برای خرید یک آپارتمان در گرگان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟

به گزارش مجله اینمن، گرگان مرکز استان گلستان است که به دلیل زیبایی هایی که این شهر دارد افراد زیادی تمایل به خرید خانه در آن را دارند. اگر شما هم قصد خرید آپارتمان در شهر گرگان را دارید ضروری است در ابتدا آنالیز هایی انجام دهید. اگر هیچ آشنایی با این شهر ندارید و نمی دانید که باید چه کاری انجام دهید، نگران نباشید ما در این مقاله خرید و فروش خانه در گرگان را آنالیز می کنیم. اگر قصد خرید ملک در گرگان را دارید با خواندن این مقاله می توانید به اطلاعات کاملی دست یابید. ما همچنین محله های مختلف گرگان و اینکه محدوده قیمت در هر منطقه چه میزان است را آنالیز نموده ایم. در کل موضوعات مورد بحث در این مقاله به توضیح زیر هستند:

برای خرید یک آپارتمان در گرگان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

  • آشنایی با شهر گرگان
  • آنالیز بهترین محله ها برای خرید و فروش آپارتمان در گرگان
  • هزینه لازم برای خرید خانه در مناطق مختلف گرگان
  • آنالیز نحوه خرید و فروش خانه در گرگان

آشنایی با شهر گرگان

اگر اهل گرگان نیستید ولی قصد خرید خانه در گرگان را دارید بهتر است در ابتدا اندکی با این شهر آشنا شوید و اطلاعاتی در خصوص آن به دست آورید. شهر گُرگان مرکز استان گلستان است که در شمال کشور ایران نهاده شده است. این شهر و همچنین منطقه پیرامون آن از نیمه سال 1376 خورشیدی به صورت رسمی به استان گلستان تبدیل شد.

استرآباد نام قدیم شهر گرگان کنونی است. این شهر زیبا که پیشینه ای چند هزار ساله دارد، در دوره هایی گوناگون دچار تغییراتی شده است. پیش از این سه محله نعلبندان، میدان و سبزه مشهد محله های اصلی این شهر بودند که البته محلات و گذرگاه های فرعی نیز داشته که هر کدام اسم خاص خود را دارا بوده اند. در ادامه، این محلات قدیمی و تاریخ بافت اصلی خود را از دست دادند و مردم نیز دیگر تمایلی به زندگی در این محله ها نداشتند. رفته رفته فرهنگ آپارتمان نشینی جایگزین شد و خانه های جدید جایگزین خانه های قدیمی شدند.

شهر گرگان سه منطقه شهرداری دارد. شهرداری منطقه یک که در خیابان مصطفی خمینی (کوی علی محمدی) نهاده شده است. شهرداری منطقه دو که در بلوار قدس خیابان چاله باغ است و شهرداری منطقه سه که در خیابان رجایی واقع شده است.

این شهر دارای آب و هوایی معتدل و خوشایند است که البته تابستان های آن گرم و شرجی است. اقلیم این منطقه نیز بسیار گوناگون و متنوع است و کوه، جنگل و چمنزار، جلگه و دشت، بیابان و شوره زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین کشاورزی دارد.

براساس سرشماری سال 1385 جمعیت شهر گرگان چیزی حدود 269226 نفر اعلام شده است. گرگانی ها، سیستانی ها ،سبزواری ها، کاشمری ها، شاهرودی ها، مازندرانی ها، بسطامی ها و بیارجمندی ها قزاق ها، سادات، بلوچ ها، ترکمن ها، همگی از مردمانی هستند که در این شهر زندگی می نمایند.

آنالیز بهترین محله ها برای خرید و فروش آپارتمان در گرگان

در این قسمت می خواهیم با بهترین و مناسب ترین محله ها و مناطق شهر گرگان برای خرید خانه آشنا شویم. اگر شناختی کامل از محله ها و مناطق این شهر به دست آورید می توانید به راحتی خانه یا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید، آن هم با قیمتی مناسب. البته در برخی از مناطق که مربوط به بالای شهر گرگان هستند قیمت ها بالاست و خانه ارزان قیمت را می توان در مناطق پایین شهر پیدا کرد.

از جمله محله های بالاشهر و میان شهر گرگان، که برای خرید آپارتمان و خانه مناسبند، می توان به خیابان حافظیه و گرگان پارس اشاره نمود. خانه های فروشی در گرگان در این مناطق زیادند و شاید شما بتوانید خانه ای با قیمت مناسب در این محله ها پیدا کنید. همچنین افراد زیادی برای خرید آپارتمان در گرگان به این مناطق مراجعه می نمایند. از محله ها و مناطق مناسب دیگر می توان فلکه شهرداری و طالقانی را نام برد. در این دو منطقه نیز می توانید به دنبال خرید ملک در گرگان باشید. همچنین می توانید از مشاورین املاک گرگان یاری بگیرید تا شما را برای خرید خانه در این مناطق هدایت نمایند.

افراد زیادی قصد فروش آپارتمان در گرگان آن هم در این مناطق را دارند که آن را به اطلاع املاکی رسانده اند و شما می توانید با مراجعه به املاکی ها نسبت به خرید آپارتمان در گرگان یا خرید خانه اقدام کنید. قیمت آپارتمان در گرگان و همچنین قیمت خانه در گرگان در این مناطق ممکن است اندکی بالا باشد.

گلشهر، علی محمدی و عدالت از دیگر مناطق بالاشهر و میان شهر گرگان هستند که در صورت تمایل و داشتن بودجه می توانید در این مناطق خانه بخرید. اینها محله هایی با قدمت بالا و اصالت بسیار هستند و خانه فروشی در گرگان در این مناطق تقریبا زیاد است. البته قیمت خانه های نوساز در این مناطق زیاد است و ممکن است خانه با قیمت پایین نتوانید پیدا کنید.

اما در صورتی که بودجه شما کم است و به دنبال خرید آپارتمان در شهر گرگان با حداقل هزینه هستید، می توانید به مناطق پایین شهر مراجعه کنید. زیرا قیمت خانه و آپارتمان در این مناطق کم تر است و می توانید راحت تر خانه یا آپارتمان بخرید. همچنین آپارتمان فروشی در گرگان و در منطقه های پایین شهر، بهتر پیدا می گردد. محله های شهدا و ترمینال از این دسته مناطق هستند. میانگین قیمت خرید در این محله ها پایین است. زیرخط کمربندی و شهرک مولوی هم برای خرید خانه و آپارتمان مناسبند. خرید و فروش آپارتمان در گرگان در این محله ها زیاد اتفاق می افتد و ملک برای فروش زیاد است. شما می توانید در بین این همه خانه فروشی در گرگان، خانه یا آپارتمان مورد نظر خود را پیدا نموده و بخرید.

از محله های فردوسی، حافظ، سعدی و جهاد مرکزی هم که از مناطق پایین شهر هستند، برای خرید ملک در گرگان بازدید کنید. آپارتمان فروشی در گرگان و همچنین خانه فروشی در گرگان در این مناطق زیادند که می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به مشاورین املاک این منطقه ها نیز مراجعه کنید. این مناطق برای خرید و فروش آپارتمان در گرگان بسیار مناسبند و باید دقت داشت که قیمت خانه های نوساز و قدیمی با هم فرق دارند. می دانیم که اگر یک خانه تازه ساخت باشد قیمت آن نسبت به یک خانه قدیمی بیشتر است.

به بلوار انتظام، ویلاشهر، شهرک امام، مدرس، کاشانی، شهرک شهریار و … هم حتماً سر بزنید؛ با وجود اینکه این مناطق پایین شهر هستند اما ممکن است خانه هایی مناسب پیدا کنید و برای شما مناسب باشند. گفتنی است که علاوه بر مناطق بالای شهر، خرید و فروش خانه در گرگان در مناطق پایین شهر هم زیاد انجام می گردد و البته قیمت خانه های نوساز با قدیمی فرق دارد و ضروری است به این نکته توجه داشته باشید.

هزینه لازم برای خرید خانه در مناطق مختلف گرگان

بودجه لازم برای خرید ملک در گرگان با توجه به این که شما قصد خرید خانه در گرگان دارید یا آپارتمان متفاوت است. البته علاوه بر این موضوع منطقه و محله ای که شما قصد خرید ملک مورد نظر خود در آنجا را دارید نیز معین نماینده قیمت ملک است که باید به این موضوع هم دقت داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما برای خرید خانه این است که پس از تعیین کردن منطقه و بودجه خود، به مشاورین املاک آن منطقه مراجعه کنید تا بتوانند به خوبی شما را هدایت نمایند. البته شما می توانید از سایت هایی که در زمینه خرید و فروش خانه در گرگان فعالیت می نمایند نیز یاری بگیرید. فروشندگان خانه و آپارتمان، ملک خود برای فروش را در این سایت ها قرار داده و قیمت آن را تعیین می نمایند که شما می توانید با این افراد ارتباط برقرار کنید و از خانه بازدید و در صورت تمایل آن را خریداری کنید.

آنالیز نحوه خرید و فروش خانه در گرگان

علاوه بر بحث خرید خانه در گرگان، برای خرید خانه در هر شهر دیگری نیز باید شهر را در سه بخش در نظر گرفت؛ بالای شهر، پایین شهر، وسط شهر. علت این تقسیم بندی این است که قیمت خانه و آپارتمان در هر کدام از این بخش ها با هم فرق دارد. قیمت خانه در مناطق و محله های بالای شهر خیلی بیشتر از سایر مناطق و محله ها است. بنابراین می توان به این موضوع اشاره نمود که هر کسی توانایی خرید خانه در بالای شهر را ندارد.

اما در خصوص سایر مناطق به این صورت نیست. قیمت خانه و آپارتمان در سایر مناطق یعنی وسط شهر و پایین شهر به نسبت بالای شهر کمتر است؛ هرچند هستند کسانی که توانایی خرید خانه حتی در پایین شهر را هم ندارند و مجبورند خانه اجاره نمایند.

این موضوع برای خرید خانه در گرگان هم صدق می نماید. جنوب شهر گرگان منطقه بالای شهر آن است. یعنی در این محدوده قیمت خانه ها بسیار بالاست، خانه ها بسیار زیبا و شیک هستند و در ساخت آنها از سازه هایی بسیار بادوام و رویایی استفاده شده است. اگر قصد خرید خانه شیک و همچنین خرید آپارتمان در گرگان را دارید و همچنین می توانید هزینه خرید در بالای شهر را بپردازید، خرید خانه در این محدوده بسیار پیشنهاد می گردد.

منطقه پایین شهر گرگان، شمال آن است. قیمت آپارتمان در گرگان آن هم در این منطقه پایین است. افرادی که توانایی اقتصادی به نسبت خوبی داشته باشند، می توانند یک آپارتمان مناسب برای خود در این بخش دست و پا نمایند. همچنین خانه های فروشی نیز در این منطقه زیاد است پس اگر قصد خرید خانه با قیمت مناسب را هم دارید می توانید به این بخش سر بزنید. قیمت خانه در گرگان در منطقه پایین شهر بسیار کمتر از مناطق بالای شهر است.

اکنون باید به جیب خود نگاه کنید و ببنید که براساس میزان بودجه ای که دارید می توانید در بالای شهر خانه بخرید یا در پایین شهر و سپس نسبت به خرید اقدام کنید. البته مشاورین املاک را نیز از قلم نیاندازید. شما می توانید به راحتی از مشاورین املاک گرگان برای خرید خانه در هر منطقه ای یاری بگیرید. می توان به مشاورین املاک اعتماد کرد و از آنها خواست که یک خانه یا آپارتمان مناسب را برای شما پیدا نمایند.

برای این کار ابتدا محدوده و محله را تعیین کنید و سپس به دنبال مشاور املاک باشید. یک فرد املاکی خانه های آن منطقه را می شناسد و می تواند در خصوص قیمت ها اطلاعات بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد. همچنین می تواند به راحتی نوساز بودن یا نبودن یک خانه را تشیخص دهد و شما را آگاه سازد. پس در صورتی که قصد خرید و فروش خانه در گرگان را دارید حتماً به مشاورین املاک هم سر بزنید.

فقط برای خرید خانه نیست که می توان به مشاورین مراجعه کرد، بلکه در صورتی که شما قصد فروش آپارتمان در گرگان را هم داشته باشید می توانید به یک املاکی مراجعه نموده و برای این موضوع از آنها یاری بگیرد تا تجربه ای خوب در خرید و فروش ملک خود داشته باشید.

در مقاله پیش رو موضوع بودجه لازم برای خرید و فروش آپارتمان در گرگان مورد آنالیز نهاده شد. شما براساس میزان بودجه و توانایی خود می توانید هر کدام از مناطق بالای شهر یا پایین شهر گرگان را برای خرید خانه و زندگی انتخاب کنید. اما دقت کنید که قیمت خانه در گرگان و همچنین آپارتمان در مناطق بالای شهر بسیار بیشتر از مناطق و محله های پایین شهر است و اگر بودجه شما کافی برای خرید خانه در بالای شهر نیست باید سایر مناطق را انتخاب کنید. از مشاورین املاک گرگان هم یاری بگیرید زیرا می توانند به شما یاری نمایند. در اینجا همچنین بهترین محله های گرگان نیز برای خرید خانه آنالیز شدند و انتخاب محله برای خرید خانه برعهده شماست. خانه های فروشی در گرگان مخصوصاً در پایین شهر زیادند و ممکن است گزینه هایی خوب برای شما باشند. در صورتی که به دنبال یک آپارتمان در گرگان هستید و می خواهید از بودجه لازم برای خرید آگاه شوید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می گردد.

به این مقاله از خبرنگارن امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1007

به "برای خرید یک آپارتمان در گرگان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای خرید یک آپارتمان در گرگان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید یک آپارتمان در گرگان چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید