چگونه در روسیه به راحتی رفت و آمد کنیم؟

به گزارش مجله اینمن، روسیه یکی از عظیم ترین کشورهای دنیا با تنوع زیادی در زمینه حمل و نقل است. اگر به تنهایی به روسیه سفر می کنید و می خواهید روسیه را فراتر از مسکو و سنت پترزبورگ ببینید و کمی به گشت و گذار بپردازید. اگر قصد سفر به روسیه را دارید و می خواهید برای این سفر برنامه ریزی کنید، امروز در مجله خبرنگاران لیستی از روش های مختلف حمل و نقل در روسیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه در روسیه به راحتی رفت و آمد کنیم؟

حمل و نقل در روسیه ؛ هواپیما

در آوریل 2017، وجود 228 فرودگاه در روسیه گزارش داده شد که پنج فرودگاه از این فهرست در مسکو و حومه آن واقع شده اند. در این میان، معروف ترین فرودگاه ها، دوموده دوو، شرمتیوو و ونوکووا نام دارند. رفت و آمد به بعضی مقاصد بیشتر صورت می گیرد و همین بر تعداد پروازها تاثیر دارد. باوجود اینکه خطوط هوایی آئروفلوت یکی از راحت ترین ایرلاین های موجود است، اما به هر مقصدی پرواز ندارد پس ممکن است مجبور شوید به ایرلاین های دیگری رجوع کنید. اما بهتر است قبل از هرچیز از امنیت آن مطمئن شوید.

قطار

اغلب اوقات قطارهای برترین و رمانتیک ترین راه برای گردش در روسیه هستند. اگر قصد سفر به روسیه را دارید و در پی ماجراجویی هم هستید، می توانید به سراغ راه آهن سراسری سیبری رفته و تا ولادی وستوک را با قطار بروید یا سوار قطاری از راه آهن سراسری مغولستان شده و از زیبایی جهتی که از دریاچه ی بایکال می گذرد لذت ببرید. قطارها معمولا از هواپیما مقرون به صرفه تر هستند و در بعضی موارد بسیار راحت تر. برای مثال قطار سریع السیر ساپسان جهت بین مسکو و سنت پترزبورگ را با سرعتی حدود 400 کیلومتر در ساعت طی می نماید.

کشتی ها یا قایق ها

اگر خواستار تماشا یک چشم انداز تازه از روسیه هستید، سوار قایق یا کشتی شده و این کشور را از این زاویه ببینید. سنت پترزبورگ، مسکو و گلدن رینگ، هنگامی که از دریا به آنها نگاه می کنید، چشم انداز ای کاملا متفاوت دارند.اگر قصد سفر به روسیه در یک کشتی تفریحی را دارید، می توانید تا 72 ساعت بدون ویزا در این کشور بمانید. البته در صورتی که کشوری که این تور مسافرتی را برای شما ترتیب داده است به وسیله دولت روسیه تایید شده باشد.

مترو

برای گشت و گذار در شهر، مترو یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین روش ها است و در هفت شهر روسیه امکان استفاده از آن وجود دارد. علاوه بر ایستگاه معروف مترو در مسکو و سنت پترزبورگ که تصاویر زیادی از آنها دیده می گردد، در شهرهای دیگری چون کازان، نیژنی نووگورود، نووسیبیرسک، سامارا و یکاترینبورگ هم می توان ایستگاه های مترو را مشاهده کرد. متروهای مسکو و سنت پترزبورگ انواع مختلفی از بلیط ها را ارائه می دهند؛ از بلیط های یک طرفه گرفته تا بلیط های 90 دقیقه ای و روزانه.

وسایل حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای روسیه نسبتا خوب است و این سرویس شامل اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا است. وسایل نقلیه عمومی مقرون به صرفه بوده و به تعداد کافی وجود دارند و اغلب در حال سرویس دهی هستند. در زمان شلوغی و تعطیلی ادارات ممکن است کمی شلوغ شوند. با این حال، حمل و نقل در روسیه با وسایل نقلیه عمومی راحت تر خواهد بود.

تاکسی

در سال های اخیر، ایستگاه های تاکسی پیشرفت قابل ملاحظه ای در روسیه داشته است. اگر قصد سفر به روسیه را دارید و می خواهید از تاکسی برای رفت و آمد بهره ببرید، بهتر است اپلیکیشن های Gett و Yandex را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید تا نگران گرفتن تاکسی در شهرهای روسیه نباشید.

کرایه اتومبیل

رانندگی در روسیه نیازمند یادگیری الفبای روسی است. اگر به این الفبا آشنایی دارید، می توانید از موسسات بین المللی کرایه اتومبیل یک ماشین کرایه کنید تا حمل و نقل در روسیه برایتان آسان تر گردد. آشنایی با زبان و الفابی روسی به این جهت اهمیت دارد که کارکنان موسسه به زبان انگلیسی تسلط کافی نداشته و نقشه ای که در اختیار شما قرار می دهند هم به زبان روسی است. به علاوه ممکن است شما به منطقه ای بروید که کسی درآنجا به زبان انگلیسی صحبت نمی نماید یا شاید به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد روسیه به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1790

به "چگونه در روسیه به راحتی رفت و آمد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در روسیه به راحتی رفت و آمد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید