کاهش نسبی دمای پایتخت طی امروز

به گزارش مجله اینمن، دمای هوای استان تهران امروز (18 خردادماه) به طور نسبی کاهش می یابد. پایتخت نشینان نیز در روز جاری هوای مطلوب تنفس می نمایند.

کاهش نسبی دمای پایتخت طی امروز

به گزارش خبرنگاران، براساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی چهار روز آینده شرایط جوی استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر گاهش با افزایش موقت ابر پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران امروز (18 خرداد ماه) کاهش نسبی دما و فردا (19 خرداد ماه) فرایند افزایش دما پیش بینی می گردد.

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که در صبح امروز (18 خرداد ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

طی روز با کاهش تندی باد و حاکمیت جو نسبتا آرام شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد همچنین با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن در بعضی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد. به تدریج تا ساعات پایانی بر تندی باد افزوده خواهد شد و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (19 خرداد ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر احتمال افزایش غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق در بعضی مناطق پرتردد وجود خواهد داشت که می تواند کاهش کیفیت هوا را به دنبال داشته باشد.

به تدریج با افزایش ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده ها تسهیل خواهد شد و با استمرار شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت فردا (19 خرداد ماه) برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق پیش بینی می گردد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته دی اکسید نیتروژن با میانگین 73 بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 69 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1693

به "کاهش نسبی دمای پایتخت طی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نسبی دمای پایتخت طی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید