محدودیت مسافرتی برای 33 میلیون نفر در چین در میانه شیوع کوروناویروس مرگبار

به گزارش مجله اینمن، دولت چین در اقدامی بی سابقه رفت وآمد جمعیتی 33 میلیون نفری در دست کم 10 شهر این کشور را برای جلوگیری از کوروناویروس جدید در این کشور محدود نموده است.

محدودیت مسافرتی برای 33 میلیون نفر در چین در میانه شیوع کوروناویروس مرگبار

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین دست کم 10 شهر در ایالت هوبئی در مرکز چین در تلاشی برای جلوگیری از انتشار این ویروس جدید که تا روز آدینه 4 بهمن به مرگ 26 نفر و ابتلای بیش از 800 نفر در سراسر این کشور انجامیده است، دستخوش مقررات محدودیت رفت وآمد شده اند.

  • ویروس جدید چینی احتمالا صدها نفر را آلوده نموده است
  • مقامات چینی شهر 11 میلیونی را قرنطینه می نمایند| اعلام شرایط جنگی در شهر ووهان به علت شیوع کوروناویروس جدید

سازمان جهانی بهداشت در خاتمه جلسه کارشناسانش در پنجشنبه بعدازظهر گفت شیوع کوروناویروس جدید شرایط اضطراری در چین ایجاد نموده است، اما این سازمان از اعلام شرایط اضطراری در ابعاد بین المللی خودداری کرد.

دولت در شهر ووهان در ایالت هوبئی در مرکز چین که اغلب موارد بیماری در این اتفاق افتاده است، از پنجشنبه شب به سرعت در حال ساخت یک بیمارستان 1000 تختخوابی است که قرار است فقط در طول شش روز برپا گردد. بولدوزورها و دستگاه های زمین کنی در یک مجموعه تفریحی که برای کارگران محلی ساخته شده بود، آغاز به کار نموده اند تا آن را به بیمارستان تبدیل نمایند.

این بیمارستان که قرار است هفته آینده گشایش یابد، شبیه بیمارستانی است که در سال 2003 در پکن در هنگام شیوع بیماری سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی ناشی از یک کوروناویروس دیگر) در مدت کوتاهی ساخته شد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

از طرف دیگر ویدئوهای منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی در چین نشاندهنده صحنه های ناامیدی و آشوب در بیمارستان های شهر ووهان است. مردم از کمبود دکتر یا زمان انتظار طولانی برای درمان شدن شکایت می نمایند و بعضی بیماران روی کف بیمارستان از حال می فرایند. ویدئوهای دیگر گرفته شده در شهر ووهان نشاندهنده خالی شدن سریع قفسه های فروشگاه ها بوسیله خریدارانی است می خواهند مواد غذایی انبار نمایند و نیز راه بندهایی است که در نقاط گوناگون شهر برپا شده است.

رشته ای از اقدامات معمول روز آدینه 4 بهمن برای جلوگیری از انتشار ویروس اعلام شد، از جمله فراخوان روزنامه چاینا دیلی، روزنامه اصلی حزب کمونیست که از مردم خواسته است حتی اگر علامتی از بیماری ندارند، خودشان را در خانه ایزوله نمایند.

شهرهای ووهان، اژو، هوانگانگ، چیبی، کین جیانگ، ژیجیانگ، جین من و شیانتائو از جمله شهرهایی هستند که تحت مقررات قرنطینه قرار گرفته اند.

در شهر ژی جیانگ همه محل های عمومی به جز بیمارستان ها، سوپرمارکت ها، بازارهای محصولات کشاورزی، پمپ بنزین ها و داروخانه ها تعطیل شده اند. سینما و سایر مراکز سرگرمی دربسته در شهر انشی نیز تعطیل شده اند.

مقامات نگران هستند که تعطیلات سال نوی قمری که از روز شنبه آغاز می گردد و معمولا در طول آن صدها میلیون ها چینی سراسر این کشور را می پیماینند تا به نزد خانواده هایشان بفرایند، شیوع ویروس جدید را که تقریبا به همه ایالت های چین رسیده است، بدتر کند.

رسانه های دولتی اخبار پکن گفت همه مراسم عمومی از مراسم مشهور در معبدها به مناسبت سال نوی قمری را لغو شده اند. شهر ممنوع، مجموعه ای کاخ های قدیمی در پکن که اکنون به موزه بدل شده است، نیز گفت از روز شنبه به طور نامحدودی تعطیل خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 649

به "محدودیت مسافرتی برای 33 میلیون نفر در چین در میانه شیوع کوروناویروس مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت مسافرتی برای 33 میلیون نفر در چین در میانه شیوع کوروناویروس مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید