جشن ثبت جهانی میمند برپا می گردد

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در گردهمایی بزرگ فعالان صنعت گردشگری، با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان کرمان، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ای ویژه به این حوزه داشته و در سال های اخیر بستر سیاسی و امنیتی مناسب برای حضور گردشگران خارجی در کشور فراهم شده است.

جشن ثبت جهانی میمند برپا می گردد

وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی در کشور در زمینه جذب گردشگر اضافه کرد: صنعت توریسم می تواند در رونق مالی منطقه بسیار تاثیرگذار باشد و خوشبختانه کرمان از ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری برخوردار است.

نمایند عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: در صدد هستیم که زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در کرمان را بیش از پیش ایجاد کنیم.

رزم حسینی از پارک ملی خبر به عنوان یکی از کم نظیر ترین مقاصد گردشگری کرمان نام برد و توضیح داد: به زودی عملیات اجرایی ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه شروع می گردد.

استاندار کرمان در ادامه به کلوت های شهداد اشاره نمود و اضافه کرد: به دنبال تهیه بسته گردشگری کامل در منطقه شهداد هستیم.

رزم حسینی از برگزاری جشن ثبت ملی میمند در 21 مهرماه با حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری اطلاع داد و اضافه کرد: ظرفیت هایی نظیر میمند ناشناخته مانده اند و باید برای معرفی این چنین ظرفیت هایی همت گماریم.

استاندار کرمان از آنالیز فرایند مرمت ارگ بم در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به کرمان اطلاع داد و گفت: همچنین پنجم دی ماه همزمان با سالروز زمین لرزه بم؛ همایش بم همواره زنده است با حضور سفرای کشورهای خارجی در ایران برگزار می گردد.

وی وظیفه دولت را ایجاد امنیت و آرامش دانست و اضافه کرد: صنعتگران حوزه گردشگری و میراث نیز باید کوشش نمایند کرمان را به شبکه جهانی گردشگری متصل نمایند.

نمانینده عالی دولت در استان کرمان از اقدامات جدی برای احیا و بازسازی مرکز شهر کرمان اطلاع داد و اضافه کرد: در زمینه تامین بودجه به شدت دچار محدودیت هستیم و اقداماتی که تا به امروز اجرا شده با دست خالی اجرا شده است.

رزم حسینی توضیح داد: مناطق گردشگری و آثار باستانی بی نظیری در استان کرمان وجود دارد که اگر به درستی معرفی شوند به طور قطع مورد استقبال گردشگران قرار خواهند گرفت.

استاندار کرمان در انتها تاکید نمود: کرمان باید در برنامه ششم توسعه به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 818

به "جشن ثبت جهانی میمند برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ثبت جهانی میمند برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید