10 مدل قاب عینک بچگانه زیبا و مناسب برای بچه ها

به گزارش مجله اینمن، در صورتی که در پی خرید عینک بچگانه هستید باید دقت عمل بسیاری داشته باشید زیرا تنوع بسیار زیادی در خرید آن وجود دارد. در این مطلب نکات مهمی که به انتخاب و خرید برترین و مناسب ترین عینک بچگانه یاری می نمایند را آنالیز نموده ایم.

10 مدل قاب عینک بچگانه زیبا و مناسب برای بچه ها

پیش از خرید عینک معاینه چشم انجام دهید

قبل از اینکه تصمیم به خرید عینک آفتابی برای کودک خود بگیرید حتما برای معاینه چشم او به پزشک مراجعه کنید. انجام این کار منجر به داشتن تجویز صحیح و اطمینان از اینکه قاب راحت و مناسبی را برای کودک انتخاب نموده اید می گردد.

مدل مناسب را انتخاب کنید

مدل های بسیار متنوعی از قاب عینک در دسترس است اما نکته بسیار مهم این است که مدل مورد علاقه کودک را انتخاب کنید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که اندازه عینک برای صورت کودک مناسب باشد.

امنیت را در نظر بگیرید

در صورتی که کودک هنگام بازی و ورزش از عینک استفاده می نماید حتما باید یک عینک محکم و بادوام برایش انتخاب کنید.

  • هر آنچه باید درباره خرید عینک آفتابی برای بچه ها بدانید

انواع عینک بچگانه

1. عینک پلاستیکی

محبوب ترین انواع عینک برای بچه ها عینک پلاستیکی است. عینک های پلاستیکی از جنس های مختلفی از جمله پلی کربنات و CR-39 ساخته می شوند. بعلاوه سبک وزن و بادوام بوده و در رنگ ها و مدل های متنوعی در دسترس هستند.

مزایای عینک پلاستیکی

عینک های پلاستیکی به دلایل بسیاری محبوب و پرطرفدار هستند. در ادامه بعضی از این دلایل را آنالیز نموده ایم.

  • وزن سبک؛ قاب های پلاستیکی بسیار سبک تر از قاب های فلزی هستند و همین موضوع استفاده از آن ها را برای طولانی مدت راحت تر می سازد.
  • دوام زیاد؛ پلاستیک ماده بسیار بادوامی است بنابراین احتمال شکستگی قاب های پلاستیکی در مقایسه با قاب های فلزی بسیار کمتر است.
  • در دسترس بودن در مدل ها و رنگ های متنوع؛ قاب عینک های پلاستیکی در مدل ها و رنگ های متنوع بسیاری در دسترس هستند بنابراین بچه ها می توانند مدل دلخواه خود را پیدا نمایند.

معایب قاب عینک های پلاستیکی

از جمله نکات منفی درباره قاب عینک های پلاستیکی عبارتند از:

  • سختی تنظیم کردن؛ پلاستیک انعطاف بسیار کمی در مقایسه با فلز دارد بنابراین انجام تغییر در قاب های پلاستیکی سخت خواهد بود.
  • ذوب شدن در دمای بالا؛ در صورتی که عینک پلاستیکی را در ماشین داغ یا زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید ممکن است ذوب شوند.

2. عینک های فلزی

عینک های فلزی از انواع مختلفی از فلزات مانند استیل، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته می شوند. قیمت آن ها از قاب های پلاستیکی بیشتر بوده اما دوام بالاتری دارند. محبوبیت قاب های فلزی هم در بین بچه ها زیاد است و در انواع مختلفی از مدل های کلاسیک تا مدرن در دسترس هستند.

مزایای قاب عینک های فلزی

عینک های فلزی در مقایسه با عینک های پلاستیکی مزایای بسیاری دارند از جمله اینکه:

  • دوام بالاتری دارند؛ قاب های فلزی در برابر ضربه و خم شدن مقاومت بیشتری دارند و احتمال شکستگیشان کمتر است.
  • تنظیم آن ها راحت تر است؛ فلز انعطاف بیشتری نسبت به پلاستیک دارد بنابراین ایجاد تغییر در قاب آن راحت تر است.
  • در مدل های متنوعی در دسترس هستند؛ قاب های فلزی در مدل های متنوعی از کلاسیک تا مدرن در دسترس هستند.

معایب قاب های فلزی

نکات منفی ای که در رابطه با قاب های فلزی وجود دارند عبارتند از:

  • سنگین بودن؛ قاب های فلزی کمی سنگین هستند بنابراین برای بچه های که گردن حساسی دارند مناسب نیستند.
  • امکان کدر شدن یا زنگ زدن آن ها به مرور زمان وجود دارد.

3. قاب های رنگی

قاب های رنگی محبوبیت بسیاری پیدا نموده اند و در انواع مختلف رنگ ها از رنگ های روشن تا رنگ های پاستلی در دسترس هستند.

مزایای قاب های رنگی

مزایای قاب های رنگی نسبت به قاب های سنتی مشکی یا قهوه ای عبارتند از:

  • جالب بودن؛ قاب های رنگی جالب و مناسب شخصیت بچه ها هستند.
  • تنوع رنگ زیاد؛ این قاب ها در رنگ های متنوعی در دسترس هستند بنابراین بچه ها می توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایند.

معایب قاب های رنگی

معایب قاب های رنگی عبارتند از اینکه:

  • ست کردن آن ها با لباس های دیگر سخت است.
  • پیدا کردن آن ها سخت است؛ قاب های رنگی نسبت به قاب های مشکی و قهوه ای سنتی کمتر در دسترس هستند. بنابراین پیدا کردن مدل دلخواه بچه ها سخت خواهد بود.

مسائل احتمالی مرتبط با عینک بچگانه

اگرچه عینک ها در حالت کلی ایمن هستند اما چند مشکل احتمالی در رابطه با آن ها وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • تحریک و خراشیدگی پوست؛ پدهای بینی و دسته های عینک گاهی اوقات می توانند باعث خراشیدگی پوست شوند به ویژه اگر از فلز ساخته شده باشند.
  • بخار کردن؛ عینک ها ممکن است در هوای گرم و مرطوب دچار بخار کردن شوند و این موضوع می تواند هنگام راه رفتن یا دوچرخه سواری برای کودک مشکل ایجاد کند
  • گم شدن؛ عینک ها ممکن است به راحتی گم شوند بنابراین حتما یک جفت عینک جایگزین داشته باشید.

عینک های آفتابی بچگانه

عینک های آفتابی مدلی از عینک هستند که برای محافظت از چشم در برابر اشعه مضر فرابنفش طراحی شده اند. این عینک ها در مدل های مختلفی مانند خلبانی، قاب دار و گربه ای در دسترس هستند.

مزایای عینک آفتابی

عینک های آفتابی فواید بسیاری دارند از جمله اینکه:

  • از چشم ها در برابر اشعه مضر فرابنفش محافظت می نمایند.
  • درخشش پرتوهای خورشید را کمتر نموده و امکان دید راحت تر را فراهم می نمایند.
  • استایل مجذوب کنندهی را ایجاد می نمایند زیرا یکی از اکسسوری های شیک به شمار می فرایند.

معایب عینک آفتابی

چند نکته منفی در رابطه با عینک های آفتابی وجود دارد که در ادامه بیان نموده ایم.

  • ممکن است دید را به ویژه در شرایط کم نور دچار اختلال نمایند زیرا اندازه نوری که به چشم ها وارد می گردد را کاهش می دهند.
  • ممکن است بخار بگیرند؛ در صورت بخارگرفتگی در دید مشکل ایجاد می گردد.
  • ممکن است لیز بخورند؛ در صورتی که عینک به اندازه کافی متناسب نباشد ممکن است از روی بینی لیز بخورد.

مدل های مختلف قاب عینک آفتابی

انواع مختلفی از مدل های مختلف قاب های عینک آفتابی وجود دارند که در ادامه معرفی می شوند.

1. عینک آفتابی Wraparound

عینک های Wraparound دو طرف سر قرار می گیرند و پوشش مناسبی را در برابر آفتاب ایجاد می نمایند. این عینک ها انتخاب مناسبی برای افرادی است که در پی عینکی با پوشش مناسب در برابر آفتاب هستند. علاوه براین یکی از گزینه های مناسبی برای افرادی است که چشم های حساسی دارند یا باید از عینک هایی که در حین فعالیت هایی مانند ورزش ثابت می مانند استفاده نمایند.

2. عینک خلبانی

عینک های خلبانی به شکل قطره اشک هستند. این قاب ها برای افرادی که در پی عینک های آفتابی ای هستند که پوشش عالی ای در برابر آفتاب ایجاد کند برترین انتخاب به شمار می فرایند. بعلاوه در صورتی که فرد صورت کوچکی داشته باشد یا بخواهد استایل زیبایی داشته باشد انتخاب خوبی هستند.

3. عینک های گربه ای

قاب عینک های گربه ای شکل زاویه داری دارند و برای افرادی که می خواهند استایل شیکی داشته باشند مناسب هستند. عینک گربه ای ظاهری شیک و زنانه دارد بنابراین بیشتر دختر بچه ها از آن استقبال می نمایند.

4. عینک های مستطیلی

لبه های این عینک صاف هستند اما ظاهر آن کمی گرد است. این قاب های ظاهر حرفه ای را ایجاد می نمایند. پهنای آن ها از ارتفاعشان بیشتر است و بسیاری از افرادی که از آن ها استفاده می نمایند سادگی این مدل را دوست دارند. در صورتی که کودکتان صورت پهنی دارد این عینک برای او مناسب است.

5. عینک های بیضی

عینک های بیضی برای افراد و بچه ها دارای صورت بیضی شکل طراحی شده اند. علاوه بر این ظاهر ساده تری دارند که همین مساله ممکن است باعث گردد بعضی افراد عینک های مستطیلی را ترجیح دهند. عینک های بیضی شکل به برجسته سازی شکل چشم یاری می نماید. در صورتی که کودکتان صورت بیضی شکلی دارد این مدل عینک انتخاب مناسبی برای او به شمار می رود.

6. عینک های بدون قاب

عینک های بدون قاب هیچ قابی در اطراف لنزهایشان ندارند بنابراین کمی معلق و شناور به نظر می رسند. عینک های بدون قاب سبک وزن بوده و برای بچه ها انتخاب مناسبی هستند.

7. عینک های نیم فریم

عینک های نیم فریم فقط در قسمت بالای لنزها قاب دارند و در قسمت پایین قاب ندارند. این مدل قاب ها انتخاب مناسبی برای افراد و بچه های که عینک های بدون قاب را دوست دارند اما احتیاج دارند که قسمتی از لنزهایشان قاب داشته باشد هستند.

8. عینک های تمام قاب

عینک های تمام قاب دور تا دور لنزهایشان قاب دارند. این مدل قاب عینک برای افرادی و بچه های که می خواهند بیشترین محافظت را از لنزهایشان داشته باشند مناسب هستند. علاوه بر این عینک ها استایل شیک و مجذوب کنندهی دارند. فایده دیگر این مدل قاب ها این است که بسیار مقاوم و بادوام هستند. از آنجایی که بچه ها هنگام بازی فعالیت بسیار زیادی دارند و مراقب عینک خود نیستند باید عینک محکم و مقاومی برای آن ها خریداری کنید.

9. عینک های گرد

عینک های گرد دایره ای هستند و ظاهر کلاسیک و عجیبی دارند که اغلب مورد پسند بچه ها واقع می گردد. در صورتی که کودکتان صورت گردی دارد عینک گرد مناسب ترین انتخاب برای او به شمار می رود.

10. عینک های ویفرر

عینک های ویفرر انتخاب مناسبی برای داشتن استایل اسپرت هستند. البته این عینک ها در استایل های کلاسیک و سنتی هم وجود دارند. از نظر بسیاری از افراد عینک های ویفرر بسیار راحت هستند. در صورتی که کودکتان صورت پهنی دارد این عینک انتخاب مناسبی برای او به شمار می رود.

  • برترین مدل فریم عینک آفتابی بر اساس فرم صورت شما کدام مدل است؟

کدام عینک ها برای کدام نوع صورت ها مناسب هستند؟

شکل صورت راهنمای مناسبی برای تشخیص مدل مناسب عینک است. به عنوان مثال در صورتی که صورت بیضی شکل دارید عینک های گرد یا بیضی انتخاب های مناسبی هستند. در صورتی که صورت مربعی یا مستطیلی دارید عینک های مستطیلی یا مربعی انتخاب های مناسبی به شمار می فرایند. اگر صورت قلبی شکل دارید عینک های گربه ای یا خلبانی برترین گزینه ها هستند.

مدل های بسیار مختلفی برای عینک ها وجود دارند که می توانید از میان آن ها مدل دلخواه خود و برترین مدل ممکن را انتخاب کنید. برای خرید قاب عینک مناسب شکل صورت، سبک زندگی و ترجیحات شخصی کودک را در نظر بگیرید.

انتخاب عینک بچگانه مناسب

در صورتی که در پی خرید عینک بچگانه برای بچه ها هستید نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که مدلی را انتخاب کنید که راحت باشد. بسیاری از بچه ها ترجیح می دهند عینکی داشته باشند که مجذوب کننده و شیک باشد بنابراین به این دوفاکتور مهم هم توجه کنید. بعلاوه دقت کنید که عینک بادوام و محکم باشد و در نهایت مطمئن شوید که لنزها محافظت مناسبی را در برابر اشعه های مضر فرابنفش آفتاب فراهم نمایند.

منبع: VerbNow

منبع: دیجی استایل
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2130

به "10 مدل قاب عینک بچگانه زیبا و مناسب برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مدل قاب عینک بچگانه زیبا و مناسب برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید