مردم زاهدان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر خودداری نمایند

به گزارش مجله اینمن، رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: مردم زاهدان با توجه به آلودگی هوا باید تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نمایند.

مردم زاهدان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر خودداری نمایند

سیدمحمد فاطمی گفت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات این پدیده و بیماری کووید- 19 که می تواند منجر به خطرات جدی برای سلامت به ویژه افراد حساس و دارای بیماری های زمینه ای و قلبی و تنفسی گردد، ضروری است مردم زاهدان توصیه های بهداشتی و ایمنی را رعایت نمایند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: مردم باید تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نمایند. بعلاوه در صورت ابتلا به بیماری قلبی، تنفسی و آسم، در فضای باز فعالیت ننموده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نمایند.

او گفت: بچه ها و سالمندان باید جداً از حضور در سطح شهر خودداری نمایند، مردم باید تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین را کاهش دهند و در صورت لزوم به خروج از منزل برای جلوگیری از تنفس هوای آلوده حتماً از ماسک مناسب و بعلاوه از عینک مناسب استفاده نمایند.

فاطمی گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، باید حتماً از وسایل حفاظت فردی استفاده نمایند. مردم باید از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند قدم زدن و دویدن در فضای آزاد و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری نموده و به علت محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی به هیچ وجه در ارتفاعات توقف ننمایند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت:مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن توصیه می گردد؛ باید تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می گردد خودداری گردد.

او گفت: در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی، خانه و محل کار باید کاملاً بسته نگه داشته گردد و از باز و بسته کردن غیرضروری آن خودداری گردد و اگر در محل سکونت از سیستم های تصفیه هوا استفاده می گردد فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین نمایند.

فاطمی گفت: باید از فعالیت هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای داخل خانه می گردد مثل سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و شومینه با استفاده از سوخت چوب، خانه تکانی و ... خودداری گردد و در صورت مواجهه با تنگی نفس و مسائل قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2095

به "مردم زاهدان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم زاهدان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید