ماجرای خانه روستایی دوران کودکی نویسنده هری پاتر

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، جی.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و صاحب مجموعه داستان هری پاتر و مدرسه جادوگری به صورت پنهانی خانه دوران کودکی اش که در تملک شخص دیگری بود، خریداری کرد ولی خبر این خرید در رسانه های انگلیسی منتشر شد.

ماجرای خانه روستایی دوران کودکی نویسنده هری پاتر

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

شبکه بی بی سی گزارش داد رولینگ این خانه را در روستای تاتسهیل واقع در جنوب غرب انگلیس خریده و در حال بازسازی آن است. این روستا در جنگل های انبوهی واقع شده است و رولینگ می گوید بیشتر صحنه های هری پاتر را از آنجا الهام گرفته است.

نویسنده مجموعه هری پاتر بعد از انتشار این خبر انگیزه خود را از خرید خانه دوره کودکی اش بیشتر از یادآوری خاطرات دوران کودکی بیشتر به داستان های هری پاتر مربوط اظهار داشت. رولینگ گفت: من در سنین بین 8 تا 18 سال در این خانه روستایی زندگی کردم ولی بیشتر از خاطراتش الهام بخشی آن باعث شد دوباره آنجا را خریداری کنم.

ظاهراً آنطور که بنگاه معاملات ملکی منطقه گفته است رولینگ این خانه روستایی را به قیمت 400هزار پوند در سال 2011 خریده بوده ولی تا کنون متروکه بوده است. بنگاه کارنارفون شهر ادینبورگ این خانه را به واسطه نیل مورای شوهر رولینگ خریده بود.

رولینگ سال جاری تصمیم گرفته این خانه را بازسازی کند. او می گوید بیشتر صحنه های هری پاتر با یاری این خانه خلق شده است. مثلاً راه پله های خانه دقیقاً شبیه آن چیزی است که در هاگوارتس (مدرسه جادوگری قصه های هری پاتر) ترسیم شده است.

به نظر می رسد رولینگ میخواهد برای نوشتن قصه های دیگر از این خانه روستایی و منطقه جنگلی اطراف آن استفاده کند. در داستان های هری پاتر برخی از اسامی از این منطقه الهام گرفته شده است. در داستان تاتسهیل نام یکی از تیم های ورزشی کوئیدیچ (نوعی ورزش خیالی در داستان هری پاتر که با عصای جادویی بازی می گردد) است.

جولین میسر تهیه کننده شبکه بی بی سی کسی است که رولینگ خانه را از او خریده است. به گفته میسر این خانه تقریباً زیارتگاه هواداران مجموعه داستان های هری پاتر شده است. بسیاری از هواداران این قصه ها اعتقاد دارند این خانه روستایی محل تولد هری پاتر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 870

به "ماجرای خانه روستایی دوران کودکی نویسنده هری پاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای خانه روستایی دوران کودکی نویسنده هری پاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید