پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد

به گزارش مجله اینمن، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از دایری 25 هزار پورت اینترنت VDSL در شهر تهران و 6 هزار پورت اینترنت VDSL در قم به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL اطلاع داد.

پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مجید صدری گفت: مشتریان، برای ثبت تقاضای تغییر تکنولوژی سرویس اینترنت خود از ADSL به VDSL به منظور بهره مندی از سرعت بیشتر حداقل (تا 4 برابر) به صفحه کاربری خود به آدرس adsl.tci.ir و نشانی اینترنتی www.tci.ir/vdslreq مراجعه و تقاضای خود را ثبت نمایند.

وی با اشاره به اجرای دستور وزیر ارتباطات در این مورد، اضافه کرد: با کوشش ها و برنامه ریزی اجرا شده، فرآیند نصب تجهیزات با سرعت مطلوبی در حال اجرا است که در روز های آینده بقیه پورت های ADSL نیز به VDSL تبدیل می شوند.

وی همچنین با تاکید به اینکه با توجه به شرایط خاص کشوربه منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه مراحل به صورت غیر حضوری انجام می گردد، گفت: مشتریان ضروری است برای ثبت نام از درگاه ها، نام کاربری و رمز عبور پنل به وسیله شماره گیری کد دستوری #5*2*2020* دریافت نمایند و از مشترکان درخواست می کنیم، به هیچ عنوان به مراکز حضوری مراجعه ننمایند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: فرآیند نصب تجهیزات با سرعت مطلوبی در حال اجرا است و بخشی از مشترکین اینترنت پرسرعت شهرت تهران و قم دارای VDSL با سرعت حداقل 4برابری شده اند و برای بقیه متقاضیان نیز در روز های آینده صورت می پذیرد.

صدری با تاکید بر تسهیل شرایط دورکاری کارمندان و آموزش مجازی دانش آموزان و دانشجویان، گفت: با توجه به ایجاد این ظرفیت، متقاضیان می توانند فعالیت های اینترنتی خود را با کیفیت مناسب صورت دهند.

لازم به ذکر است اینترنت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر های کابل های شبکه است.

اولین تفاوت ADSL با VDSL این است که اولی از خطوط تلفن ثابت شهری برای انتقال اطلاعات استفاده می نماید در حالی که VDSL بر بستر های کابل است و احتیاج به کابل کشی و نصب کابل شبکه جداگانه از مرکز مخابرات تا در منزل را دارد.

سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به 4 برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز 300 مگابیت بر ثانیه (بعضی استاندارد +VDSL 2) می رسد. سرعت آپلود VDSL نیز 10 برابر ADSL می گردد و به مرز 100 مگابیت می رسد. VDSL از کابل های مسی استفاده می نماید و باند های فرکانسی آن از 12 کیلوهرتز تا 35 کیلوهرتز است.

استفاده از بستر سیم های مسی مشترک بدون احتیاج به تعویض یا سیم کشی مجدد، ارایه خدمات ارزش اضافه کرده شامل تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارایه سرویس از کافو های نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می گردد از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.

ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line و یکی از فناوری های زیرشاخه اتصال های DSL است. این سرویس جزو قدیمی ترین سرویس های اینترنت در دنیا به شمار می رود که با استفاده از خطوط تلفن معمولی بدون ایجاد مزاحمت برای تماس های صوتی، اطلاعات را از مراکز مخابراتی به روی مودم می آورد.

مزیت اینترنت ADSL در این است که احتیاجی به کابل کشی و نصب خطوط جدید نیست و روی همان خط تلفن هر خانه می تواند یک اتصال اینترنت ADSL برقرار کرد. اینترنت ADSL ارزان و نسبت به انواع دیگر اینترنت باندپهن در دسترس و راه اندازی سریع و ساده تری دارد، اما سرعت دانلود روی آن حداکثر به 24 مگابیت بر ثانیه می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 985

به "پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورت VDSL برای مشترکان تهران و قم فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید