نکات مهم برای افرادی که برای اولین بار به ویتنام سفرمی نمایند

به گزارش مجله اینمن، سفر به ویتنام جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد؛ از کوه های مرتفع گرفته تا اقوام مختلف، زمین های شالی کاری و سواحل و معابد زیبا. مانند هر کشور دیگری سفر به ویتنام هم چالش های خاص خود را دارد که باید پیش از سفر به این کشور درباره آن ها بیشتر بدانید تا بدون بروز مشکل خاطراتی فراموش نشدنی از سفر به ویتنام داشته باشید. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا درباره سفر به ویتنام برای شما شرح دهیم. بلیط هواپیما

نکات مهم برای افرادی که برای اولین بار به ویتنام سفرمی نمایند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

نکات سفر به ویتنام

محبت آمیز رفتار کنید

هر سال گردشگران زیادی به ویتنام سفر می نمایند و این به این معنا است که مردم این کشور مانند مردم کشورهای همسایه اش مثل میانمار و کامبوج کنجکاوی زیادی نسبت به گردشگران نشان می دهند. به علاوه بیشتر مردم تایوان اعتمادبه نفس کافی برای انگلیسی صحبت کردن ندارند. با وجود اینکه این زبان را در مدرسه یاد گرفته اند. بنابراین ممکن است زیاد با گردشگران صحبت ننمایند مگر اینکه گردشگران به یاری نیاز داشته باشند. مطمئن باشید که مردم ویتنام مردمی مهربان با رفتاری محبت آمیز هستند و اگر از کسی سوال بپرسید با لبخند و زبان انگلیسی واضح به شما پاسخ خواهد داد. سعی کنید کلمات ساده و کاربردی زبان ویتنامی را یاد بگیرید تا راحت تر ارتباط برقرار کنید.

از اینترنت بهره ببرید

بیشتر هتل ها، کافه ها و رستوران های ویتنام دارای اینترنت پرسرعت هستند. بنابراین می توانید به راحتی و با خریدن یک سیم کارت به اینترنت متصل شوید. اسامی خیابان های ویتنام اغلب طولانی هستند و از روی اسامی افراد معروف انتخاب شده اند؛ بنابراین نقشه های دیجیتال از نقشه های کاغذی برای گردشگران مناسب تر هستند. داشتن یک سیم کارت داخلی برای ارتباط با راهنما و برنامه ریزی های سفر و حتی رزرو های لحظه آخری ضروری است. سیم کارت های داخلی را می توانید در هر مغازه ای پیدا کنید. زمانی که سیم کارت را خریداری کردید، از مغازه دار یا رزروشن هتل درخواست کنید اینترنت را برای شما راه اندازی کند.

هنگام تاکسی سوار شدن احتیاط کنید

برای بعضی موتورهایی که در خیابان های هانوی یا هوشی مین مسافر سوار می نمایند، بهترین روش برای گشت و گذار در شهر است. هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ویتنام باید مراقب کلاه برداری ها باشید. همواره پیش از سوار شدن کرایه را با راننده طی کنید. زیرا ممکن است کرایه بیشتری از گردشگران گرفته گردد. از کمپانی های معتبر تاکسی مانند مای لین و ویناسون که هر دو دارای اپلیکیشن هستند بهره ببرید. شهرهای بزرگ تر از اپلیکیشن هایی مانند اوبر و گرَب هم قابل استفاده هستند. ممکن است راننده با شما تماس بگیرد؛ بنابراین داشتن دوستی که به زبان ویتنامی صحبت می نماید ممکن است مفید باشد.

مراقب محیط اطراف باشید

آمار جرم و جنایت در ویتنام بسیار پایین است؛ اما ممکن است دزدی اتفاق بیافتد. سعی کنید کمتر از تلفن همراه و لوازم الکترونیکی خود در خارج از خانه بهره ببرید. حتی هنگامی که در تاکسی های خیابانی در پشت موتور نشسته اید، پاسپورت خود را در هتل بگذارید زیرا دلیل خاصی برای حمل آن در بیرون از خانه ندارید. اگر می خواهید هنگام شب در بیرون از خانه گردش کنید سعی کنید با یکی از دوستان خود بروید و به جای موتور سیکلت از تاکسی بهره ببرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 508

به "نکات مهم برای افرادی که برای اولین بار به ویتنام سفرمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای افرادی که برای اولین بار به ویتنام سفرمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید