گشت و گذار در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور

به گزارش مجله اینمن، بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازارهای خیابانی کوالالامپور احتمالا بهترین مکان برای افرادیست که برای اولین بار به کشور مالزی سفر می نمایند و به دنبال تماشا و تجربه فرهنگ ناب مردم مالزی هستند. در این خیابان های پر تکاپو و سر زنده، مجموعه وسیعی از محصولات غذایی تازه، پوشاک محلی، صنایع دستی، لوازم تزئینی، جواهرات و … با قیمتی بسیار مناسب ارائه می شوند. اگر از گشت و گذار و خرید کردن در مراکز خرید بزرگ و مدرن کوالالامپور خسته شده اید، بازارهای خیابانی این شهر بهترین مکان برای شما هستند. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا چرخی در چند مورد از این خیابان ها بزنیم.

گشت و گذار در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

این بازارهای فضای باز که از طلوع خورشید تا نیمه های شب باز هستند، هم می توانند خیلی گرم و هم خیلی مرطوب باشند. بنابراین، ما به شدت پوشیدن لباس های راحت و کفش مناسب پیاده روی و همچنین نوشیدن آب زیاد را به شما توصیه می کنیم. این بازارها همگی در مرکز شهر نیستند، ولی نگران دسترسی به آن ها نباشید، چرا که از طریق سیستم حمل و نقل LRT و قطارهای شهری به راحتی قابل دسترسی اند. در ادامه، بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور را برایتان معرفی خواهیم کرد.

خیابان پتالینگ | Petaling Street

خیابان پتالینگ یکی از محبوب ترین بازارهای خیابانی کوالالامپور است که در آن می توانید تکاپو و سرزندگی مردم شهر را تماشا کنید. این بازار در محله چاینا تاون KL واقع شده و در آن صدها غرفه رنگ و وارنگ محصولات مختلفی را با قیمتی بسیار پائین عرضه می نمایند. یک سایه بان سبز پهن تمامی خیابان را پوشانده است تا بازدیدنمایندگان از تابش مستقیم آفتاب و یا بارش باران در امان باشند. چانه زنی در کشور مالزی، یک شیوه زندگی است! بنابراین با خیال راحت برای پائین آوردن قیمت در این بازار با فروشندگان چانه بزنید. خیابان پتالینگ همچنین دارای غرفه های بسیاریست که خوراک و غذاهای چینی و همچنین محلی ارائه می نمایند. در تمام فضای این بازار، عطر و بوی این غذاها پیچیده است و تقریبا شما نمی توانید از خوردن آن ها اجتناب کنید!

ساعات کار: 9 صبح تا 12 ظهر و 18 تا 1 بامداد

موقعیت: کوالالامپور، محله چینی ها

خیابان کاستوری | Kasturi Walk

خیابان کاستوری در مجاورت بازار مرکزی شهر واقع شده است و مردم برای خرید برندهای تقلبی کیف دستی، ساعت، تی شرت و سایر اجناس به آن روانه می شوند. همچنین غرف های خیابانی فروش میوه های محلی و اسنک هم در سراسر خیابان مشاهده می شوند. ورودی این بازار مسقف، که از طریق بادبادک های سنتی مالزیایی به نام wau bulan پر شده است، فقط 5 دقیقه از ایستگاه LRT Pasar Seni فاصله دارد. در نظر داشته باشید که تنوع محصولات در این بازار، به اندازه خیابان پتالینگ یا بازار مرکزی نیست، ولی فروشندگان قیمت های پائین تری را نسبت به آن دو بازار به شما ارائه می نمایند. خیابان کاستوری همچنین محل اجرای برنامه های فرهنگی و فستیوال های خیابانی بسیاری در شهر کوالالامپور است که در صورت تمایل می توانید از آن ها دیدن کنید.

ساعات کار: روزانه 10 صبح تا 21:30

موقعیت: کوالالامپور، جالان کاستوری

بازار چو کیت | Chow Kit Market

بازار چو کیت یکی دیگر از بازارهای خیابانی کوالالامپور است که به عنوان بزرگترین بازار فروش محصولات تازه در این شهر شناخته می گردد. این بازار یک فضای پر جنب و جوش و و غنی از نظر فرهنگ و سنت های مردم مالزی را به رخ بازدید نمایندگان می کشد. در اینجا می توانید انواع محصولات دریایی، گوشت تازه، سبزیجات تازه، میوه های بومی و انواع ادویه جات را خریداری کنید. اگر روحیه لطیفی دارید، شاید بهتر باشد به این بازار نروید! چرا که در اینجا ماهی ها را در سطل های کثیفی نگه داری می نمایند و اگر کسی ماهی بخواهد، همانجا آن ها را از سطل خارج نموده و بر روی سرش می کوبند تا بمیرد. البته بخش فروش محصولات غیر غذایی این بازار، مکان به مراتب تمیز تر و مناسب تری برای توریست هاست. این بخش از طریق چترهای رنگارنگی تزئین شده و در آن کفش، سی دی، دی وی دی و … به فروش می رسد.

ساعات کار: روزانه از ساعت 6 صبح تا 17

موقعیت: کوالالامپور، چو کیت، جالان تانکو عبد الرحمان

بازار کامپونگ بارو | Kampung Baru Market

یکشنبه بازار کامپونگ بارو توسط جامعه محلی برگزار و اداره می گردد و مکان مناسبیست برای کسانی که قصد خرید صنایع دستی، جواهرات و لوازم تزئینی فرهنگ مالزیایی را دارند. نام این بازار، یکشنبه بازار است، ولی در واقع از شنبه بعد از ظهر تا دو شنبه صبح می توانید به این بازار سر بزنید! این مکان بهشتیست برای شکم گردانی که قصد خوردن غذاهای محلی هر کشوری را دارند. در اینجا می توانید انواع و اقسام آب میوه ها و غذاهای محلی مالزی از جمله روجاک، ماهی کبابی، ساتای، ناسی لمک و … را تجربه کنید.

ساعات کاری: از شنبه ساعت 18 الی دوشنبه 1 بامداد

موقعیت: کوالالامپور، جالان راجا مودا موسا

بازار شبانه تامان کونات | Taman Connaught Night Market

بازار تامان کونات هر 4 شنبه شب برگزار می گردد و جاییست که حدود 700 مغازه به طول 2 کیلومتر گسترده شده اند و محصولات مختلفی را به فروش می رسانند. گشت و گذار در این بازار که یکی از بازارهای خیابانی کوالالامپور است، ممکن است حدود 2 ساعت طول بکشد. چراکه تنوع مختلفی از محصولات با قیمتی بسیار پائین در این مکان به فروش می رسند.

این بازار به شدت در میان مردم محلی شهر محبوب است و بیشتر شهرتش به خاطر ارائه بعضی محصولات و غذاهای چینی از جمله رشته فرنگی چینی، لاکسا، ساتای و همچنین دسرها و بستنی های معروف مالزی است. در این مکان حتما توفو (Tofu)، میان وعده مشهور این منطقه را امتحان کنید.

منبع: kuala-lumpur.ws

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 356

به "گشت و گذار در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید