طالبان: تعویق خروج آمریکا نقض توافق دوحه است

به گزارش مجله اینمن، خبرگزاری خبرنگاران- طالبان اعلام نمود، به تعویق افتادن خروج آمریکا از افغانستان تا ماه سپتامبر نقض توافق دوحه و شانه خالی کردن آمریکا از تعهداتش است.

طالبان: تعویق خروج آمریکا نقض توافق دوحه است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، طالبان در بیانیه ای توضیح داد: نقض پیمان آمریکا باعث می گردد نیرو های ما از خود واکنش نشان دهند؛ ما آمریکا را مسئول عواقب این نقض پیمان می دانیم.

طالبان همچنین از آمریکا و کشور های دیگر خواست، نیرو های خود را بر اساس توافق دوحه از افغانستان خارج نمایند و برای باقی ماندن بهانه جویی ننمایند.

براساس توافقی که دولت ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اوایل سال 2020 با طالبان منعقد کرد، نیرو های آمریکایی موظف به ترک افغانستان قبل از اول ماه مه هستند.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود، تا پیش از 11 سپتامبر نظامیان آمریکایی، افغانستان را ترک می نمایند. رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود، واشنگتن پس از عقب نشینی نیروها، همچنان به یاری کردن نیرو های امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

در همین حال، آنتونی بلیکن وزیر امور خارجه آمریکا برای تبادل نظر درباره خروج نیرو های این کشور از افغانستان به کابل سفر نموده است.

بلینکن در کنفرانس خبری در کابل گفت: اقدامات و برنامه ریزی های زیادی برای تضمین خروج امن از افغانستان داریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1583

به "طالبان: تعویق خروج آمریکا نقض توافق دوحه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: تعویق خروج آمریکا نقض توافق دوحه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید