عربستان بازهم شرط جدید گذاشت

به گزارش مجله اینمن، ایسنا نوشت: نماینده دائم عربستان در سازمان ملل از احتمال معین شروط جدید برای دوحه از سوی چهار کشور عربی محاصره کننده قطر خبر داد.

عربستان بازهم شرط جدید گذاشت

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در مصاحبه ای با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار کرد: احتمال دارد شرط های جدیدی از سوی طرف های تحریم کننده قطر برای این کشور تعیین گردد.

المعلمی تاکید کرد: با هر تغییری در جهانی واقعی احتمال دارد شروط جدیدی تعیین شوند.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره اضافه شدن شرط چشم پوشی دوحه از حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور گفت: بله بستگی دارد، اگر اتفاق تازه ای رخ دهد، نیاز به تعیین شروط جدیدی وجود خواهد داشت.

او درباره نتایج تحریم قطر توسط چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) مدعی شد، با وجود اینکه نقش آفرینی قطر در کشورهای منطقه هنوز تمام نشده و قطر تقریبا به اندازه عادی خود بازگشته،این تحریم به کاهش گسترده دخالت های دوحه در امور داخلی کشورهای تحریم کننده و نیز تضعیف نقش مخرب آن در نقاط مختلف جهان منجر شده است.

این مسؤول عربستانی تاکید کرد، ریاض از مصاحبه چه مستقیم و چه غیرمستقیم با میانجیگری کویت استقبال می کند و امیدوار است که این مصاحبهها به نتایج مثبتی منجر شوند، البته این مساله به رهبری قطر که با خواسته های مشروع چهار کشور عربی مخالف است، بازمی گردد.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از اواسط سال 2017 قطر را تحریم کرده و اتهام های مختلفی را به این کشور وارد کردند، دوحه نیز بارها این اتهام ها را رد کرده و لیست شروط تعیین شده از سوی طرف های تحریم کننده برای عادی سازی روابط را نپذیرفت.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1089

به "عربستان بازهم شرط جدید گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان بازهم شرط جدید گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید