستور واکنش دارد منتشر شده، آمده است: با زدن تنها 4 گل در سال 2023، این بازیکن ایرانی در دالوز تست آتش (گلزنی) دارد. یک بدهی در کلاسیک وجود دارد و طارمی باید آن را تسویه کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

عملکرد طارمی اخیراً مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است، به طوری که ناکامی بازیکن ایرانی در گلزنی را به عنوان یکی از دلایل افت پورتو قلمداد نموده اند. این درحالی است که با 22 گل و 10 پاس گل، او همچنان برترین گلزن این فصل پرتغال است. با این حال، در سال تقویمی 2023، این مهاجم 30 ساله فقط 4 گل به ثمر رسانده و جام جهانی قطر نقطه عطفی در دوران حرفه ای او بود.

با این حال، سرخیو کونسیسائو اجازه نمی دهد برترین گلزن تیمش تحت تأثیر نقدها قرار بگیرد، زیرا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل پورتیموننسه، تأثیر او بر تیم را برجسته کرد. طارمی تمام اعتماد مربی، هم تیمی هایش و بیشتر ورزش دوستان را به دست آورده و به همین علت محیط ایده آلی در اختیار دارد تا در جهت منافع تیم یاری کند. این ایرانی می تواند توانایی هایش را در دربی به همه تحمیل کند، البته این اتفاق همواره رخ نداده است. در استادیوم دالوز، استادیوم خانگی بنفیکا، او هرگز پیروز به گلزنی برای پورتو نشده است. این مهاجم امیدوار است که بدهی خود را تسویه کند.

با نگاهی به مسیر طارمی در این فصل، معین است که گلزنی خارج از دراگائو برای او کار آسانی نبوده است. از 22 گلی که در این فصل به ثبت رسانده، تنها 8 گل آن در خارج از خانه به ثمر رسیده است. بدتر از آن، آخرین باری که ملی پوش ایرانی یک گل خارج از خانه وارد دروازه حریفان کرد، به 17 سپتامبر 2022 و ملاقات برابر استوریل پرایا برم می شود، یعنی شش ماه و نیم پیش.

علاوه بر این، از سپتامبر، مهاجم ایرانی گل های خارج از خانه اش را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. 2 پنالتی برابر لورکوزن و 2 گل مقابل بروژ. از آن به بعد، گلزنی طارمی در خارج از خانه به یک بحران واقعی تبدیل شد.

با تقسیم بندی فصل به چهار قسمت، بخش سوم یعنی ماه های ژانویه، فوریه و مارس، با تنها چهار گل زده، ضعیف ترین فصل برای طارمی از نظر پیروزیت بوده است. این رکورد پس از یک دوره فوق العاده در اکتبر و دسامبر به دست آمد. جایی که او به علت حضور در جام جهانی، بازی های کمتری را برای پورتو انجام داد اما تقریبا سه برابر (11 گل) به ثمر رساند که این میزان بسیار بالاتر از ابتدای فصل است که او تا سپتامبر 7 بار دروازه رقبا را باز کرد.

منبع:ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2255

به "طارمی بدهی هایش با بنفیکا را تسویه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طارمی بدهی هایش با بنفیکا را تسویه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید