فرانسه از آتش بس قره باغ حمایت کرد

به گزارش مجله اینمن، در پی برقراری آتش بس میان ایروان و باکو، پاریس اعلام آمادگی کرد تا به حصول راه حلی متوازن و پایدار برای تمامی طرف های مناقشه ناگورنو - قره باغ یاری کند.

فرانسه از آتش بس قره باغ حمایت کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

از خبرگزاری رویترز، بین 400 تا 600 هزار ارمنی تبار در فرانسه زندگی می نمایند و امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور مراقب بوده تا در جریان درگیری های اخیر از هیچکدام از طرفین جانبداری نکند. با این حال مخالفان داخلی به نحو روزافزونی از او انتقاد نموده اند که به اندازه کافی به ارمنستان یاری ننموده است.

در بیانیه پنجشنبه (22 آبان) کاخ الیزه اعلام شده که مکرون به دنبال آن است تا به نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اطمینان خاطر دهد: رئیس جمهوری با ابراز رضایت از خاتمه درگیری ها، دوستی خود با ارمنستان و مردم آن را یادآور شد و آمادگی خود را برای برقراری راه چاره سیاسی منصفانه و پایدار برای تمامی طرف های ناگورنو - قره باغ اظهار داشت.

مکرون همچنین برای برآورد نیازهای بشردوستانه ارمنستان با تعدادی از سازمان های امدادرسان و ارامنه شاخص خارج از کشور ملاقات کرد.

به نوشته رویترز، قرار است آمریکا و فرانسه به زودی دیپلمات های خود را برای رایزنی در خصوص مناقشه اخیر به روسیه اعزام نمایند.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه رسید.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی 3 بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1303

به "فرانسه از آتش بس قره باغ حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از آتش بس قره باغ حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید