فواید کلم بروکسل ، بمب روغن خردل ، ویتامین ث به میزان پرتقال

به گزارش مجله اینمن، برای بسیاری از افراد در کشورهای مسیحی شام کریسمس بدون دورچین کلم بروکسل کامل قلمداد نمی گردد. در واقع، کلم بروکسل محبوب همیشگی شام کریسمس بریتانیایی است. در ادامه به فوایدی از کلم بروکسل اشاره خواهیم کرد تا شما را متقاعد کند که از آن بیش تر بهره ببرید.

فواید کلم بروکسل ، بمب روغن خردل ، ویتامین ث به میزان پرتقال

به گزارش خبرنگاران به نقل از کانورسیشن، کلم بروکسل متعلق به خانواده سبزیجات چلیپایی یا براسیکا است که کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی را نیز شامل می شوند. مانند تمام اعضای براسیکا کلم بروکسل نیز مملو از فیبر است و برای باکتری های روده شما مفید است. هم چنین، کلم بروکسل مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و کلسیم را برای حفظ سلامت عضلات و استخوان ها فراهم می نماید.

کلم بروکسل سرشار از از ویتامین کا و ث هستند و از سیستم ایمنی و استخوان های سالم حمایت می نمایند. اگر کلم بروکسل را به صورت خام مصرف کنید ویتامین ث بیش تری از آن در مقایسه با ویتامین ث پرتقال دریافت خواهید کرد. کلم بروکسل پخته شده نیز حاوی ویتامین ث می باشد اما ویتامین ث آن تقریبا به میزان ویتامین ث دریافتی از پرتقال و آب پرتقال خواهد بود.

هر چه تلخ تر بهتر

نکته مهم آن است که کلم بروکسل سرشار از طیف گسترده ای از مواد شیمیایی طبیعی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است که با سلامتی مرتبط هستند. این مواد به طور خاص در ترکیبات حاوی گوگرد به نام گلوکوزینولات به وفور یافت می شوند.

به آخرین زمان پخت کلم بروکسل، کلم یا گل کلم فکر کنید. آیا فکر نموده اید که علت بوی تند آن چیست؟ در زمان پخت، ترکیبات گوگردی در کلم بروکسل در حال تجزیه شدن هستند. این ترکیبات هم چنین علت طعم تلخ بودن کلم بروکسل هستند. بنابراین، کلم بروکسل هر چه تلخ تر باشد بهتر و غنی تر است. بنابراین، ممکن است تعجب نکنید که چرا این مواد شیمایی تا این میزان خاص هستند. نتایج چندین مطالعه علمی نشان داده که این ترکیبات گوگردی آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند با جلوگیری از آسیب سلولی شرایط سلامتی را تقویت نمایند.

چندین مطالعه انجام شده نشان داده اند که مصرف بیش تر این گلوکوزینولات ها از سبزیجات چلیپایی، از جمله کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم با کاهش خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطان ها مرتبط هستند. در پژوهش هایی که صورت می گیرد شواهد بیش تری از فواید آن جمع آوری می گردد اما برترین توصیه ای که می توان داشت آن است که تقریبا پنج وعده سبزیجات براسیکا در هفته مصرف کنید و گزینه هایی که در این گروه قرار می گیرند را تغییر دهید.

ترکیبات گوگردی تلخ بخشی از سیستم دفاعی پیشرفته کلم بروکسل است که به بمب روغن خردل که حشرات را از خود دور می نماید معروف است. البته حشراتی که امکان گرده افشانی دارند می توانند به آن نزدیک شوند.

حدود 200 گلوکوزینولات مختلف در سبزیجات براسیکا وجود دارند و هر یک از این سبزیجات دارای ترکیبات متفاوتی هستند که به آن طعم خاص خود را می بخشد. به همین علت است که سبزیجات زیر که از خانواده براسیکا هستند طعم های مختلفی دارند: کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ، ترب کوهی، شلغم، شاهی، گل کلم و خردل.

چگونه این سبزیجات را بپزیم؟

برای راحتی بیش تر کلم بروکسل را اغلب آب پز می نمایند. اما اگر کلم بروکسل را برای مدت زمانی طولانی بجوشانید نه تنها ارزش غذایی خود را از دست می دهد (بعضی از گلوکوزینولات ها بر اثر حرارت از بین می روند) بلکه باعث ایجاد بو و طعم نامطبوعی می گردد.

پس گزینه های دیگر چه هستند؟

می توانید به سادگی جوانه ها را با مقداری روغن زیتون یا کره و کمی سیر و سبزی سرخ کنید. یک جایگزین می تواند بخارپز کردن و یا قرار دادن در مایکروویو باشد. سعی نکنید ماجراجویی کنید و ماده تازه ای را به آن بیافزایید. در نتیجه، با توجه فواید ذکر شده نباید فراموش کنید دفعه بعدی که به سوپر مارکت رفتید کل بروکسل، کلم بروکلی، گل کلم و کم را بخرید. براسیکا مانند کلم بروکسل برای کل زندگی و نه صرفا برای تعطیلات کریسمس مفید هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2212

به "فواید کلم بروکسل ، بمب روغن خردل ، ویتامین ث به میزان پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید کلم بروکسل ، بمب روغن خردل ، ویتامین ث به میزان پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید