آشنایی با دهکده گردشگری دریایی پازارلند در بوشهر

به گزارش مجله اینمن، دهکده پازارلند با توجه به وسعت بالای آن که حدود بیست هکتار می باشد از امکانات بسیار خوبی برخوردار است که به همین منظور، اقامتگاهی بسیار پرطرفدار به شمار می رود و همچنین امکانات تفریحی زیادی در این دهکده دیده می شود.

آشنایی با دهکده گردشگری دریایی پازارلند در بوشهر

قرار گیری دهکده پازارلند در میان منطقه ای که جاذبه های تاریخی و زیبای زیادی دارد، سبب شده است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب کند.این جاذبه های دیدنی کم نیستند و شما با تورهایی که در این منطقه وجود دارند، می توانید از جاذبه های اطراف دهکده نیز دیدن کنید.

چشمه بیدخون، بندر زیبا و باستانی سیراف با چندین جاذبه تاریخی منحصربه فرد مانند قلعه نصوری ، گورستان تمدن ها و دره لیر، جنگل های حرا (مانگرا)، کلات، کوه پردیس جم، خلیج نایبند و آسیاب های آبی بندو ازجمله مهم ترین مکان ­های گردشگری نزدیک به پازارلند هستند.

یکی دیگر از چیزهایی که در این دهکده مورد توجه است و آن را از دیگر دهکده های گردشگری متمایز کرده است، وجود رستوران ها و غذاخوری های ساحلی می باشد که محیط بسیار خوبی برای صرف یک غذای عالی هستند.

رستوران های فست فود و سنتی، کباب سرا، رستوران دریایی و چایخانه و قهوه خانه سنتی مختلفی احداث شده است. اگر قصد استراحت و رفع خستگی با نوشیدن یک دمنوش را دارید، به چایخانه سنتی پازارلند سر بزنید. در غذاخوری های پازارلند انواع غذاهای دریایی با ماهی تازه و میگو پخته می شود. همچنین غذاهای غیردریایی در این مراکز با بهترین کیفیت عرضه شده اند. انواع ساندویچ ها و فست فودهای این مجموعه هم طعم و مزه ای کم نظیر دارند. این مجموعه ها وعده های ناهار و شام را ارائه می کنند.

امکانات دیگری مانند زیپ لاین، فوتبال دستی، شهربازی، انواع بازی های دریایی، پینت بال و پلاژ بانوان در این دهکده دیده می شود.

شهربازی پازارلند:

شهربازی پازارلند به تنهایی یک مکان کامل و منحصربه فرد برای تفریح و بازی بچه ها است. این قسمت از دهکده با 40 نوع بازی در زمینی به مساحت 8000 مترمربع احداث شده است. ازجمله بازی های مهیج شهربازی پازارلند می توان به هاور کرافت، اسباب بازی های برقی شامل موتور، ماشین، اسکوتر و… با بامپر اشاره کرد.

سینما چندبعدی مجموعه تفریحی پازارلند یک سینما شش بعدی جذاب است. همچنین بچه ها می توانند در این شهربازی سوار قطار و کشتی هم بشوند. تقریبا در همه جای شهربازی، سطح کف با پوشش مناسب پوشانده شده تا درصورت زمین خوردن بچه ها، کمترین آسیب به آن ها برسد. استفاده از وسایل غول پیکر بادی ازجمله موردعلاقه ترین وسایل این شهربازی برای بچه ها به حساب می آید.

استخرو ساحل ویژه بچه ها

همچنین استخری ویژه بازی های بچه هاه در این مجموعه پیش بینی شده که خردسالان می توانند در آن به بازی های جذاب دریایی بپردازند. علاوه براین بچه ها می توانند با استفاده از موتورهای بنزینی و شارژی چهارچرخ همراه والدین خود در طول ساحل موتورسواری کنند.

جنگ شادی دهکده

ازجمله تفریحات مفرح پازارلند می توان به برپایی جنگ شادی شبانه در این مجموعه اشاره کرد. جنگ شادی و موسیقی مجموعه پازارلند معمولا با اجرای موسیقی زنده، استندآپ کمدی و برنامه های جذاب هر شب ساعت نه برگزار می شود.

اسب و شتر سواری

یکی از امکانات جذاب این مجموعه، وجود اسب ها و شترهایی برای سوار شدن علاقه مندان است که سوارکاری با این حیوانات از تفریحات دهکده پازارلند به شمار می رود.

لمکده ساحلی پازارلند

اگر قصد استراحت روی مبلان ساحلی و دراز کشیدن کنار دریا را دارید، محل های مخصوصی به نام لمکده ساحلی در این مجموعه وجود دارد که محیط بسیار خوب و زیبایی را جهت استراحت روزانه با منظره ای بی نظیر فراهم آورده است.

غواصی در دهکده پازارلند

همچنین اسکله تفریحات دریایی پازارلند با امکانات بی نظیر، مهیای خدمت رسانی به گردشگران علاقه مند به تفریحات دریایی است. اگر به غواصی علاقه دارید، می توانید به کمک مربیان مجرب این مجموعه به غواصی در خلیج فارس بپردازید. بازدید از ماهی ها و مرجان های خلیج فارس می تواند تجربه ای شگفت انگیز باشد.

تفریحات دریایی

اگر به ورزش ها و تفریحات پرهیجان دریایی علاقه دارید، جت اسکی و پاراسل مجموعه پازارلند گزینه مناسبی هستند. قایق سواری، استفاده از دوچرخه دریایی، قایق خانواده، کایاک ­های یک و دونفره، رولر و تراکتور دریایی همراه شاتل و بنانا هم در این مجموعه فراهم است.

پلاژ بانوان پازارلند

پلاژ اختصاصی بانوان در محیطی امن و با امکانات فوق العاده، یکی از مهم ترین امکانات پازارلند محسوب می شود. این بخش در همه طول سال درحال خدمت رسانی به بانوان محترم است. به جرات می توان گفت پلاژ بانوان پازارلند از پر امکانات­ترین پلاژهای ساخته شده در کشور به شمار می آید.بیلیارد، استخر، سالن مجهز بدن سازی و زمین بازی تنیس هم از دیگر امکانات ورزشی پازارلند است.

این دهکده در فاصله 50 کیلو متری شهرستان کنگان و در فضای ساحلی منطقه شیرینو واقع شده است.با توجه به محل قرارگیری دهکده گردشگری دریایی پازارلند ونزدیکی آن به خلیج فارس، این منطقه بیشتر ایام سال آب وهوای مرطوب و شرجی دارد. بااین حال اواخر پاییز، فصل زمستان و عید نوروز پازارلند شلوغ تر از دیگر ایام سال است. در این ایام می توانید در طول روز و شب از هوای مطبوع منطقه لذت ببرید و تفریح کنید. در سایر ایام سال هم نزدیک غروب آفتاب و شب ها بهترین زمان بازدید از پازارلند و استفاده از خدمات آن است.

در ابتدای ورود به دهکده گردشگری پازارلند، پارکینگ، محل ویژه فروش بلیت و ستاد استقبال از مهمانان قرار گرفته است. پارکینگ این مجموعه بسیار جادار و مجهز بوده و سیستم فروش بلیت بسیار خوبی هم برای آن درنظر گرفته شده است. با چند دقیقه پیاده روی به ورودی شهربازی می رسید. شهربازی سمت راست و سرویس های بهداشتی سمت چپ شما قرار گرفته است. نمازخانه هم گوشه انتهایی سمت غرب مجموعه ساخته شده است.

دهکده پازارلند در ابتدا برای استفاده کارکنان و کارمندان صنایع گاز و پتروشیمی شاغل در عسلویه راه اندازی و تجهیز شد

اما اکنون مورد استفاده عموم است و همه می توانند در این دهکده اقامت داشته باشند و از امکانات آن استفاده کنند.

پازارلند با مساحتی نزدیک به 20 هکتار در سواحل منطقه ای به نام شیرینو احداث شده است. این مجموعه دهکده ای با امکانات جامع و کامل تفریحی، گردشگری و اقامتی است که می تواند تجربه ای متفاوت برای مسافران و گردشگران رقم بزند. هزینه به نسبت پایین تر سفر به پازارلند و استفاده از امکانات آن، نسبت به هزینه های سفر به جزیره های مطرح خلیج فارس مانند کیش و قشم از مهم­ترین دلایل رشد علاقه مندی گردشگران به پازارلند است. به عبارت دیگر تمرکز مراکز تفریحی، گردشگری، تجاری و اقامتی کنار هم با دسترسی آسان و بی دردسر به مجموعه، از مزایای دهکده گردشگری پازارلند به شمار می آید.

اقامتگاه های دهکده پازارلند

ازجمله محل های اقامتی دهکده گردشگری دریایی پازارلند می توان به کلبه های اسکیمو، کلبه های نامنظم و کلبه های شناور روی آب اشاره کرد. هتل شیرینو یا ویولاهای ساحلی و دوطبقه هم بخش دیگر اقامتگاه های پازارلند هستند. درحال حاضر سه کلبه شناور توسط سازندگان پازارلند طراحی و به آب انداخته شده که می توانید آن ها را رزرو کنید. این کلبه ها به اتاق خواب، هال، آشپزخانه، میز غذاخوری، مبلمان، صندلی های مخصوص استراحت در ساحل و… مجهز هستند.

در ویولاها با استفاده از یک طراحی هنرمندانه همه چیز از تلویزیون گرفته تا تخت خواب به صورت حرفه ای کنار هم چیده شده اند. بعضی از ویولاها کنار ساحل بوده و نمای زیبایی رو به دریا دارند. مشاهده طلوع آفتاب در صبح و دویدن کنار ساحل از جمله علایق گردشگر های ساکن در ویولاهاست. ویولاهای ساحلی روی یک سکوی سیمانی و با فاصله ای مشخص به صورت یک ردیف کنار ساحل قرار دارند. برای بعضی از آن ها هم یک تخت جلوی درب درنظر گرفته شده که می توانید روی آن ها نشسته و از طبیعت ساحل و دریا لذت ببرد.

اگر دوست دارید در محل زندگی اسکیموها سکونت کنید، می توانید کلبه های اسکیمو را برای اقامت خود در دهکده پازارلند انتخاب کنید. درحال حاضر 20 کلبه اسکیمو برای خدمات دهی تجهیز شده اند. کلبه های نامنظم یا کلبه هایی که در طراحی آن ها یک نقص عامدانه وجود دارد و تک کلبه درختی پازارلند هم امکانات بسیار خوبی برای اقامت دارند. این کلبه ها به گونه ای ساخته شده اند که هیچ یک به دیگری شبیه نیست. همه اقامتگاه های پازارلند به وسایل سرمایشی مجهز هستند. خنکی هوای داخل کلبه ها و ویولاها که توسط اسپیلت­های نصب شده تأمین می شود، باعث شده هوای شرجی محیط بیرون خیلی اذیت کننده نباشد.

نحوه دسترسی به پازارلند

آدرس :حدفاصل عسلویه و سیراف، بندر شیرینو، انتهای خیابان مهمانسرای پتروشیمی

منبع: گردشبان
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1611

به "آشنایی با دهکده گردشگری دریایی پازارلند در بوشهر" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با دهکده گردشگری دریایی پازارلند در بوشهر" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دهکده گردشگری دریایی پازارلند در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید