11 مواد غذایی مفید که با بیماری های رایج مبارزه می کنند

به گزارش مجله اینمن، درمان هایی که می توانند خواب شب را برای شما راحت تر کنند، از بوجود آمدن PMS (سندرم پیش از قاعدگی) جلوگیری کنند و بسیاری از درد ها از جمله درد آرتروز را کاهش دهند، همه اینها را می توان به راحتی در آشپزخانه پیدا کرد.

11 مواد غذایی مفید که با بیماری های رایج مبارزه می کنند

تنها کافی است که یک سری غذاهای مناسب را در آشپزخانه خود ذخیره کنید. شما می توانید سلامتی خود را با ارتقا مصرف مواد مغذی به طور اساسی بهبود ببخشید. در حال حاضر، غذاها نمی توانند جایگزین مزایای برخی دارو ها شوند اما می توانند بخش مهمی از انجام راه حلی سالم برای شما به حساب آیند.

در ادامه به 11 غذای برتر اشاره می کنیم که می توانند با بسکمک از بیماری های شایع مبارزه کنند:

بیماری: آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی

زنجبیل

زنجبیل نوعی ریشه معطر و تند و شامل ترکیبلت مختلفی است که خاصیت دارویی برخی داروهای ضد التهابی را دارد. مصرف زیاد این گیاه معطر پیشنهاد نمی شود زیرا می تواند به عنوان یک رقیق کننده خون نیز عمل کند. ایده آل ترین حالت این است که روزانه چند قطعه بریده شده زنجبیل را در آب داغ بریزید و به صورت دم کرده بنوشید. همچنین می توانید میزانی از آن را در غذای خود رنده کنید یا حتی میزانی در آبمیوه خود اضافه کنید.

کدو تنبل

تحقیقات نشان داده است که کدوتنبل حاوی برخی آنتی اکسیدان هایی است که با کاهش التهابات می تواند از بوجود آمدن روماتیسم مفصلی جلوگیری کند، درد را تسکین دهد و سرعت پیشرفت بیماری را آهسته تر کند. کدوتنبل غنی از بتا کاروتن و بتا کریپتوکسانتین است که هر دو اینها در تاخیر شروع یا کاهش پیشرفت آرتروز مفید هستند.

فلفل قرمز شیرین یا دلمه ای

فلفل دلمه ای قرمز حاوی میزان زیادی از کاروتنوئیدها برای مبارزه با التهابات است و میزان ویتامین C این سبزی، 250 درصد بالاتر از میزان مصرف توصیه شده روزانه است. طبق تحقیقات، افرادی که کمبود ویتامین C دارند در معرض خطر بالای ابتلا به روماتیسم مفصلی هستند. توصیه می شود که در هفته 3 فلفل دلمه ای قرمز بخورید.

بیماری: دیابت نوع 2

حبوبات

حبوبات حاوی ترکیباتی از پروتئین، کربوهیدرات ها و فیبر هستند که سطح قند خون بدن را تثبیت می کنند و همچنین بسیار سیر کننده و مفید هستند. افراد تا جایی که می توانند باید حبوبات مصرف کنند. لوبیا و عدس انتخاب های هوشمدانه تری نسبت به کربوهیدرات هایی مانند سیب زمینی، پاستا یا برنج هستند.

سفیده تخم مرغ

یک پایه عالی برای وعده های غذایی که دوستدار دیابت هستند، تخم مرغ است. تخم مرغ کالری پایینی دارد (17 کالری در هر یک عدد) و غنی از پروتئین های با کیفیت بالا است. تخم مرغ می تواند سطح قند خون بدن را تنظیم کند و وزن فرد را در یک سطح متعادل نگه دارد. پیشنهاد می شود که افراد باید در هفته 3 تا 4 وعده غذایی بر پایه تخم مرغ داشته باشند.

آجیل ها

پسته، گردو، بادام زمینی و بادام هندی، همه در درجه اول از پروتئین و چربی های سالمی تشکیل شده اند که برای قلب مفید هستند. این دو ترکیب همچنین به متعادل نگه داشتن سطح قند خون بدن کمک می کنند. آنها به کاهش سرعت جذب کربوهیدرات کمک می کنند. آجیل ها همچنین دارای چربی های امگا 3 و منحصر به فردی برای بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید هستند.

بیماری: مسائل قبل از قاعدگی (PMS)

پنیر

خانم هایی که دچار PMS (مسائل جسمی و روانی قبل از قاعدگی) می شوند، در مقایسه با خانم هایی که PMS را تجربه نمی کنند، اغلب در زمان تخمک گذاری سطح کلسیم بدنشان پایین است. اگر قبل از قاعدگی دچار نوسانات خلقی و گرفتگی های عضله ای می شوید، افزایش مصرف پنیر و لبیات می تواند بسیار مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که تنها 10% افراد، میزان توصیه شده روزانه لبنیات را مصرف می کنند.

آناناس

آناناس حاوی 3 ترکیب فوق العاده است: اول اینکه آناناس یکی از برترین منابع منگنز است. خانم هایی که سطح منگنز بدنشان پایین است اغلب نوسانات خلقی PMS، گرفتگی عضلات و حساسیت سینه را تجربه می کنند. دوم اینکه آناناس می تواند نفخ را از بین ببرد و سوم اینکه این یک جایگزین سالم برای اشتیاق به قند است. توصیه می شود 7 تا 10 روز قبل از دوره ماهانه روزانه یک فنجان آناناس تازه مصرف کنید.

بادام

بادام به عنوان یک منبع عالی از منیزیم می تواند تسکینی برای PMS باشد. منیزیم همچنین سردرد های مربوط به PMS را تسکین می دهد. میزان توصیه شده حدود 22 بادام در روز است.

بیماری: پوکی استخوان

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی چهار ماده مغذی برای ساخت استخوان ها از جمله ویتامین های K وC ، کلسیم و پتاسیم است. تراکم بالای استخوان ها به مصرف میزان کافی ویتامین K و C مرتبط است. افراد باید در هفته حداقل 3 بار کلم بروکلی میل کنند.

شیر

یک انتخاب بدیهی برای تقویت استخوان ها شیر است. تنها یک فنجان شیر حاوی 300 میلی گرم کلسیم است. میزانی بلغور جو دوسر را با یک فنجان شیر مخلوط کنید. این یک روش کارساز و بلند مدت برای تقویت استخوان ها است.

منبع: فوت و فن / dailyhealthremedies.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2144

به "11 مواد غذایی مفید که با بیماری های رایج مبارزه می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مواد غذایی مفید که با بیماری های رایج مبارزه می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید