لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟
به گزارش مجله اینمن، با توجه به اهمیت علم ارتباطات در زمینه لوگو و برندسازی، نماد هر شرکت باید گویا و صریح با مشتری حرف بزند. لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟
جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.
خبرنگاران - از دید کارشناسان علم تبلیغات، لوگو یک شرکت می بایست در اوج سادگی، انبوهی از ایما و اشاره ها را در پس خود داشته باشد؛ از نماد روی سربرگ یک شرکت ساده گرفته تا لوگوی رسمی یک شرکت عظیم خودروسازی. اما برخی از این نمادها جدای از زیبایی بصری، حاوی دنیایی از حرف های نگفته هستند.
BMW
خودروسازی محبوب باواریا خیلی وقت است که با آن نماد دایره ای مشکی و آبی اش دیده می شود. ب ام و پیش از آنکه یک خودروساز معتبر شود، یک هواپیماساز چیره دست بود. مسیری که هنوز رولزرویس انگلستان با ساخت پیشرانه های جت ادامه می دهد.
در حقیقت این نماد، حرکت ملخ سیاه رنگ یک هواپیما را نشان می دهد که از لابه لای آن، آبی آسمان نمایان شده است. هنوز هم می توان روی هواپیماهای به جا مانده از جنگ دنیای دوم این نماد را پیدا کرد.
TOYOTA
تا پیش از وقایع اخیر، تویوتا عظیم ترین خودروساز دنیا بود. لوگوی این خودروساز هم سرشار از ایهام است. در مرحله اول با یک نگاه کلی، حرف T انگلیسی دیده می شود که ابتدای نام شرکت است.
اما با کمی دقیق شدن، می توان سه بیضی تو در تو را مشاهده کرد. آنها نماد سه قلب هستند. قلب مشتری، قلب فراوری و قلب پیشرفت. باید دقت کرد که عنصری پیشرفت و فراوری در یک راستا و مشتری در مرکز آنها قرار گرفته است.
AUDI
این حلقه های به هم متصل، کنایه ای به بازی های المپیک نیست. سال 1932 درست زمانی که بحران عظیم مالی سرتاسر اروپا را در می نوردید، چهار شرکت عظیم خودروسازی تصمیم گرفتند با یکدیگر ادغام شوند و Auto Union را تشکیل دهند. این استراتژی حیاتی باعث شد تا از تمام طرفیت های بازار استفاده شود.
آئودی هم یکی از نمادهای اتو یونیون بود. سه برند دیگر، د.کا.و، وندرر و هورش بودند. نام نهایی هم از موسس اصلی یعنی آگوستو آئودی به ارث برده شد. جالب است که این چهار دایره هم خوانی عجیبی با چهار چرخ خودرو دارد.
FERRARI
داستان لوگوی معروف فراری به اواسط جنگ دنیای اول برمی شود. در آن موقع نیروی هوایی ایتالیا به هر خلبانی که حداقل 5 هواپیما را منهدم نموده بود، نماد Ace را اهدا می کرد. آس، اسب سرکش ایستاده روی دو پا بود.
خلبان فرانسیسکو باراکا هم یکی از آس ها را از آن خود نموده بود. پس از کشته شدن او، این نماد برای حفظ یاد و خاطره اش به انزو فراری تحویل داده شد. در پس زمینه لوگوی فراری، رنگ زردی دیده می شود که آن هم نماد شهر مارانلو، دفتر اصلی شرکت است.
Mercedes Benz
بر خلاف تصور همیشگی، این ستاره نقره فام از ابتدا در انحصار مرسدس بنز نبود. کارل بنز با سرمایه خودش شرکت بنز را تاسیس کرد. از آن سو گاتلیب دایملر هم وطنش، طی عقد قراردادی با یک تاجر اتریشی، متعهد شد که روی مدل های مسابقه ای خود، مرسدس نام دختر آن تاجر را ثبت کند.
پس از سال ها که بنز با مرسدس تلفیق شد، سه پره به معنای تسلط بر زمین و دریا و آسمان تکمیل طراحی شد. در سال 1937 این لوگو با اضافه شدن یک دایره به فرم نهایی خود رسید.
CITROEN
آیا این یک نماد نظامی به خاطر وجود ذات منظم این فرانسوی است؟ در حقیقت اینطور نیست. در پس این دو فلش رو به بالا که بیانگر پیشرفت و اعتلای مهندسی دوچندان است، حرف ساده ای نهفته است.
در حقیقت آندره سیتروئن موسس این کمپانی از چرخ دنده های دستگاه هایش برای طراحی این لوگو الهام گرفته بود. او خود سال ها در ساخت موتورهای عظیم کار نموده بود.
تویوتا پرفروش ترین خودروساز دنیا در سال 2020
منبع: شرق
منبع: بیت ران