تور ارزان ترکیه: ترکیه تا به امروز اراده ای برای معرفی ایران نداشته است

به گزارش مجله اینمن، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، ترکیه تا به امروز اراده ای برای معرفی ایران نداشته است.

تور ارزان ترکیه: ترکیه تا به امروز اراده ای برای معرفی ایران نداشته است

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره علت کم توجهی به بازار جهانگردی ترکیه از سوی آژانس های جهانگردی ایران اظهار کرد: البته تعدادی از آژانس های ایرانی در بازار جهانگردی ترکیه حضور دارند. نمایشگاه جهانگردی آنکارا پنجمین دوره ای است که در مرکز ترکیه برگزار می گردد و در دوران کرونا اولین بار است که تعدادی از کشورها در آن شرکت نموده که ایران نیز در آن حضور دارد و اتفاقا با استقبال استاندار و مقامات محلی آنکارا روبرو شده و حتی، در پوستر نمایشگاه از حضور ایران ویژه یاد شده و افتتاحیه آن با سخنرانی نفر دوم سفارت ایران در آنکارا همراه بود.

او اضافه کرد: در ادامه قرار است با آژانس های جهانگردی ترکیه نشست B2B داشته باشیم و در سال تازه هم B2B دیگری در شهر استانبول خواهیم داشت. با توجه به شرایطی که کرونا در دو سه سال گذشته برای صنعت جهانگردی ایران پیش آورده است ما باید روی بازارهای تازه که قبلا نسبت به آنها کم توجه بودیم بیشتر کار کنیم.

پورفرج ادامه داد: آژانس هایی که در این نمایشگاه حاضر شده اند همگی تورگردان هستند یعنی کارشان جذب جهانگرد است نه فرستادن جهانگرد به خارج از ایران. هدف ما از حضور در چنین نمایشگاهی شروع گفت وگوهای ادامه دار است که تعاملات بیشتری با بازار جهانگردی ترکیه برای جذب جهانگردان بیشتر از این کشور برقرار گردد. امیدواریم نتیجه لازم را از این حضور بدست آوریم. در ترکیه علویان زیادی زندگی می نمایند که برای سفر به ایران علاقه نشان می دهند، آنها می توانند جامعه هدف ما باشند. متاسفانه ما تا کنون در کشور ترکیه وقت نگذاشته ایم ولی با شرایطی که پیش آمده باید روی کشورهای همسایه تمرکز بیشتری نشان دهیم.

رئیس جامعه توگردانان ایران در عین حال اظهار کرد: البته آژانس های ترکیه هم تا کنون اراده چندانی برای معرفی ایران و یا تشویق هموطنان خود برای سفر به کشور ما نداشته اند، درحالیکه سالانه تعداد زیادی از ایرانی ها به وسیله آژانس های ایرانی تشویق می شوند که به ترکیه سفر نمایند. ما می خواهیم این تعامل دوسویه باشد و در مذاکراتمان از طرف ترک هم می خواهیم که برای معرفی ایران وقت بگذارد، چون سالهاست ترکیه به وسیله آژانس های ایرانی درحال تبلیغ است.

البته که ترکها خودشان هم برای جهانگردی و معرفی کشورشان وقت می گذارند. مسئولان آنها هر سال همراه آژانس های جهانگردی این کشور به ایران سفر می نمایند با آژانس های ایرانی جلسه می گذارند، برای سفر بیشتر جهانگردان امتیازهایی را درنظر می گیرند، هزینه سفر را مدیریت می نمایند، ولی ما کدام یک از این کارها را تا حالا انجام داده ایم؟ کدام مسئول جهانگردی ما برای تبلیغ و معرفی ایران اینگونه وقت و هزینه گذاشته است؟ ما هم باید خودمان را معرفی کنیم، مردم و فرهنگمان را و در شبکه های تلویزیونی این کشور با تصاویر زیبا و نه خبرهای سیاسی حضور داشته باشیم.

او اضافه کرد: خاطرم هست زمانی رئیس تورساب (اتحادیه جهانگردی ترکیه) به ایران آمده بود، در یک سخنرانی گفت، ما ترکیه را به ایران آورده ایم، ولی شما هرگز ایران را به ترکیه نیاورده اید. البته که تورساب و آژانس های جهانگردی ترکیه همراهی دولت را داشته اند مثلا در نمایشگاه های بین المللی دولت آنها زمین را میخرد و رایگان در اختیار شرکتهای جهانگردی قرار می دهد ولی برای ما شرایط این گونه است که وزیر جهانگردی با پرداخت 50 درصد هزینه زمین در نمایشگاه موافقت می نماید و معاون جهانگردی او مخالفت می نماید. تفاوت است بین انسانهایی که کار تجارت می نمایند و آنهایی که از تجارت فاصله دارند.

پورفرج گفت: بجز ترکیه درحال مذاکره با آژانس های هندی و چینی هم هستیم که احتمالا از اتحادیه ها و آژانس های جهانگردی آنها برای سفر به ایران دعوت کنیم. ضمن اینکه با وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی درحال گفت وگو هستیم تا زمینه برگزاری دومین گردهمایی توراپراتورهای بین المللی را که دور نخست آن در سال 1387 برپا شد، در پساکرونا فراهم کنیم. البته منتظر نتیجه مذاکرات درباره توافق هسته ای هم هستیم که اگر حاصل گردد، حتما بازار جهانگردی ایران را متحول می نماید و مسائل نقل و انتقال عایدی صنعت جهانگردی را به کشور تا حدی حل خواهد نمود. به هر حال ما حتی با وجود خسارتهایی که در دوران کرونا و قبل از آن متحمل شدیم و دولت هم یاری و حمایت قابل توجهی نکرد، کوشش می کنیم تعداد بیشتری از جهانگردان را به ایران جذب کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور ارزان ترکیه: ترکیه تا به امروز اراده ای برای معرفی ایران نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: ترکیه تا به امروز اراده ای برای معرفی ایران نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید