آشنایی با موزه های تورنتو کانادا

به گزارش مجله اینمن، تورنتو، شهری بزرگ و متنوع در کاناداست که دارای موزه ها و نگارخانه های بسیار زیاد و متنوعی است. این شهر میزبان انواع موزه ها از جمله موزه های هنری، تاریخی، علمی و فرهنگی است. در این مقاله به معرفی جامعی از مهمترین و بهترین موزه های تورنتو می پردازیم.

آشنایی با موزه های تورنتو کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

موزه رویال انتاریو (Royal Ontario Museum)

یکی از مشهورترین و بزرگترین موزه های تورنتو، موزه رویال انتاریو است. این موزه در مرکز شهر تورنتو واقع شده و دارای مجموعه ای عظیم از آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی است. معماری منحصر به فرد این موزه که ترکیبی از سبک های مدرن و قدیمی است، از جاذبه های اصلی آن به شمار می آید.

موزه رویال انتاریو دارای بخش های متعددی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گالری های هنر شرقی با مجموعه ای از ظروف، مجسمه ها و آثار هنری چین و ژاپن

بخش دیرینه شناسی با اسکلت های دایناسور و حیوانات اولیه

  • بخش تاریخ طبیعی با نمایش انواع حیوانات، کرم ها و حشرات
  • گنجینه مصر باستان با مجموعه ای از مومیایی ها و اشیای تاریخی
  • گالری های هنر کانادا با آثار هنرمندان بومی کانادا
  • کتابخانه ای با بیش از میلیون جلد کتاب در زمینه های مختلف

موزه آگا خان (Aga Khan Museum)

موزه آگا خان یکی دیگر از موزه های مشهور تورنتو است که در سال 2014 تاسیس شده است. این موزه با هدف معرفی و نمایش هنر و فرهنگ اسلامی ساخته شده و دارای مجموعه ای ارزشمند از آثار و اشیای تاریخی مرتبط با تمدن اسلامی است. معماری زیبا و ظریف این موزه الهام گرفته از معماری اسلامی است.

از جمله بخش های مهم موزه آگا خان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گالری هنر اسلامی با آثاری از ایران، ترکیه، هند، اسپانیا و آفریقا
  • کتابخانه و مرکز مطالعات اسلامی
  • باغ ایرانی زیبا با حوض و فواره های آب
  • فضاهایی برای برپایی نمایشگاه های موقتی
  • فروشگاه هدایا با صنایع دستی و آثار هنری

موزه هنر تورنتو (Art Gallery of Ontario)

این موزه یکی از بزرگترین و معروف ترین نگارخانه های هنری کانادا به شمار می آید که در مرکز شهر تورنتو واقع شده است. موزه هنر تورنتو دارای مجموعه ای غنی و متنوع از آثار هنری با ارزش است که دوره های مختلف هنری از قرون وسطی تا مدرن را در بر می گیرد. این مجموعه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و همچنین آثار مشهوری از هنرمندانی چون پیکاسو و ون گوگ است.

علاوه بر نمایش دائمی آثار هنری، این موزه به طور مرتب نمایشگاه های موقتی نیز برپا می کند. کودکان نیز می توانند از بخش ویژه کودکان و کارگاه های هنری این موزه لذت ببرند.

موزه علوم طبیعی تورنتو (Royal Ontario Museum)

این موزه یکی از بهترین موزه های علوم در سراسر دنیا و البته پرطرفدارترین موزه تورنتو به شمار می آید. موزه علوم طبیعی تورنتو محلی عالی برای یادگیری و کشف دنیای علم به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده است. اینجا میزبان انواع نمایشگاه های تعاملی، اتاق های فرار، بازی ها و کارگاه های آموزشی علمی است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان بسیار جذاب و لذت بخش است.

بخش های مهم موزه علوم طبیعی تورنتو عبارتند از:

  • سیاره زمین با نمایش کانی ها و سنگ های قیمتی
  • دنیای دایناسورها با اسکلت ها و الگوهای غول پیکر
  • بوم شناسی با صحنه هایی از طبیعت کانادا
  • بدن انسان با مدل های تعاملی و آموزشی

موزه کودکان انتاریو (Ontario Science Centre)

موزه کودکان انتاریو جایی عالی برای سرگرمی و آموزش کودکان است. این موزه در منطقه داونزویو تورنتو واقع شده و دارای بیش از 500 نمایشگاه تعاملی و آموزشی است که بچه ها می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و از آنها لذت ببرند.

بخش های مختلفی مانند آزمایشگاه علمی، اتاق های فرار، سینمای 5 بعدی، آشپزخانه کودکان، ایستگاه آتش نشانی و باغ وحش کوچک از جاذبه های این موزه محسوب می شوند.

همچنین موزه کودکان به طور مرتب برنامه ها و کارگاه های آموزشی ویژه کودکان و خانواده ها برگزار می کند.

موزه مد کانادا (Bata Shoe Museum)

برای علاقه مندان به مد و پوشاک، دیدن موزه مد کانادا قطعا یک تجربه لذت بخش خواهد بود. این موزه در مرکز شهر تورنتو قرار دارد و مجموعه ای منحصر به فرد از انواع کفش ها از سراسر جهان را به نمایش می گذارد.

موزه مد کانادا دارای بیش از 1300 جفت کفش و چکمه از دوره های مختلف تاریخی و فرهنگ های گوناگون است. همچنین بخش های ویژه ای به مد و پوشاک مشاهیر اختصاص دارد.

از دیگر امکانات این موزه می توان به کارگاه ساخت کفش، کتابخانه تخصصی مد و یک فروشگاه هدیه اشاره کرد.

موزه تلویزیون تورنتو (CBC Museum)

این موزه در ساختمان اصلی شبکه سی بی سی واقع شده و به معرفی تاریخچه تلویزیون و رادیو در کانادا اختصاص دارد. موزه تلویزیون تورنتو فضایی جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری در مورد پیشرفت تکنولوژی ارتباطات در کاناداست.

در این موزه می توانید با دوربین ها و تجهیزات قدیمی فیلمبرداری آشنا شوید، لباس ها و وسایل صحنه های قدیمی را ببینید و حتی در یک استودیوی ضبط واقعی حضور پیدا کنید. همچنین نمایشگاه های موقتی متعددی در خصوص تاریخ تلویزیون و رادیو در این موزه برپا می شود.

موزه هوافضای تورنتو (Toronto Aerospace Museum)

این موزه واقع در فرودگاه داونزویو تورنتو، نمایشگاهی جامع از هواپیماها و وسایل پروازی است. موزه هوافضای تورنتو دارای بیش از 50 فروند هواپیما و بالگرد است که برخی از آنها به دوران جنگ جهانی دوم برمی گردد.

علاقمندان به هوانوردی می‌توانند از نزدیک با تاریخچه پرواز و هوانوردی در کانادا از طریق دیدن این موزه آشنا شوند.

موزه آتش نشانی تورنتو (Toronto Fire Museum)

این موزه تاریخچه آتش‌نشانی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی قدیمی تورنتو را به نمایش می‌گذارد. در این موزه می‌توانید وسایل و تجهیزات قدیمی آتش‌نشانی از جمله خودروهای آتش‌نشانی اولیه، لباس‌ها، ابزار و علائم هشدار را مشاهده کنید.

همچنین اسناد و عکس‌هایی از آتش‌سوزی‌های بزرگ و حوادث تاریخی تورنتو در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه موسیقی کانادا (National Music Centre)

این مرکز فرهنگی - آموزشی در تورنتو، اختصاص به معرفی موسیقی کانادا دارد. در موزه موسیقی کانادا می‌توانید با تاریخچه و سبک‌های مختلف موسیقی کانادا از جمله پاپ، راک، جاز، بلوز و موسیقی بومی آشنا شوید.

امکان شنیدن و تجربه مستقیم آلات و سازهای موسیقی، آرشیو ضبط‌های تاریخی و برنامه‌های زنده موسیقی از دیگر امکانات این مرکز فرهنگی است.

موزه جنگ کانادا (Canadian War Museum)

این موزه ملی واقع در اوتاوا، نقش مهمی در معرفی تاریخ نظامی کانادا ایفا می‌کند. در این موزه شما می‌توانید با نقش کانادا در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ جهانی اول و دوم آشنا شوید.

تجهیزات و لباس نظامی، خودروهای زرهی، هواپیماهای جنگی و توپ‌های دوران مختلف از جمله بخش‌های این موزه هستند.

موزه اسباب بازی های قدیمی تورنتو (Canadian Toy Museum)

این موزه خانه ای عالی برای هزاران اسباب بازی و بازی قدیمی است که نسل های مختلف کودکان کانادایی با آنها بزرگ شده اند.

در این موزه می توانید انواع عروسک ها، ماشین های اسباب بازی، قطارهای کوچک، سرگرمی های آموزشی و بازی های چوبی قدیمی را مشاهده کنید.

علاوه بر مجموعه دائمی، موزه اسباب بازی تورنتو به طور مرتب نمایشگاه های موقتی نیز برپا می کند که به معرفی یک دوره خاص از اسباب بازی ها می پردازد.

این مکان بسیار مناسبی برای به یاد آوردن خاطرات کودکی و آشنا کردن نسل جدید با بازی ها و سرگرمی های دوران گذشته است.

در مجموع تورنتو با داشتن موزه ها و نگارخانه های متنوع و غنی، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای علاقمندان به هنر و تاریخ به شمار می آید.

انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 343

به "آشنایی با موزه های تورنتو کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه های تورنتو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید