آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است

به گزارش مجله اینمن، رئیس مرکز هماهنگی بابیان اینکه کرونا فرایند یاددهی یادگیری را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است.

آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علی باقر زاده در جلسه شورای معاونین آموزش وپرورش استان کرمان بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده ای غیرمنتظره و ناشناخته برای نظام های آموزشی، مالی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا عظیم ترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.

وی بر پایش و آنالیز تأثیر ویروس کرونا بر فرایند فرایند یاددهی یادگیری تأکید کرد و اضافه نمود: آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است.

باقر زاده بابیان اینکه نظام های آموزشی جهان به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت روبرو با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهار کرد: بیشتر توصیه های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش وپرورش درک شرایط کرونایی را مهم تر از اقدامات انجام گرفته در این حوزه دانست و گفت: تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه های مختلف لازمه حل بسیاری از مسائل احتمالی است.

باقر زاده بابیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است، اظهار داشت: دانش آموزان پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

وی با تأکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش ها نشان داده اند 30تا 35درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید به گونه ای برنامه ریزی گردد که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری گردد.

باقر زاده بابیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند بیان نمود: متأسفانه آموزش مجازی در فرایند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می نماید و باید برای این مهم نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تأثیر قرارگرفته است اظهار داشت: دانش آموزان بسیاری از مهارت های اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

باقر زاده بابیان اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد اظهار کرد: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش مؤثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش وپرورش گفت: با توجه به اختلال کرونا در فرایند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم.

باقر زاده بابیان اینکه بر اساس پژوهش های اجرا شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می نماید گفت: حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی لازم است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می گردد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در سرانجام از رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور اطلاع داد.

4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1204

به "آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دسترسی دانش آموزان به آموزش باکیفیت مهم ترین راهبرد پروژه مهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید