یه کلاغ، چِل کلاغ شاعر مروستی در کتابفروشی ها

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، فهیمه طاهری زاده مروست مربی ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شهر مروست از توابع استان یزد است که کتابش با تصویرگری سولماز کرمی زاده و ویراستاری شیرین بصیرنیا توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

یه کلاغ، چِل کلاغ شاعر مروستی در کتابفروشی ها

فهیمه طاهری زاده مروست در مورد کتاب خود به خبرنگار ایبنا، گفت: این کتاب برگرفته از قصه یک کلاغ و چهل کلاغ نوشته مرحوم مهدی آذریزدی است که من آن را به صورت شعر درآورده ام. انگیزه ام از سرودن این اشعار، آشنایی بچه ها ایران زمین با فرهنگ و ادبیات سرزمینشان و همچنین آشنایی با ضرب المثل های ایرانی است که با زبان شعر تأثیر بیشتری در بچه ها دارد.

شاعر کتاب کودک یه کلاغ چل کلاغ در مورد تاثیر ضرب المثل های قدیمی در بچه ها و چگونگی جذب بچه ها و نوجوانان به ادبیات کهن ایرانی، گفت: چون ضرب المثل ها سرشار از مفاهیم تربیتی است و آداب و رسوم زندگی کردن را یاد می دهد، آثار تربیتی زیادی برای بچه ها و نوجوانان دارد. ترویج فرهنگ قصه گویی و خوانش ضرب المثل ها و حکایت های اصیل و پر پند واندرز ایرانی یکی از بهترین راه های جذب بچه ها و نوجوانان به ادبیات کهن است.

این شاعر و نویسنده مروستی که داستان چندین ضرب المثل را به صورت شعر کودک درآورده است و در دست چاپ دارد در مورد شرایط چاپ کتاب کودک با شرایط مالی امروز جامعه، گفت: با توجه به اوضاع مالی و گرانی های موجود، چاپ کتاب به صرفه نیست؛ ولی عشق به بچه ها عزیز و دوست داشتنی سختی ها را هموار می نماید.

کتاب یه کلاغ، چل کلاغ، سروده فهیمه طاهری زاده مروست، کاشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر و مربی ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شهر مروست در 12 صفحه در قطع خشتی به صورت رنگی در 2 هزار نسخه خردادماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1705

به "یه کلاغ، چِل کلاغ شاعر مروستی در کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یه کلاغ، چِل کلاغ شاعر مروستی در کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید