چین برای تنبیه استرالیا از شهروندانش خواست به این کشور سفر نکنند

به گزارش مجله اینمن، در پی بالا دریافت تنش ها بین چین و استرالیا، دولت پکن به شهروندانش توصیه می نماید تا به استرالیا سفر نکنند.

چین برای تنبیه استرالیا از شهروندانش خواست به این کشور سفر نکنند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت چین تبعیض نژادی و خشونت علیه آسیایی ها را دستاویزی برای توصیه خود به شهروندانش در عدم سفر به استرالیا قرار داده که البته جدیدترین کوشش برای مجازات استرالیا به خاطر دفاع از تحقیقاتی مربوط به پاندمی کروناویروس است.

در اعلامیه وزارت فرهنگ و گردشگری چین آمده که افزایش واژگان و توهین های مربوط به تبعیض نژادی و رفتارهای خشونت آمیز علیه چینی ها و آسیایی ها در استرالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا دیده می گردد. به همین دلیل، به گردشگران چینی توصیه می گردد تا آگاهی های مربوط به حفظ امنیت خود را مدنظر قرار داده و از سفر به استرالیا اجتناب نمایند.

دولت چین به عنوان بخشی از اقدامات تلافی جویانه خود به صورت موثر به واردات جو از استرالیا با وضع تعرفه بیش از 80 درصد خاتمه داد. همچنین در هفته ای که گذشت، چین واردات گوشت گوساله از استرالیا را نیز ممنوع نمود.

استرالیا در میان کشورهایی است که به دنبال تحقیقات بین المللی درباره منشا پاندمی کروناویروس و واکنش به آن است. پکن اما گفته این اقدامات علیه استرالیا درباره ممنوعیت واردات جو و گوشت گوساله ربطی به کوشش این کشور برای انجام تحقیقات ندارد.

سازمان بهداشت جهانی به درخواست ها از سوی بیشتر کشورهای عضو برای انجام چنین تحقیقاتی متعهد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1075

به "چین برای تنبیه استرالیا از شهروندانش خواست به این کشور سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای تنبیه استرالیا از شهروندانش خواست به این کشور سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید