کدام وسیله نقلیه برای سفرتان مناسب است؟

به گزارش مجله اینمن، مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر

در دنیای امروز به همگان ثابت شده است که سفر از جمله واجبات زندگی است. صنعت گردشگری و سفر روز به روز توسعه یافته و انواع مختلفی از سفر را به وجود می آورد. در این میان ممکن است که برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر کدام وسیله نقلیه است؟! در میان وسایل حمل و نقل عمومی و سفر همچون هواپیما، قطار، ماشین سواری، تاکسی، دوچرخه، موتورسیکلت، اتوبوس و … کدام یک برای سفرتان مناسب ترین وسیله است. اینکه برترین و مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر برای شما چه وسیله نقلیه ای است به فاکتورها و عوامل بسیاری بستگی دارد که سفر شما را تشکیل می دهد. اگر در پی پاسخی برای سوال مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر چیست هستید، با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ خود را بیابید.

کدام وسیله نقلیه برای سفرتان مناسب است؟

هنگامی که پرواز اصلی خود را به کشور مقصدتان خریداری می کنید باید اطلاعات کلی راجع به سیستم حمل و نقل در آن کشور داشته باشید. باید بدانید که مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر به کشوری که برای بازدید واردش شده اید، چه وسایلی هستند. بعلاوه باید انتظارات خود را نیز بسته به وسایل نقلیه آن کشور در نظر بگیرید. به عنوان مثال، سوار اتوبوس شدن و از جنوب به شمال تایلند رفتن بسیار متفاوت تر از سوار قطارهای بولت ژاپن شدن است.

ضمناً باید از خود بپرسید که تا چه اندازه می خواهید مستقل عمل کنید. بعلاوه سیستم حمل و نقل در کشورهای مختلف متفاوت بوده و شاید برای رسیدن به شهری کوچک نتوانید قطار یا اتوبوس سوار شوید. به عنوان نمونه بسیاری از گردشگران در مناطقی همچون نیوزیلند ترجیح می دهند که با کاروان سفر نمایند در حالی که در کشوری مانند لائوس استفاده از چنین وسیله حمل و نقلی اصلا امکان پذیر نیست. جدای از تمام این موارد، هنگامی که به سفر می روید سعی کنید، مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر را انتخاب کرده و با سیستم حمل و نقل محلی آن کشور نیز جا به جا شوید. با این شیوه سفر می توانید بیشتر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. ضمناً چنین سفری می تواند پر از هیجان و ماجراجویی باشد!

اتوبوس

اتوبوس ها اولین وسیله نقلیه در هر شهری هستند و شما در هیچ سفری نمی توانید از سوار شدن به آن ها دوری کنید. بسیاری از بک پکرها برای جابه جایی بین شهرها از اتوبوس استفاده می نمایند و اتوبوس مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر برای بک پکرهاست. این نوع وسیله نقلیه فراوان ترین وسیله نقلیه عمومی در بسیاری از شهرهاست. شما با قیمت های مقرون به صرفه تر و اغلب با ایمنی بیشتر می توانید مسافت های طولانی را با اتوبوس بپیمایید.

شاید اتوبوس ها راحت ترین و زیباترین وسیله حمل و نقل نباشند اما شما را از نقطه 1 به نقطه 2 می رسانند و گاهی این موضوع تنها موردی است که شما احتیاج دارید. در کشورهای پیشرفته دو نوع اتوبوس وجود دارد: اتوبوس های محلی و اتوبوس های توریستی. قطعا قیمت بلیط اتوبوس های توریستی بیشتر از مدل های معمولی است اما راحتی و امکانات بیشتری دارند. در کشورهای مختلف عموما راننده های اتوبوس محلی زبان انگلیسی نمی دانند. در نتیجه آدرس دادن به آن ها می تواند به کاری بسیار سخت برایتان تبدیل گردد.

سفر با قطار

قطارها بسیار معرکه اند. شاید همگی ما قطار را جزو هیجان انگیز ترین و مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر بشماریم. همچون بسیاری از سیستم حمل و نقل زمینی می توانید مناظری را که از کنار آن ها می گذرید، ببینید و لذت ببرید. مکان های بسیاری برای قدم زدن در قطار وجود دارد. بعلاوه به علت تخت داشتن در کوپه های قطار می توانید سفر خود را هنگام شب ترتیب دهید و به راحتی بخوابید. از دیگر مزایایی که سفر با قطار برایتان دارد، این است که می توانید به راحتی در طول راه پاهایتان را دراز کنید. سرویس های بهداشتی قطار و ایستگاه های قطار مناسب تر از ایستگاه های اتوبوس هستند. هزینه بلیط قطار ها نیز به نسبت مناسب و گاهی مقرون به صرفه تر هستند. ضمناً سفری دوستدار طبیعت خواهید داشت.

پروازهای داخلی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که بسیار لاکچری، لوکس و البته سریع سفر نمایند، در نتیجه به سراغ هواپیما می فرایند. به غیر این، اگر در هنگام سفر، زمان و وقت برایتان بسیار اهمیت دارد، باید جاذبه ها و مکان های بسیاری را در اندک زمانی کوتاه ببینید یا برنامه سفری بسیار فشرده دارید، به سراغ پروازهای داخلی بروید. قطعا با این شرایط مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر پروازهای داخلی هستند. عموما در کشورهای خارجی قیمت بلیط هواپیما به علت وجود رقابت بین ایرلاین های داخلی پایین است. بعلاوه خریدن چنین بلیط هایی برخلاف بلیط هواپیماهای بین المللی که احتیاج به مراجعه به یک آژانس مسافرتی و هواپیمایی دارد، بسیار آسان تر است. جدای از تمام این موضوعات، گاهی احساس می کنید که از سفرهای زمینی خسته شده اید و می خواهید تنها سریع خود را به مقصد رسانده و استراحت کنید. در این مواقع، مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر همان پروازهای داخلی هستند.

تاکسی ها و توک توک ها

زمانی که به مکان هایی همچون شهرها سفر می کنید، می بایست از سیستم حمل و نقل عمومی در ان شهر بهره ببرید. اینکه سیستم حمل و نقل عمومی چه وسیله نقلیه ای باشد، به آن شهر بستگی دارد. به عنوان مثال در بسیاری از مسیرها در سفر به هند مجبورید که توک توک سوار شوید. هر چند که یک توک توک می تواند بسیار آزار دهنده باشد اما اگر به جنبه لذت بخش و بامزه بودن آن فکر کنید، مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر به شهرهای هند را یافته اید.

اگر در پی ایمن ترین، راحت ترین و گاهی سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد هستید، تاکسی ها برایتان مناسب هستند. تاکسی ها را در تمام شهرهای جهان می توانید پیدا کنید. در خصوص قیمت ها، هزینه و کرایه تاکسی بسیار اهمیت دارد. در نتیجه قبل از اینکه سوار تاکسی شوید، کرایه تاکسی را با راننده تاکسی معین کنید. یادتان باشد که ممکن است راننده های تاکسی کرایه ای بیش از مبلغ تاکسی متر از شما بگیرند. بعلاوه در بعضی شهرها، کرایه تاکسی برایتان هزینه زیادی خواهد داشت با این حال تاکسی جزو مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر است.

کاروان ها و ون های مسافرتی

سفر به بسیاری از مسیرها با کاروان و ون های مسافرتی بسیار راحت تر است. اگر قصد سفر به درون طبیعت را دارید، جایی که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی برای رفتن به آن جاده ها وجود ندارد، کاروان و ون مسافرتی برترین گزینه است. هر چند که بیشتر افراد چنین وسیله نقلیه ای ندارند اما می توانید با افرادی که کاروان ها و ون های مسافرتی دارند همسفر شوید. حتی بسیاری از کاروان ها و ون های مسافرتی تورهای گردشگری و طبیعت گردی برگزار می نمایند و تا تعداد محدودی را با خود همراه می نمایند. سفرهای شخصی با ماشین شخصی همچون کاروان ها و ون های مسافرتی به شما احساس استقلال بیشتری می دهد. هر زمان که بخواهید به راه خود ادامه می دهید، مسیرها و مقصدها را خودتان انتخاب می کنید. هر زمان که بخواهید می توانید استراحت کنید و دست از سفر بکشید. هر چند این مزایا کاروان ها و ون های مسافرتی را جزو مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر به شمار می آورد اما باید به مصرف سوخت و هزینه سوخت آن نیز توجه داشته باشید.

تورهای سازمان یافته

گاهی برترین و راحت ترین سفر برای بعضی از افراد، سفری است که با تورهای سازمان یافته انجام می گردد. در بعضی از این تورها، یک اتوبوس از ابتدا تا انتهای سفر شما و گروهتان را به هر جایی که بخواهید می برد و شما احتیاجی به عوض کردن وسیله نقلیه ندارید. بعلاوه با افرادی همسفر شده اید که علاقه مندی هایی همچون علاقه مندی های شما دارند. در این تورها محل اقامت و هتل معین شده است. در تورهای خارج کشور حتی هزینه ترانسفر فرودگاهی برایتان محاسبه شده و یا تخفیفاتی از این قبیل برایتان در نظر گرفته شده است. پس در تورهای گردشگری دیگر دغدغه ای برای پیدا کردن مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر ندارید. بلکه خود آژانس مربوطه از قبل تمام این موارد را برایتان معین کرده است و شما را به تماشا تمام جاذبه های گردشگری گفته شده درون برنامه تور می برد.

قایق ها

در کل اگر بخواهید که به تماشا جزایر بهشتی و محصور شده در دریا بروید، گاهی مجبور می شوید که قایق سوار شوید. بسیاری از جزایر زیبای تایلند و مالزی، یا جزایر استرالیا، جزایر اطراف دریای کارائیب یا حتی همین جزایر کوچک خلیج فارس احتیاج از طریق ای به نام قایق دارید. هزینه حمل و نقل با قایق بسته به نوع قایق و کشوری که در آن هستید فرق دارد. به عنوان نمونه بسیاری از قایق های سنتی در کشورهایی همچون دبی یا هند کرایه های مقرون به صرفهی برای حمل و نقل دارند. اما اگر از آن ها با اهداف گردشگری استفاده گردد و مدت زمان زیادی را با آن ها به گشت و گذار بگذرانید و در تورهای کروز یا قایقی شرکت کنید، قطعا هزینه بیشتری می بایست بپردازید. سفر با قایق در بیشتر موارد سفری ایمن است. برای سپری کردن مسیرهای نزدیک قایق های کوچک جزو مناسب ترین وسیله نقلیه در سفر محسوب می شوند.

منبع: gapyear.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2037

به "کدام وسیله نقلیه برای سفرتان مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام وسیله نقلیه برای سفرتان مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید