مجلس آلمان: اروپا در یک دهه بحران قرار گرفته است، لزوم اصلاحات گسترده در قاره سبز

به گزارش مجله اینمن، رئیس مجلس آلمان در مطلبی به اوضاع آشفته در اتحادیه اروپا پرداخته و از لزوم اصلاحات گسترده در این اتحادیه سخن گفت.

مجلس آلمان: اروپا در یک دهه بحران قرار گرفته است، لزوم اصلاحات گسترده در قاره سبز

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان به وضعیت آشفته اتحادیه اروپا پرداخته و گفت: اروپا از یک فقدان بلند پروازی برای شکل دهی به تحولات جهانی رنج می برد. ما باید پویاتر شویم.

وی که روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه همبولدت آلمان سخن می گفت تاکید نمود که برای اروپا تنها این مسئله کافی نیست که قاره ای با وجدان باشد.

شایبله خواهان آمادگی بیشتر اتحادیه اروپا برای تغییرات و اراده خلاقانه تر برای دیجیتالی شدن و در مسائل مهاجرت گرفته تا مسائل نظامی و امنیتی و سیاست در قبال روسیه شد.

وی تاکید نمود که استقلال ما به این مسئله بستگی دارد که آیا ما در زمینه اطلاعاتی استاد خود هستیم یا نه.

رئیس مجلس آلمان در ادامه سخنانش به بعضی دلایل این مسئله که چرا اروپا با تردید و دو دلی پیش می رود اشاره نموده و گفت: اگر این مسئله در علاقه ما است که تاثیرگذاری موثری داشته باشیم نباید از عهده داری مسئولیت در این راستا خسته شویم. بنابراین ما آلمانی ها باید برای عهده داری نقش بیشتر در حل مسائل آماده باشیم و سهم بیشتری را در این راستا ایفا کنیم.

وی همچنین از مواضع اخیر رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مغزی شده است و پیشنهادات وی برای اصلاح اتحادیه اروپا و یک سیاست دفاعی اروپایی مستقل از آمریکا حمایت نموده و گفت: رئیس جمهور فرانسه بی تاب است و چه کسی در این راستا مقصر است؟ بی تابی و بی صبری او نتیجه انتظار کشیدن طولانی برای پاسخ ما برای رهبری مشترک بر اروپاست.

وی اضافه کرد: آلمان نباید همچنان دور خود بچرخد بلکه باید همراه با فرانسه پیش برود.

وی همچنین گفت: کسی که به صورت جدی به مسئله دفاع مشترک اروپایی اعتقاد دارد باید کمی مواضع خود را زیر سوال برده و از آن عقب نشینی کند تا توافقات در این زمینه امکان پذیر گردد.

وی اضافه کرد: اروپا در یک دهه بحران واقع شده است. وی بر لزوم در پیش دریافت اصلاحات گسترده در اتحادیه اروپا تاکید نموده و گفت: ما به عنوان مثال می توانیم رئیس کمیسیون اروپایی را به صورت مستقیم انتخاب کنیم.

رئیس مجلس آلمان در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که ماکرون حق دارد وقتی که می گوید اروپا باید برای شهروندان خود آزادی، امنیت و رفاه را تضمین کند. وی همچنین خواهان درک بیشتر برای دیدگاه های شرکای شرقی اروپا شده و هم زمان خواهان بازنگری سیاست های اروپا در قبال روسیه شده و گفت باید تعادل جدید در این مناسبات برقرار شده و از یک طرف تبادل نظر و همکاری بیشتر در مسائل جئوپلیتیکی و مالی و از طرف دیگر فشار در راستا دموکراسی و حقوق بشر باید وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 546

به "مجلس آلمان: اروپا در یک دهه بحران قرار گرفته است، لزوم اصلاحات گسترده در قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس آلمان: اروپا در یک دهه بحران قرار گرفته است، لزوم اصلاحات گسترده در قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید