تور دهلی: هواپیمای حامل نخست وزیر هند از حریم هوایی پاکستان عبور کرد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، با صدور مجوز از سوی اداره هوانوردی پاکستان، هواپیمای نارندرا مودی نخست وزیر هند توانست برای سفر به آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، از حریم هوایی پاکستان عبور کند.

تور دهلی: هواپیمای حامل نخست وزیر هند از حریم هوایی پاکستان عبور کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

این نخستین بار طی سه سال گذشته است که مقامات پاکستان چنین مجوزی را برای یک هواپیمای هندی صادر نموده و اجازه پرواز را داده اند.

در این ارتباط گفته شده که هند اجازه پرواز مودی را بر فراز پاکستان از مقامات این کشور درخواست و اسلام آباد هم اجازه این پرواز را صادر نموده است.

پیشتر در جریان تشدید تنش ها میان پاکستان و هند، اسلام آباد حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای هندی بسته بود.

تنش های اخیر میان پاکستان و هند به اسم رقیبان سنتی در شبه قاره از اسفندماه 97 با نبردهوایی دو کشور و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر و تصویب لایحه شهروندی در هند که اسلام آباد آن را مغایر با قوانین بین المللی و خطری برای تشدید بحران پناهجویان می داند، بالا گرفت. از آن موقع روابط دو کشور دچار فراز و نشیب های قابل توجهی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1826

به "تور دهلی: هواپیمای حامل نخست وزیر هند از حریم هوایی پاکستان عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: هواپیمای حامل نخست وزیر هند از حریم هوایی پاکستان عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید