مکان های عجیب و غریب روی زمین ، مکان هایی که از وجودشون بی خبرید!

به گزارش مجله اینمن، در نظر بگیرین برای تفریحات آخر هفته کوله بارتون رو جمع کردین تا راهی سیاره دیگه یا به طور کلی عجیب ترین مکان های دنیا بشین. به نظر سفر هیجان انگیزی میتونه باشه! اگر چه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی هنوز این حس کنجکاوی در انسان برطرف نشده تا بتونه هر وقت اراده کرد به سیاره دیگه ای سفر کنه، اما اگر به دقت روی همین سیاره آبی و زمین خودمون رو جست و جو کنیم، هنوز هم ترسناک ترین مکان های دنیا روی کره زمین وجود داره که از دیدن شگفتی های اون تعجب میکنین و حتی قید سفر به سیاره دیگه رو هم خواهید زد. پدیده ها و مکان های عجیب و غریب روی زمین وجود دارن که برای باور کردن وجودشون روی زمین، لازمه که حتما به مکان مربوطه سفر کنین و اونجا رو از نزدیک ببینین. خبرنگاران لیستی از این مکان های عجیب غریب رو جمع آوری کرده که هرکدومشون تو قسمت های مختلف زمین جا خوش کردن و هنوز هم بسیاری از افراد از وجودشون بی خبر هستن. با ما همراه شین تا این مکان ها رو به شما معرفی کنیم ...

مکان های عجیب و غریب روی زمین ، مکان هایی که از وجودشون بی خبرید!

شانای-تیمپیشکا، رود جوشان

در اعماق آمازون رودی وجود داره که باعث شده جزو ترسناک ترین مکان های دنیا باشه. این رود با تمام رودهای دنیا فرق میکنه. حرارت اون اونقدر داغ هست که هر حیوانی که داخلش بره میجوشه و ذوب میشه. این رود تا 91 درجه سانتی گراد دماش بالا میره که دانشمندان هم از دلیل اون کاملا آگاه نیستن. این نوع رودهای داغ، معمولا از یک آتشفشان تغذیه میشن ولی نزدیکترین آتشفشان به این رود 700 کیلومتر با اون فاصله داره که این رود رو داغ میکنه و یکی از مکان های عجیب غریب روی زمین هم به شمار میاد.

غار Movile، غاری با اتمسفر سولفور

یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا، در جنوب غربی رومانی، غاری هست که از نور حدود 5 و نیم میلیون سال دور بوده و اتمسفر اون کاملا با زمین متفاوت هست. این غار از طریق کارگرانی که در حال ساخت نیروگاه برق بودن کشف شد و اگر از چند سری تونل پایین برین، به حفره ای میرسین که هوای سمی داره و با سولفید هیدروژن پر شده. عجیب ترین قسمت این غار اینه که حیات کاملی تو این غار شکل گرفته و 33 گونه جانور داخل اون زندگی میکنن که در هیچ کجای بیرون غار هم وجود ندارن.

چاه سنگ کننده

نمونه دیگه ای از مکان های عجیب و غریب روی زمین، در قسمت یورکشایر شمالی، Knaresborough، چاهی قرار گرفته که در اون آب از صخره ای با شکل اسکلت پایین میاد و هرچیزی رو که در زیر آب قرار بدین تبدیل به سنگ میشه. این روال سنگ شدن تا 5 ماه طول میکشه. افرادی که به این مکان سفر کردن، هرچیزی رو از خرس اسباب بازی تا دوچرخه در زیرآب قرار دادن و وقتی برگشتن، مجسمه ای سنگی داشتن. داشمندان دلیل اون رو کشف کردن که آب چاه، غلظت زیادی از ماده معدنی داره که پوسته ای به دور هر چیزی که در جریان اون قرار بگیره رو تشکیل میده.

دریاچه کراچی، پرتشعشع ترین دریاچه دنیا

زیر زمینی که قبل ترها متعلق به کارخونه اسلحه سازی شوروی بوده، و حالا دریاچه ای شده که مواد رادیواکتیو، بشترین چیزی هست که تو این مکانه. تشعشع این دریاچه اونقدر زیاده که اگر فقط یک ساعت تو این مکان بایستین، میمیرین! این دریاچه جزو عجیب ترین مکان های دنیا هست که شوروی این مکان رو محلی برای ریختن زباله های هسته ای کرده بود و زباله های بیش از حد معمول، مشکلاتی رو در این منطقه به وجود آوردن. در سال 1957 تو کارخانه انفجاری رخ داد که ذرات رادیواکتیو رو تا 23 هزار کیلومتر پخش کرد. چند سال بعد آب دریاچه خشک شد و غبار رادیواکتیو تا 1500 کیلومتر دورتر رفت. آب دریاچه احیا شده ولی بسیار سمی هست.

Gruner See، پارکی که هر بهار زیر آب میرود ...

یکی از مکان های عجیب و غریب روی زمین تو اتریش پارک زیبایی هست که فصل بهار زیر آبِ. این پارک نزدیک کوهستان هست که در زمستان برف زیادی رو دریافت میکنه و وقتی که این برف ها آب میشن، حجمشون اونقدر زیاده که دریاچه پارک رو دوبرابر میکنه و پارک زیر اون غرق میشه. اگر بتونین در اون آب شنا کنین، نیمکت ها و پل های پارک رو زیر آب میبینین که دوباره در تابستان، آب فرو میشینه و پارک هم بالا میاد این دریاچه یکی از عجیب ترین مکان های دنیا برای بازدید هم هست.

درخت دوتایی کاسورزو

در منطقه روستای در پیمونته، ایتالیا درخت گیلاسی وجود داره که مستقیما بالای درخت شاه توتی روییده! درخت های مزاحم و هرز همیشه وجود داشتن ولی معمولا کوچک هستن و سریع می افتن، ولی این دو درخت کامل سلامت هستن و روی هم روییده ان.محلی ها به این باور هستن که احتمالا پرنده ای یک دانه گیلاس را روی درخت شاتوت انداخته و این دانه روییده و ریشه ها از داخل درخت شاتوت، به خاک زیر درخت رسیده و اینطور به یک درخت کامل تبدیل شده. تقریبا میشه گفت این درخت جزو ترسناک ترین مکان های دنیا هم محسوب میشه!

فانوس دریایی مارکیبو، طوفانی تمام نشدنی

در ونزوئلای غربی روی رود کاتاتومبو، طوفانی وزیده میشه که هیچوقت هم متوقف نمیشه. هرشب ساعت 7 شروع میشه، رعد و برق هایی روی آب میزنه و ده ساعت هم طول میکشه. تا کنون نظریه ها بر این باور بود که اورانیوم در کف رودخانه وجود داره. حالا دانشمندان این تئوری را رد میکنن و تئوری جدیدی رو ارائه دادن بر پایه اینکه شکل کوه های اطراف باعث برخورد بادهای گرم با هوای سرد میشه و سپس این برخورد با آب بخار شده و گاز متان یک میدان نفتی رو در این منطقه ایجاد کرده.

سنگ های آوازخوان پنسیلوانیا

بالای تپه ای در پنسیلوانیا، زمینی پر از سنگ ها و صخره های عجیب قرار گرفته که منشا اونها مشخص نیست. نکته عجیب این سنگ ها اینه که وقتی بهشون ضربه میزنین، صدا میده. صدایی زنگ مانند که انگار صدای سنج هست. تئوری ها و نظریه های نا مطمئنی درباره این پدیده وجود داره که وقتی به یکی از اونها ضربه میزنین، صدایی با فرکانس پایین ایجاد میکنه که قابل شنیدن نیست ولی وقتی اونها رو کنار هم قرار میدین، صداها تداخل پیدا میکنن که قابل شنیدن هم هستن.

Kawah ljen، آتشفشانی با لاوای آبی

در اندونزی هم معدن سولفوری وجود داره که داخل یه آتشفشان ساخته شده و زمانی که کارگرها شب داخل اون میشن، چراغ هایشون رو خاموش میکنن. چون راهشون با مایعی درخشان و آبی مانند لاوا روشن شده. البته دانشمندان دریافتن که این مایع آبی، لاوا نیست، بلکه سولفور هست. گازهای سولفور داخل گرم میشن و میسوزن، و شعله های آبی رو تا 5 متر به هوا پرتاب میکنن. سپس این گازها به سولفور مایع تبدیل میشن که از شیب کوه پایین میریزه و شبیه لاوای آبی میشه. این سولفور سمی هست و کسانی که برای تحقیق به این منطقه میرن باید ماسک تنفسی بزنن.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2228

به "مکان های عجیب و غریب روی زمین ، مکان هایی که از وجودشون بی خبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های عجیب و غریب روی زمین ، مکان هایی که از وجودشون بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید