افتتاح اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران در یزد

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران/یزد اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف در پارک علم و فناوری استان یزد آغاز بکار کرد.

افتتاح اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران در یزد

ابوالفضل میرحسینی رئیس این مرکز صبح امروز سه شنبه در مراسم افتتاح رسمی این مرکز که با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم برگزار شد، اظهار کرد: مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایرانیان با مشارکت شرکت های فناور و دانش بنیان این حوزه، صندوق پژوهش و فناوری و صنعت در اسفندماه 1399 به ثبت رسید و در ادامه، بخش الحاقی کارخانه اقبال موسوم به ساختمان کلاه جهت بازسازی و بهره برداری 10 ساله در فروردین ماه 1400 در اختیار این مجموعه قرار گرفت که با سرمایه گذاری حدود سه میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی بازسازی و امروز فاز اول این مجموعه به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که هم اکنون 9 شرکت فناور حوزه معادن به صورت کنسرسیومی در این مرکز فعالیت دارند، از پذیرش شرکتهای فناور دیگر در آینده خبر داد و گفت: توسعۀ فعالیت ها در زمینۀ فناوری های نو در زمینۀ اکتشاف، معدنکاری و تولید هم از جایگاه مصرف کننده و هم از جایگاه تولیدکننده اهمیت دارد چرا که این دست فعالیت ها هزینۀ تولید را کاهش، کیفیت کالاهای معدنی موجود را افزایش، اثرات مخرب محیط زیستی را کم و ایمنی و سلامتی را بهبود می­­ بخشد.

میرحسینی هدف از تأسیس مرکز فناوری های نوین معدنکاری ایرانیان را ایجاد یک زیرساخت به­ه منظور توسعه فناوری های معدنکاری و پاسخ به نیازهای فناورانه در حوزه معادن و صنایع معدنی به ویژه برنامه ریزی و انجام مهندسی معکوس در معدنکاری ذکر کرد و گفت: تا به امروز مجموعه شرکت های فناور این مجموعه هفت تکنولوژی معدنکاری ار معکوس سازی کرده اند.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم معاون وزیر علوم از خودروی خرج گذاری چالهای انفجاری که واردات آن از خارج از کشور ممکن نیست نیز رونمایی کرد. این خودرو که از طریق شرکت دانش بنیان پادرا معدن ایرانیان ساخته شده است قیمتی معادل 13 میلیارد تومان دارد که محققان این شرکت در استان یزد با هزینه ای تقریباً نصف یعنی 7 میلیارد تومانی آن را تولید کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2048

به "افتتاح اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران در یزد" امتیاز دهید

3 کاربر به "افتتاح اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران در یزد" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایران در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید