پیش بینی باد شدید و گرد و خاک در تهران، البرز و چند استان دیگر

به گزارش مجله اینمن، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در 12 استان از جمله تهران و البرز در ساعت ظهر و اوایل شب، وزش باد شدید موقت به همراه خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

پیش بینی باد شدید و گرد و خاک در تهران، البرز و چند استان دیگر

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، کبری رفیعی اضافه نمود: برای شرایط آب و هوایی امروز تا فردا هشدار های زرد و نارنجی صادر شده است.

وی گفت: بر این اساس امروز در ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال اصفهان و شمال شرق سیستان و بلوچستان خیرش گرد و خاک به علت وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: همین شرایط را امروز در تهران و استان البرز خواهیم داشت.

وی افزود: بر این اساس ظهر امروز در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان های مرکزی، همدان و سمنان نیز باد خیلی شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

به گفته رفیعی، فردا نیز در استان های تهران، البرز، سمنان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قروین، قم و اصفهان نیز خیزش گرد و خاک و وزش شدید باد موقت پیش بینی می گردد.

وی بیان داشت: اثر مخاطره اعلام شده، اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی، گلخانه ها و سقوط اشیاء از ارتفاع خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بعلاوه به عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک، استحکام سازه های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیما های سبک توصیه کرد.

وی گفت: امروز بعلاوه به علت ناپایداری هوا در استان های گلستان، شرق مازندران، قزوین، البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و اردبیل، شاهد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2119

به "پیش بینی باد شدید و گرد و خاک در تهران، البرز و چند استان دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی باد شدید و گرد و خاک در تهران، البرز و چند استان دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید