پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن ممکن شد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، علیرضا شهیدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه همگن ساز مافوق صوت دو مدل آزمایشگاهی و صنعتی دارد، گفت: این محصول به عنوان دستگاه پایه ای برای کاربردهای نانو از قبیل فراوری ذرات نانو و استفاده از آن کارکرد دارد.

پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن ممکن شد

وی اضافه نمود: دستگاه همگن ساز مافوق صوت یا هموژنایزر التراسونیک یک همزن خیلی قوی است که می تواند از ذرات نانو در آب و روغن مخلوط پایدار درست کند و باعث تسریع واکنش های شیمیایی گردد.

به گفته مدیر این شرکت، هموژنایزر التراسونیک 200 وات یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است که برای کاربردهای با حجم کم، 5 الی 50 سانتی متر مکعب طراحی و فراوری شده است. این دستگاه در فرکانس کاری 20 کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان های خروجی متفاوت با شدت های مختلف را دارا است.

وی با بیان اینکه محصول 400 وات نیز یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است اما با آن می توان پروژه های بزرگ و بزرگ و ایده های نو و خلاقانه را به حقیقت و اجرا نزدیک کرد، گفت: این دستگاه هم در فرکانس کاری 20 کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان های خروجی متفاوت با شدت های مختلف را دارد.

به گفته وی، یکی از روش هایی که امروزه مورد توجه پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران قرار گرفته است، استفاده از قدرت و انرژی امواج مافوق صوت برای فراوری مواد نانومتری، تهیه دوغاب های پایدار، مخلوط کردن مواد با یکدیگر، استخراج عصاره های گیاهی است.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: این محصول با توجه به نیازهای صنعتی مشتریان طراحی و ساخته شده است. بعلاوه این شرکت توانسته دستگاه هایی با توان های 1200 و 2000 وات فراوری کند.

شهیدی اضافه نمود: هموژنایزر التراسونیک 2000 وات بر اساس فرکانس 20 کیلوهرتز و به صورت راکتور و پیوسته طراحی و ساخته شده است. از جمله کاربردهای آن می توان به همگن سازی، استخراج گیاهان دارویی، فراوری بیودیزل، گوگردزدایی از گازوئیل و دیگر موارد تخصصی دیگر اشاره نمود.

وی گفت: این محصول قیمت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی دارد و کیفیت آن در حد رقابت است. دستگاه همگن ساز مافوق صوت به کشورهای چین، ازبکستان،آمریکای جنوبی و بولیوی صادر شده و توانسته در کنار صرفه جویی ارزی در حدود 40هزار دلار نیز ارزآوری به همراه داشته باشید،

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این محصول باعث فراوری مقاله های زیادی شده است، اضافه نمود: تقریباً در تمام پروژه های نانو از این محصول استفاده می گردد و خیلی از دانشجوها به واسطه این دستگاه توانسته اند پروژه های دکتر و فوق لیسانس خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2004

به "پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید