مقصد گردشگری جذاب اروپا که همه آن را نادیده می گیرند

به گزارش مجله اینمن، سان مارینو San Marino یک کشور کوچک و مستقل بوده که به طور کامل توسط کشور ایتالیا احاطه شده است. موقعیت جغرافیایی این کشور خارق العاده هست، چرا که در کوه های نزدیک به دریای آدریاتیک واقع شد. پایتخت این کشور که همان سن مارینو San Marino نام دارد، مارپیچی تو در تو از خیابان های قرون وسطایی روی تپه بوده که انواع کافه و فروشگاه های کوچک در آن ها پراکنده شده اند. از بالای برج ها و از میان میدان های این شهر، چشم اندازهای روستایی اطراف فوق العاده زیبا هستند. این کشور کوچک بسیار تماشایی و منحصر به فرد بوده و گردشگران زیادی از آن بازدید نمی نمایند. بسیاری از آن ها یک ماه یا بیشتر در ایتالیا وقت می گذرانند؛ اما به بازدید از سن مارینو San Marino حتی فکر نمی نمایند. شاید به این خاطر که این منطقه مانند مقاصد گردشگری جذاب و محبوب ایتالیا توجه گردشگران را به خود جلب نمی کند. البته این نکته چندان بد هم نیست؛ وجود بازدیدنمایندگان معدود باعث می گردد تا گشت و گذار در میان جاهای دیدنی سان مارینو یک تجربه لذت بخش تر و پر آرامش تر باشد. برای آشنایی بیشتر با سن مارینو San Marino که نادیده گرفته شده ترین مقصد گردشگری جذاب در اروپا به شمار می رود با مطلب راهنمای سفر به سان مارینو خبرنگاران همراه باشید.

مقصد گردشگری جذاب اروپا که همه آن را نادیده می گیرند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

حقایق جالب در خصوص سن مارینو

سن مارینو San Marino سومین کشور کوچک در اروپا به شمار می رود و تنها واتیکان و موناکو از آن کوچکتر هستند. این کشور همچنین قدیمی ترین جمهوری در تاریخ دنیا نیز به شمار می رود و در سال 301 توسط یک سنگ تراش به نام مارینوس Marinus پایه گذاری شد. شهر سن مارینو San Marino در کوهپایه کوه تیتانو Monte Titano قرار گرفته است و در فهرست میراث دنیای یونسکو جای گرفت. این کشور جز اتحادیه اروپا محسوب نمی شود؛ اما در آن از واحد پول یورو به عنوان واحد پول اصلی استفاده می شود. سن مارینو San Marino به آبراهام لینکلن Abraham Lincoln یکی از رئیس جمهورهای قدیمی کشور آمریکا، شهروندی افتخاری خود را تقدیم کرد. مردم این کشور خود را ایتالیایی نمی دانند؛ پس آن ها را به این عنوان نخوانید، زیرا آن ها به استقلال خود از کشور ایتالیا بسیار مفتخر هستند. نکته جالب توجه دیگر در راهنمای سفر به سان مارینو این است که تعداد دنیاگردانی که به این کشور سفر می نمایند، از جمعیت این کشور بیشتر هستند.

قدم زدن در خیابان های سن مارینو

شهر سن مارینو San Marino کوچک بوده و می توان در عرض کمتر از چند ساعت، تمامی بخش های آن را به صورت پیاده پیمود. این شهر آنچنان تمیز و چشم نواز است که تصور می کنید در پشت صحنه فیلمبرداری یک فیلم قدم می زنید. فروشگاه های کوچک در تمامی نقاط شهر دیده می شوند. در این شهر، تعداد غافلگیر نماینده ای از فروشگاه های عطر، عینک آفتابی و فروش اسلحه دیده می شوند.

جاهای دیدنی سان مارینو

میدان آزادی

میدان آزادی یا پیاتزا دلا لیبرتا Piazza della Liberta یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سان مارینو به شمار می رود. از این میدان، می توانید چشم اندازهای روستایی اطراف را تماشا کنید؛ شاهد تعویض نگهبان ها باشید و ساختمان شهرداری سن مارینو San Marino را که پالاتزو پوبلیکو Palazzo Pubblico نام دارد و مشهورترین بنای این شهر محسوب می شود، ببینید. در روزهایی که شورای شهر تعطیل است، می توانید وارد پالاتزو پوبلیکو Palazzo Pubblico شوید. وقتی به درون این بنای فوق العاده رفتید، از اتاق های آن دیدن کنید و نامه افتخار آمیزی که آبراهام لینکلن Abraham Lincoln برای این شهر فرستاده را ببینید.

برج های شهر

این کار یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که در شهر سن مارینو San Marino انجام می گیرد. سه برج و دیوارهای طولانی قلعه ای وجود دارند که می توانید از آن ها بالا بروید و در اطراف آن ها گردش کنید. از روی این دیوارها و برج ها و چشم اندازهای خارق العاده اطراف را می توانید مشاهده کنید، حتی اگر یک روز بارانی باشد.

برج گائیتا در سن مارینو

برج گائیتا Guaita قدیمی ترین مورد از جاهای دیدنی سان مارینو بوده که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی می رسد. با بازدید از این برج، نه تنها می توانید چشم اندازهای زیبای شهر را تماشا کنید، بلکه می توانید در امتداد برج و باروهای آن قدم بزنید. البته بهتر است خودتان را برای تعداد زیاد پله ها آماده کنید. بالا رفتن از این پلکان شیب دار که بیشتر شبیه به یک نردبان است، برای رسیدن به بالای برج یک کار سخت و چالش برانگیز به حساب می آید.

برج سستا

برج سستا Cesta بر بالای بلندترین قله کوه تیتانو Monte Titano قرار گرفته است. در بازدید از این برج، می توانید از آن بالا بروید و از موزه آن که اسلحه های دوران قرون وسطی تا عصر حاضر را به نمایش گذاشته، بازدید کنید.

برج مونتاله

برج مونتاله Montale سومین برج این شهر است و بازدید از آن را توصیه نمی کنیم. این برج درب ورودی ندارد و برای رسیدن به آن می بایست به مدت ده دقیقه از پله های فراوان پایین بروید و از جنگل عبور کنید.

موزه های عجیب سن مارینو

موزه های کوچک و منحصر به فرد متعددی در سن مارینو San Marino برای بازدید وجود دارند و اغلب آن ها عجیب و غریب هستند؛ از جمله موزه شکنجه Torture Museum، موزه کنجکاوی Museum of Curiosity و دنیای لئوناردو World of Leonardo.

رسیدن به سن مارینو

آسان ترین و راحت ترین روش برای سفر به سان مارینو استفاده از خودرو است. شما می توانید با خودروی خودتان یا خودروی کرایه ای به این شهر بیایید و مطمئن باشید در این شهر پارکینگ های بیشماری برای پارک کردن خودروتان موجود هستند. سن مارینو San Marino فرودگاه ندارد و هیچ جهت ریلی به سمت این منطقه موجود نیست. اگر در سفر کردن به وسایل نقلیه عمومی وابسته هستید، می توانید در رومینی Rimini سوار بر اتوبوس شوید و خودتان را به مرکز این شهر برسانید. اتوبوس ها در طول روز به طور مداوم در این جهت رفت و آمد دارند و 5 یورو کرایه دریافت می نمایند؛ در صورتیکه بلیط رفت و برگشت تهیه نمایید، می بایست 10 یورو بپردازید.

زمان مورد احتیاج برای بازدید از سن مارینو

شهر سن مارینو San Marino بسیار کوچک است؛ بنابراین تنها یک روز برای بازدید از آن احتیاج دارید. حتی می توانید در سفری که به شهر بولونیا دارید، برای یک بازدید یک روزه به این شهر بیایید، چرا که این دو شهر تنها دو ساعت با هم فاصله دارند. بعلاوه از شهر فلورانس و توسکانی نیز این امکان را دارید که به یک سفر دو روزه به سن مارینو San Marino بیایید. البته این جهت سه ساعت زمان می برد. اما بهرحال، اقامت شبانه در سن مارینو San Marino می تواند تجربه ای بسیار لذت بخش و خاطره انگیز باشد. می توانید یک شام مفصل و شاهانه نوش جان کنید، غروب آفتاب را تماشا نمایید و از سکوت خیابان های شهر بعد از پراکنده شدن گردشگران براساس راهنمای سفر به سان مارینو لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 522

به "مقصد گردشگری جذاب اروپا که همه آن را نادیده می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصد گردشگری جذاب اروپا که همه آن را نادیده می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید