هر آنچه که از مسائل مو و راهکارهای درمانی آن باید بدانیم!

به گزارش مجله اینمن، برای هر شخص، زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است و مو نیز بخش مهمی از این زیبایی به شمار می آید که مراقبت و توجه به آن بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم به انواع مسائل رایج مو و راهکارهای درمانی آن بپردازیم اما این مسائل مهم کدامند؟ انواع مسائل مو خبر از چه مسائلی درون آن می دهند و با چه روش هایی می توانیم آن ها را رفع کنیم سلامت مو با چه روش هایی قابل دستیابی است. گرچه نوع و ویژگی مو به عوامل متعددی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی و آب و هوای محل زندگی بستگی دارد اما می توان بر اساس برخی از این ویژگی ها به مقدار سلامت صاحب مو نیز پی برد. برای مثال رشد ناکافی و کند مو می تواند به دلیل کمبود پروتئین باشد. موها عمدتا از پروتئین ساخته شده اند پس بهتر است برای حفظ آن ها از مواد پروتئینی به حد کافی استفاده شود. مصرف امگا 3 نیز مفید خواهد بود.

هر آنچه که از مسائل مو و راهکارهای درمانی آن باید بدانیم!

1- ریزش مو، مشکل قابل درمان:

  • دیدن مو بر روی بالش یا شانه از مهمترین مواردی است که ما را ناراحت می کند و این سوال در فکر پیش می آید که آیا با مشکل ریزش مو روبرو شده ایم؟
  • ریزش 80 الی 100 تار مو در شبانه روز یک حالت طبیعی است اما اگر این مقدار بیشتر شد یا مقدار رویش مجدد کُند بود، ممکن است با ریزش مو روبرو شده باشیم! اما نیاز به نگرانی نیست!؟ با چند راه چاره طبیعی و موثر و همین طور نکات مهم می توان این مشکل را به سادگی برطرف کرد اما شاید با خود بگویید که چطور و با چه راه چارهی؟ ما تصمیم گرفتیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم تا با انجام و رعایت این مراحل بتوانید در کمترین زمان، مشکل ریزش مو را از بین برده و زیبایی خود را حفظ کنید، پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: انواع ریزش مو؛ علل و موثرترین راه چارههای درمان خانگی

2- درمان خانگی موخوره:

  • موخوره در اثر عوامل مختلف، باعث شکافته شدن ساقه مو می شود. چند شاخه شدن مو یکی از آسیب های متداولی است که از نزدیکی ساقه مو شروع شده و اغلب خانم ها و حتی آقایان در طول زندگی خود به آن دچار می شوند و بسیار آزار دهنده است.
  • جالب است بدانید که کوتاه کردن مو برای درمان موخوره می تواند برای مدت زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کند اما راه چاره چیست؟!

بیشتر بخوانید:با این ماسک ها موخوره را در خانه و بدون کوتاهی درمان کنید!

در این بخش ها به راه چارههای درمان خانگی و قطعی موخوره و همچنین سایر نکات مهمی که درباره این مشکل باید بدانیم، پرداخته شده است، پس از مطالعه این بخش غافل نشوید.

3- دلیل شوره سر و درمان آن:

  • اگر شوره سر دارید، شاید با خود فکر کنید که ممکن است افراد محدودی از این مشکل رنج می برند و شما نیز یکی از آن ها هستید اما باید بگوییم که طبق تحقیقات اجرا شده، معین شد که بیش از 50 درصد از مردم با مشکل شوره سر دست و پنجه نرم می کنند.
  • از دلایل اصلی شوره سر می توان به خشکی پوست، التهاب پوستی، حساسیت به محصولات مو و رشد نوع خاصی از قارچ در پوست سر اشاره کرد اما در مقاله درمان شوره سر قصد داریم به درمان سریع و آسان این مشکل بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی شوره سر با 9 روش ساده و ارزان

4- درمان خانگی و سریع شپش سر:

  • شپش حشره کوچکی است که از خون سر تغذیه می کند و با حرکت دادن مو، از سر جدا نمی شود. عمدتا بچه ها بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند بنابراین این مورد برای والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. در مواردی از لحاظ ظاهری مشابه شوره سر است؛ اما با این تفاوت که با حرکت دادن مو، از سر جدا نمی شود. معمولا بچه ها بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند. شپش مشکل حادی ایجاد نمی کند، اما در اثر تغذیه از خون سر، باعث ایجاد زخم و خارش شدید می شود. شپش سر یکی از مسائل مو است.
  • شاید این سوال پیش آید که به دلیل عدم رعایت بهداشت ممکن است هر فرد دچار این مشکل شود اما باید بگوییم که وسایل شخصی آلوده از جمله کلاه، شانه، هدفون، حوله و غیره از مهمترین عوامل انتقال این بیماری می باشند. برای درمان این مشکل جای نگرانی نیست! با مطالعه چند راه چاره ساده در مقاله درمان شپش سر می توانید به سادگی این مشکل را بر طرف کنید.

بیشتر بخوانید: درمان فوری و ساده شپش سر با 5 روش خانگی و در دسترس

اطلاعات کلی درباره مو:

  • مقدار مساحت پوست سر در حدود 500 سانتی متر مربع است که در هر سانتی متر آن، حدود 200 تار مو واقع شده است. بدن یک فرد بالغ در حدود 5 میلیون تار مو دارد که موی سر، حدود 100 تا 150 هزار عدد از آن را تشکیل می دهد. مقدار رویش مو در هر ماه بین 0.6 تا 1 سانتی متر است. مو رنگ های متفاوتی دارد که از جمله می توان به موهای مشکی، قهوه ای، بلوند و قرمز اشاره کرد.

انواع مقالات تازه و متنوع را در مجله اینترنتی خبرنگاران دنبال کنید.

  • به طور کلی ساختمان مو از سه بخش شفت یا ساقه مو، ریشه مو و فولیکول مو تشکیل شده است. اگر نتوانیم از موهای خود که بخش مهمی از زیبایی هر فرد را تشکیل می دهد، مراقبت کنیم در نتیجه با مسائلی روبرو می شویم!
  • پیشگیری، بهتر از درمان است! بله این شعاری است که به گوش همه ما خورده است بنابراین همیشه پیش از اینکه با مسائلی روبرو شویم، بهتر است به پیشگیری آن بپردازیم بنابراین با انجام موارد ذکر شده تا حد زیادی می توان از بروز هر نوع مشکل در مو جلوگیری کنیم.

در این مقاله با مسائل رایج مو آشنا شدیم و به راه چارههای درمانی هر یک پرداختیم. شما با چه مسائل دیگر مو تا به حال روبرو شده اید؟ از چه روش درمانی استفاده کرده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: اُکالا
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1920

به "هر آنچه که از مسائل مو و راهکارهای درمانی آن باید بدانیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که از مسائل مو و راهکارهای درمانی آن باید بدانیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید