احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان کرمانشاه، به همت محفل ادبی بیستون و کتابخانه عمومی امیرکبیر نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی با حضور محمدمهدی سیار، شاعر و منتقد، به وسیله صفحه اینستاگرام این اداره کل برگزار گردید.

احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود

در این نشست مجازی ابوالفضل عزیزی، فرزند مرحوم احمد عزیزی و کتابدار کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، با محمدمهدی سیار ، شاعر و استاد دانشگاه، در خصوص اشعار احمد عزیزی گفت وگو کرد.

محمدمهدی سیار در این نشست مجازی گفت: احمد عزیزی نه فقط مرزبان بود بلکه با نوآوری در شعر کشورگشای سرزمین زبان فارسی بود. او آتشفشان خلاقیت بود.

این شاعر عرضه انقلاب اضافه کرد: صندلی احمد عزیزی در شعر انقلاب انکارناپذیر و تاریخی به حساب می آید. احمد اعتبار زبان فارسی امروز است و نسل ما باید با آثار احمد عزیزی انس بگیرد. او گنجینه الهام در شعر است. عزیزی در شعر صاحب سبک بود و یکی از خدمات بزرگش گسترش دادن قلمرو زبان فارسی بود.

وی اضافه کرد: یک نمونه از نوآوری های احمد عزیزی واژه سازی های او بود. زبان فارسی را متهم می کردند که در ترکیب سازی ضعیف است اما احمد عزیزی ظرفیت های تازه ای معرفی کرد و مثلاً با پسوندهای زبان عبارات بدیعی خلق کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1274

به "احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید