اپل موظف به کاهش سختگیری در فروشگاه آنلاین خود شد

به گزارش مجله اینمن، یک قاضی فدرال در آمریکا حکمی صادر کرد که بر اساس آن اپل باید از سختگیری های خود در فروشگاه آنلاین این شرکت موسوم به اپ استور بکاهد.

اپل موظف به کاهش سختگیری در فروشگاه آنلاین خود شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، اپل بر اساس این حکم مجبور است به توسعه دهندگان و برنامه نویسان امکان دهد تا از دیگر سیستم های پرداخت اقتصادی استفاده نمایند و مجبور نباشند تنها سیستم پرداخت اقتصادی اپ استور را به کار ببرند.

صدور حکم یادشده یک پیروزی مهم برای شرکت هایی مانند اپیک گیمز طراح بازی Fortnite و بعضی شرکت های دیگر طراح انواع اپلیکیشن محسوب می گردد که معتقد بودند اپل منافع آنها را نادیده می گیرد.

البته قاضی اپل را ملزم به مجاز کردن استفاده سایر اپلیکیشن سازان به استفاده از سیستم های پرداخت درون برنامه ای اختصاصیشان ننموده است. این از جمله درخواست های اساسی شرکت اپیک گیمز بود. اپل کماکان می تواند به دریافت کمیسیون 15 تا 30 درصدی بابت فعالیت سیستم پرداخت درون برنامه ای خود ادامه دهد.

اپیک میخواهد از این حکم تقاضای فرجام خواهی کند و تیم سوئینی مدیرعامل این شرکت در توئیتی تصریح نموده حکم یادشده پیروزی برای توسعه دهندگان یا مشتریان محسوب نمی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1812

به "اپل موظف به کاهش سختگیری در فروشگاه آنلاین خود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل موظف به کاهش سختگیری در فروشگاه آنلاین خود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید