احتمال ادامه قرنطینه در روسیه

به گزارش مجله اینمن، در حالی که مدت یک ماهه قرنطینه خانگی در روسیه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به روزهای پایانی خود(11 اریبهشت) نزدیک می گردد اما از هم اکنون حدس ها برای ادامه این طرح بالا گرفته است.

احتمال ادامه قرنطینه در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از مسکو، ولادیمیر پوتین کمتر از یک ماه قبل خاطرنشان کرد که طرح قرنطینه یا به گفته روس ها خود انزوایی خانگی برای حفاظت از مردم به اجرا درخواهد آمد و تا خاتمه ماه آوریل ادامه خواهد داشت و در صورتی که دولت متوجه گردد فرایند بیماری رو به کاهش است امکان برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد.

با این وجود، آمار مبتلایان به کرونا در روسیه هر روز بیشتر شد به شکلی که اکنون روزانه بیش از پنج هزار نفر در پهناورترین کشور دنیا به کرونا مبتلا می شوند و روسیه در بسیاری از روزها رکورددار بیشترین ابتلا در 24 ساعت گذشته از نظر سازمان بهداشت دنیای به حساب می آید و بیش از نیمی از مبتلایان هم افرادی هستند که در مسکو پایتخت روسیه زندگی می نمایند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی گفته است که هنوز کرملین برآورد دقیقی از زمان خاتمه محدودیت های بوجد آمده ندارد. در عین حال خبرهای زیادی مبنی بر افزایش اختیارات پلیس، امکان استفاده از ارتش و همچنین در نظر دریافت جرایم سنگین تر برای متخلفان به گوش می رسد.

در این میان بعضی از مردم در نقاط مختلف روسیه که از محدودیت های اعمال شده خسته شده اند با شرکت در تجمع های اعتراضی بدون مجوز خواهان لغو محدودیت ها شده اند، تجمع هایی که پلیس آنها را از بین بردن دستاوردهای طرح فاصله گذاری میان مردم و جلوگیری از گسترش کرونا خواند و به سرعت با آن برخورد کرد و عده ای هم در همین رابطه برای چند روزی روانه زندان شدند.

نیکولای بریکو ویروس شناس ارشد وزارت بهداشت روسیه به تازگی در مورد زمان خاتمه یافتن مدت قرنطینه در روسیه گفته است: به عقیده ما بهتر است مدت زمان قرنطینه تمدید گردد چرا که هنوز به اوج گسترش کرونا در روسیه نرسیده ایم.

وی گفت: تجربه دیگر کشورها به ما نشان داده است که در صورت کاهش شیب گسترش کرونا باز هم باید تدابیر مراقبتی و بهداشتی با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و هر آنچه ضروری است اتخاذ و اجرا گردد تا بتوانیم بر بیماری کرونا کنترل داشته باشیم.

به گفته وی، آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه هنوز کمتر از یک درصد است که یک موفقیت برای کادر درمانی به حساب می آید، اگر چه تعداد مبتلایان رو به افزایش است اما هیچگاه حالت انفجار ابتلا به کرونا در روسیه بوجود نیامده است که ناشی از عملکرد خوب حکومت و همراهی بیشتر مردم با اقدامات مراقبتی بوده است.

آناتولی آلشتین ویروس شناس برجسته دیگر روس که عضو آموزشگاه علوم پزشکی روسیه نیز است نیز پیش بینی نموده که پس از فروکش کردن کرونا در تابستان، موج دوم شیوع بیماری پاییز از راه می رسد.

وی گفت: با توجه به نشانه های موجود، ویروس کرونا برای دوره طولانی آمده است و هر چند که تابستان شیوع آن کاهش خواهد یافت اما در پاییز شمار مبتلایان بار دیگر بالا خواهد رفت.

به گفته این دانشمند روس، برای مبارزه با کووید19 احتیاج به واکسن است با این وجود حتی پس از فراوری واکسن و واکسناسیون مردم، ویروس کرونا باقی خواهد ماند اما دیگر مانند امروز خطرناک نخواهد بود.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو نیز به نظر می رسد از هم اکنون در حال آماده کردن مردم برای کنار آمدن با افزایش مدت زمان قرنطینه است آن هم در کشوری که 9 ماه از سال پوشیده از برف است و با آب شدن برف ها مردم تنها سه ماه فرصت دارند که از طبیعت سرسبز کشورشان استفاده نمایند.

وی به ساکنان پایتخت روسیه که به موسکویچ معروف هستند، گفته است: ما برای آنکه ارتش وارد خیابان ها نگردد و نظامیان کنترل شهر را در دست نگیرند، طرح قرنطینه خانگی را به اجرا درآوردیم بنابراین از همه می خواهم همچنان به محدودیت هایی که در پایتخت روسیه اعمال شده است، عمل نمایند تا احتیاج به تدابیر سختر نباشد.

سابیانین اضافه کرد: غربی ها اول تدابیر دمکراتیک بکار دریافتد اما با بحرانی شدن شرایط مجبور شدند ارتش خود را به خیابان ها بیاورند اما ما نمی خواهیم این سناریو در مسکو تکرار گردد به همین دلیل نظام خودانزوایی اعمال شد.

شهردار مسکو این با بیان این جمله که شرایط هنوز دردناک نیست اما بدتر خواهد شد، تکلیف ساکنان پایتخت را هم روشن کرد تا آگاه شوند درحال حاضر مقامات روسیه نه تنها تصمیمی برای خاتمه دادن به قرنطینه ندارد بلکه از روسها انتظار دارند روزهای بیشتری در خانه بمانند.

دقایقی پیش اعلام شد که در 24 ساعته گذشته شش هزار و 361 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند تا بار دیگر رکوردی جدید در روسیه به ثبت رسیده و تعداد مبتلایان به کرونا به نزدیک 81 هزار نفر برسد از این تعداد 747 نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1034

به "احتمال ادامه قرنطینه در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ادامه قرنطینه در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید