واشنگتن مدعی شد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط روسیه در لیبی

به گزارش مجله اینمن، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا روسیه را عامل سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز طرابلس دانست.

واشنگتن مدعی شد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط روسیه در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش آمریکا ماه گذشته میلادی خبر از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین خود بر فراز پایتخت لیبی خبر داد و اعلام نمود که تحقیقات برای روشن شدن سرنوشت این هواپیما شروع شده است.

فرمانده مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکوم) در یک نشست مطبوعاتی گفت: ارتش آمریکا معتقد است هواپیمایی بدون سرنشین این کشور که ماه گذشته بر فراز آسمان طرابلس ناپدید شد، توسط سامانه دفاع هوایی روسیه سرنگون شده است.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، ژنرال استفان تاونزند گفت: کسانی که سامانه دفاع هوایی را هدایت می کردند، در آن زمان نمی دانستند که این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکاست. هنگامی که سرنگون شد، متوجه شدند که پهپاد آمریکایی است، لذا از باز گرداندن لاشه آن خودداری کردند.

این ژنرال آمریکایی شرح داد: کسانی که سامانه دفاع هوایی در لیبی را هدایت می کنند، افسران بازنشسته روسی یا نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر هستند.

آمریکایی ها طی چند ماه اخیر بر تحولات لیبی متمرکز شده و دیدارهایی با گروه ها و جریان های مختلف لیبی داشته اند.

آمریکایی ها با انتقاد از نقش آفرینی روسیه در تحولات لیبی بارها اعلام کرده اند که مزدوران روس در کنار نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در جنگ طرابلس شرکت دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 626

به "واشنگتن مدعی شد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط روسیه در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن مدعی شد: سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط روسیه در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید