استاد ظریف صنایعی درگذشت

به گزارش مجله اینمن، سرپرست معاونت صنایع دستی استان فارس از درگذشت احمد ظریف صنایعی استاد برجسته آینه کاری در #شیراز، اطلاع داد.

استاد ظریف صنایعی درگذشت

به گزارش جهانی سفر به نقل از خبرگزاری ایسنا مجید سلیمی پنجشنبه 28 بهمن ماه به خبرنگاران گفت: استاد احمد ظریف از استادان بنام آیینه کاری در شیراز، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او ادامه داد: این استاد آیینه کاریسال 1324 در یک خانواده هنرمند و صنعتگر در شیراز به جهان آمد. او که پدر، پدربزرگ و عمویش از استادان بزرگ آینه کاری بودند از کودکی به عنوان شاگرد آینه کار وارد این حرفه هنری شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان فارس ادامه داد: حضور در کنار استادانی به نام در خانواده عاملی بود که سبب شد او در نوجوانی به عنوان یک آینه کار ماهر آینه کاری حـرم شاه چراغ را آغاز کند و پس ازآن صحن های حرم امام رضا (ع)، سالن دارالشفا حرم سید علاءالدین حسین (ع) آستانه و آرامگاه شهید محراب آیت اله دستغیب و بعلاوه مساجد و امامزادگان متعدی را آینه کاری کرد.

سلیمی اعلام کرد: تبحر او در آینه کاری سنتی به حدی بود که در سال 1393 پیروز به کسب مدرک درجه 1 هنری در هنر آینه کاری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور شد.

او گفت: خلاقیت های استاد فقید در گل سازی های ظریف، برش های ظریف اسلیمی و ساخت قطعات پیش ساخته آینه کاری، باعث رشد و ترقی این هنر نسبت به گذشته خود شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2073

به "استاد ظریف صنایعی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد ظریف صنایعی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید