7 تفاوت مهم نسخه دسکتاپ و موبایل نرم افزار ویدیوکنفرانس Zoom

به گزارش مجله اینمن، این روزها اپلیکیشن Zoom محبوب ترین پلتفرم تماس ویدیویی است و احتمالا شما نام اش را زیاد شنیدید.

7 تفاوت مهم نسخه دسکتاپ و موبایل نرم افزار ویدیوکنفرانس Zoom

برای ارتباطات تصویری، ویدیوکنفرانس ها، جلسات کاری تصویری، ارتباطات چندگانه ویدیویی و نظایر این ها نرم افزار زوم کیفیت بالایی دارد و اجازه نمی دهد در خانه، ارتباط شما با دنیای بیرون قطع گردد و کسب وکارتان صدمه ببیند.

نرم افزار Zoom در سال 2013 عرضه شده ولی شاید تا پیش از شیوع کرونا، کاربران بسیار محدودی آن را شناخته و استفاده می کردند. همه گیر شدن ویروس کرونا و خانه نشینی بسیاری از کارمندان، فریلنسرها، دانش آموزان و دانش جویان باعث شد به سرعت محبوب گردد.

نرم افزار زوم در یک هفته ماه مارس بیش از 62 میلیون بار دانلود شده است. میلیون ها کارمند در سراسر دنیا در حال استفاده از این پلتفرم ویدیو کنفرانس هستند؛ دانش آموزان با زوم در کلاس های مجازی و راه دور شرکت می نمایند و مردم با آن سعی دارند با دنیا بیرون در ارتباط باشند.

اما وقتی تصمیم گرفتیم نرم افزار زوم را استفاده کنیم؛ باید کدام نسخه را نصب کنیم؟ نسخه دسکتاپ برای ما بهتر است یا سراغ نرم افزار موبایل برویم.

بین نسخه دسکتاپ و موبایل نرم افزار زوم تفاوت های جزئی وجود دارد ولی هر کدام آن ها به قدری خوب هستند که شما احساس کمبودی نخواهید داشت. با این حال، اگر دوست دارید ویژگی های بسیار ریز و خاص این دو نسخه را کشف کنید؛ با ما همراه باشید:

1- مشاهده تعداد افراد در لپ تاپ و موبایل

هنگامی که نرم افزار زوم را روی گوشی خود نصب می کنید؛ حداکثر می توانید 4 نفر را در صفحه زوم خود مشاهده کنید. بنابراین، اگر در یک جلسه عظیم و شلوغ شرکت کردید یا در کلاس درس می خواهید نفرات بیشتری را ببینید؛ بهتر است نسخه دسکتاپ را روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید.

نسخه دسکتاپ نرم افزار Zoom در بخش گالری خود تا 49 تصویر را به صورت باکس های کوچک (thumbnails) به طور همزمان نمایش می دهد.

2- افکت های ویژه

در نسخه دسکتاپ برنامه زوم می توانید از پس زمینه های مجازی و فیلترهای زیبای touch up my appearance بهره ببرید.

بنابراین، اگر می خواهید در وسط اتاق شلوغ و کثیف خود یک ویدیو کنفرانس یا تماس تصویری داشته باشید؛ محکوم هستید از پس زمینه های مجازی زیبای نرم افزار Zoom بهره ببرید که فقط در نسخه دسکتاپ یافت می شوند.

همین طور، اگر می خواهید از جلوه های ویژه و افکت های فیلترهای این نرم افزار از جمله Snap Camera بهره ببرید و خود را به شکل های مختلف حیوانات درآورید؛ باز هم باید نسخه دسکتاپ را نصب کنید.

3- میانبرهای زوم

اگر در طول روز برای دفعات زیادی سراغ نرم افزار زوم می روید؛ احتیاج به میانبرها دارید. برای مثال، می توانید روی نوار space ضربه بزنید تا میکروفون را در حالت خاموش قرار دهید.

با زدن کلیدهای Command(⌘)+K می توانید سریعا وارد چت با یک شخص شوید و فشار دادن کلیدهای Option+Y یاری می نماید تصویر را بالا و پایین کنید. همه این میانبرها بسیار کاربردی هستند و کارایی شما را افزایش می دهند ولی فقط روی نسخه دسکتاپ در دسترس هستند.

4- ضبط محلی در زوم دسکتاپ

ویژگی local recording برای همه کاربرانی که مشترک این سرویس هستند؛ در دسترس است و اجازه می دهد ارتباطات ویدیویی و صوتی به صورت محلی روی کامپیوتر ضبط شوند.

فایل های ضبط شده می توانند روی سرویس های ذخیره ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو یا سرویس های استریمی مانند یوتیوب یا ویمو بارگذاری شوند. این قابلیت هم روی نسخه دسکتاپ در اختیار کاربران قرار می گیرد و در نسخه موبایل نیست.

5- کنترل های میزبان جلسه

یک میزبان جلسه می تواند نشست ویدیویی را بسازد، ویرایش کند، اعضای جلسه را دعوت یا کم و زیاد کند و تصمیم بگیرد چه فردی به تنظیمات و کنترلرهای جلسه دسترسی داشته باشد.

از دیگر ویژگی هایی که در اختیار میزبان قرار می گیرد؛ راه اندازی اتاق های استراحت و معین ظرفیت های آن ها، پخش مستقم در فیسبوک و موارد دیگر است.

این تنظیمات در نسخه دسکتاپ میزبان قرار دارند. اگر می خواهید کمی روی جلسات ویدیویی خود کنترل و مدیریت داشته باشید؛ سعی کنیم نرم افزار زوم دسکتاپ را نصب کنید.

6- اشتراک گذاری صفحه

اگر صفحه خود را در نرم افزار زوم موبایل با فرد دیگری به اشتراک می گذارید؛ دیگر قادر به متوقف (pause) کردن آن نیستید.

برعکس، در نسخه دسکتاپ قابلیت متوقف کردن صفحه اشتراک گذاری شده را دارید اما در این نسخه نمی توانید هر نوع صفحه ای را به اشتراک بگذارید. مثلا، تصاویر سرویس های ابری فقط در گوشی به اشتراک گذاشته می شوند.

بنابراین، اگر احتیاج دارید که فایل، اسناد، تصاویر و ویدیوهایی را با فرد دیگری در سرویس های ابری به اشتراک بگذارید؛ بهتر است اپلیکیشن موبایل زوم را نصب و بهره ببرید.

7- مدیریت شرایط، مخاطبین و چت ها

برای تغییر دستی شرایط خود در Zoom از Available به چیزهای دیگری مانند Away یا Do Not Disturb باید از نسخه دسکتاپ بهره ببرید.

افزون بر این، برای مدیریت اکانت های بلوکه شده، ویرایش پیغام های ارسال شده، چت ها، ارسال فایل های گیف و قطعات کدها فقط باید به نسخه دسکتاپ مراجعه کنید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 987

به "7 تفاوت مهم نسخه دسکتاپ و موبایل نرم افزار ویدیوکنفرانس Zoom" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تفاوت مهم نسخه دسکتاپ و موبایل نرم افزار ویدیوکنفرانس Zoom"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید