هزینه ایمپلنت دندان در سال تازه چقدر است؟

به گزارش مجله اینمن، هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400 از 3 میلیون تومان تا 14 میلیون تومان برای هر واحد ایمپلنت دندان است و این قیمت متناسب با جنس و انواع ایمپلنت دندانی که انتخاب می گردد متفاوت از دیگری خواهد بود.

هزینه ایمپلنت دندان در سال تازه چقدر است؟

در ادامه این مطلب فهرست قیمت ایمپلنت دندان در تهران و عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت و بعلاوه مزایای ایمپلنت دندان را خدمت شما عزیزان توضیح میدهیم.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت

عوامل مختلفی در معین قیمت ایمپلنت دخیل هستند که هر یک از این عوامل به تنهایی موجب تغییر در قیمت ایمپلنت ها خواهند شد. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مارک ایمپلنت
  • کشور سازنده ایمپلنت
  • ضمانت ایمپلنت
  • متخصص ایمپلنت دندان که کار کاشت دندان را انجام می دهد.

فهرست قیمت ایمپلنت دندان

در مورد فهرست قیمت ایمپلنت همان طور که پیش تر نیز اشاره شد کم ترین قیمت ایمپلنت ها برای هر واحد دندان از 3 میلیون تومان آغاز می گردد و تا 14 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

در حالت کلی 3 فهرست قیمت برای انواع ایمپلنت وجود دارد که به موارد زیر تقسیم می شوند:

  • مقرون به صرفه ترین ایمپلنت دندان
  • پرطرفدارترین و رایج ترین نوع ایمپلنت دندان
  • برترین قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت ایرانی از جمله مقرون به صرفه ترین ایمپلنت دندان به شمار می فرایند که امروزه بسیاری از بیماران و متخصصین ایمپلنت دندان از آن استفاده می نمایند.

این ایمپلنت ایرانی 3A نام دارد و دارای کیفیت مناسبی بوده به گونه ای که توانسته با سایر برندهای دیگر در این زمینه رقابت کند و از قیمت پایینی نسبت به سایر ایمپلنت ها برخوردار است.

تنها مسئله ای که این نوع ایمپلنت ها دارند این است که بدون ضمانت هستند. در جدول زیر فهرست قیمت ایمپلنت دندان مقرون به صرفه آورده شده است.

در کنار ایمپلنت مقرون به صرفه، رایج ترین و پرطرفدارترین نوع ایمپلنت ها نیز وجود دارند که از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و قیمت آنها از 3.5 میلیون تومان آغاز شده و تا 11 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

این ایمپلنت ها دارای ضمانت بالای 5 سال هستند و برترین آنها حتی تا 20 سال نیز ضمانت دارند.

کیفیت این نوع ایمپلنت ها فوق العاده بالا بوده و قیمتی مناسب و طول عمری بالا دارند که همین موارد موجب شده است تا از آنها به عنوان محبوب ترین نوع ایمپلنت دندان یاد گردد.

از جمله رایج ترین ایمپلنت های حال حاضر می توان به فهرست زیر اشاره نمود که به همراه مارک، قیمت و ضمانت آنها آورده شده است.

ایمپلنت Sic با قیمت 4.500.000 الی 6.000.000 تومان و با ضمانت 5 سال

ایمپلنت مگاژن با قیمت 7.000.000 تومان و با ضمانت 10 سال

ایمپلنت اشترومن Neodent با قیمت 8.000.000 میلیون تومان و ضمانت 20 سال

ایمپلنت اشترومن iti (SLA active) با قیمت 10 میلیون و 900 هزار تومان و ضمانت 10 سال

برترین ایمپلنت دندان های موجود در ایران

برترین نوع ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند که درون استخوان فک به صورت دائمی کاشته می شوند و عملکردی شبیه به ریشه های طبیعی دندان دارند. بسیاری از این ایمپلنت ها دارای ضمانتی مادام المعر هستند و کم ترین ضمانتی که برای آن در نظر گرفته شده 10 سال است.

ساختار و نحوه کاشت این نوع ایمپلنت ها دارای مراحل و طول عمری متفاوت از دو سری قبل بوده و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

کیفیت این نوع ایمپلنت ها نیز فوق العاده بالا بوده و نسبت به کارایی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و به همین علت به عنوان برترین نوع ایمپلنت شناخته می شوند.

از جمله برترین نوع ایمپلنت های حال حاضر می توان به فهرست زیر اشاره نمود.

درون این فهرست مارک، قیمت و ضمانت هر ایمپلنت به صورت جداگانه آورده شده است.

امروزه یکی از محبوب ترین روش ها به جهت پر کردن فضای خالی دندان های از دست رفته ایمپلنت است. ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش هایی که در حال حاضر به جهت پر کردن فضای خالی دندان ها استفاده می گردد.

ایمپلنت دندان قیمت بالاتری داشته اما دارای ویژگی بسیار مهمی همانند طول عمر بالاتر بوده که همین امر موجب می گردد تا از سایر روش ها پیشی گرفته و مفیدتر باشد.

در حالت کلی کاشت ایمپلنت به 3 قسمت اصلی تقسیم می گردد که شامل موارد زیر است:

  • پایه ایمپلنت: این بخش به مانند یک پیچ بوده که درون استخوان فک قرار می گیرد.
  • تاج سرامیکی دندان: این بخش موجب می گردد که کاشت ایمپلنت دارای ظاهری شبیه به دندان طبیعی باشد.
  • اباتمنت: این بخش موجب اتصال تاج سرامیکی دندان به پایه ایمپلنت می گردد.

ایمپلنت دندان دارای ظاهر و عملکردی شبیه به دندان طبیعی بوده و به همین علت انجام این روش بسیار پرطرفدارتر از سایر روش ها است.

شناخت انواع ایمپلنت دندان

در ایران ایمپلنت دندان انواع بسیار متفاوتی دارد و علت تفاوت بسیار آنها در این است که در حال حاضر کشورهای مختلفی اقدام به طراحی ایمپلنت دندان می نمایند که از جمله مهم ترین آنها ایمپلنت کره ای، ایمپلنت سوییسی و غیره است.

به طور کلی 3 مدل ایمپلنت دندان وجود دارد که تمامی آنها جایگزینی برای دندان های از دست رفته هستند اما هر یک از آنها دارای فرایند کار و مدت زمان متفاوتی در هنگام کاشت دندان هستند.

این 3 مدل ایمپلنت شامل موارد زیر هستند:

  • ایمپلنت دندان سنتی: در این روش مدت درمان و بهبودی از حدود 6 ماه تا 1 سال زمان می برد و معمولا دارای فواصل درمانی زیاد و دوران بهبودی طولانی هستند.
  • ایمپلنت دندان فوری و یک روزه: در این روش ایمپلنت دندان در یک جلسه درمانی تمام می گردد و ایمپلنت درون دهان کاشه می گردد و پس از آن نیز دوران بهبودی فرد پشت سر گذاشته می گردد. استفاده از این روش کاملا به شرایط سلامت دهان، دندان و ضخامت فک فرد بیمار داشته و از این روش بیشتر برای دندان های جلو که در زیبایی تاثیر بسیار بالایی دارند استفاده می گردد.
  • ایمپلنت دندان دیجیتال: در این روش بیمار می تواند چند واحد ایمپلنت را به طور همزمان و در یک جلسه درمانی جایگزین دندان های از دست رفته کند. این روش بدین صورت انجام می گردد که در ابتدا اسکن سه بعدی از دهان و دندان فرد گرفته می گردد و طبق آن قالبی با دقت بسیار بالا طراحی خواهد شد که نیازی به جراحی لثه نداشته باشد. در نهایت نیز ایمپلنت های دندان به صورت مستقیم بر روی پایه دندان درون فک قرار می گیرند.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان از ویژگی های این روش است که در حال حاضر مطمئن ترین راهی که به جهت درمان دندان های از دست رفته به کار گرفته می گردد، ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت علاوه بر فراهم سازی زیبایی طبیعی دندان دارای مزایای بسیار بالایی بوده که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استحکام و دوام بسیار بالا
  • مقاوم و بدون پوسیدگی
  • امکان رسیدگی آسان و سهولت در امر مراقبت
  • دارا بودن ظاهری طبیعی و شبیه به دندان های واقعی
  • محافظ استخوان فک و سایر دندان ها
  • افزایش قدرت تکلم نسبت به زمان نداشتن دندان

چرا ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟

استفاده از ایمپلنت دندان می تواند جوانی را برای افراد فراهم ساخته و ساختار چهره، فک و شکل دهان افراد را تغییر دهد. با یاری ایمپلنت دندان می توان از وقوع مشکلاتی همانند تحلیل رفتن استخوان فک و ابتلا به هرگونه بیماری های لثه و دندان جلوگیری کرد.

در حال حاضر ایمپلنت دندان برترین درمان و مطمئن ترین راه برای کاشت دندان است که سلامتی و بعلاوه زیبایی را به دهان و دندان شما هدیه می دهد. اما انتخاب متخصص ایمپلنت دندان خوب و بعلاوه دندانپزشکی بروز و مجهز در موفقیت ایمپلنت دندان اهمیت بسیار بالایی دارد.

پیشنهاد میکنیم برای تجربه ایمپلنتی راحت و بصرفه به دندانپزشکی آیریک مراجعه نمائید تا به وسیله برترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران دکتر صادق آقاجری کاشت دندان را تجربه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2066

به "هزینه ایمپلنت دندان در سال تازه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ایمپلنت دندان در سال تازه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید