آزمایش موشک تازه کره شمالی، آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع آگاه وابسته به کره شمالی اعلام کردند که این کشور یک موشک ضد هوایی نو را آزمایش نموده است.

آزمایش موشک تازه کره شمالی، آمریکا واکنش نشان داد

در همین ارتباط هم، خبرگزاری رسمی کره شمالی تائید کرد که آموزشگاه علوم دفاعی که سازمانی برای ساخت تسلیحات نظامی این کشور است، آزمایش این موشک نو را برعهده داشته است.

این چندمین پرتاب موشک کره شمالی طی کمتر از 10 روز گذشته است.

از سوی دیگر پرتاب موشک نو از سوی کره شمالی با واکنش فوری آمریکا روبرو شده است و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که اقدمات پیونگ یانگ به افزایش بی ثباتی منجر می گردد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از گفت وگوهای تجاری آمریکا-اتحادیه اروپا در شهر پیتسبورگ گفت: ما درباره این موارد نقض مکرر قطعنامه های شورای امنیت که بستر را برای بی ثباتی و ناامنی فراهم می نمایند نگران هستیم.

آنتونی بلینکن مدعی شد آمریکا نمی تواند ادعای کره شمالی مبنی بر آزمایش یک موشک نو هایپرسونیک به نام هواسونگ -8 را تأیید کند و واشنگتن در حال ارزیابی آزمایش های موشکی کره شمالی است تا بفهمیم دقیقاً چه کاری انجام داده اند و از چه فناوری ای استفاده نموده اند.

طی دو هفته گذشته این چندمین آزمایش موشکی کره شمالی است. هفته گذشته هم شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز آزمایش های نو موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد که در نهایت این شورا هم نتوانست به یک پاسخ هماهنگ در برابر کره شمالی دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1845

به "آزمایش موشک تازه کره شمالی، آمریکا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک تازه کره شمالی، آمریکا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید