برنامه ریزی برای یک تعطیلات عالی در کنار والدین

به گزارش مجله اینمن، شاید خواندن تیتر این مطلب خیلی از جوان ترها را بخنداند! آخر مگر می گردد با والدین سفر رفت و خوش گذراند؟!

برنامه ریزی برای یک تعطیلات عالی در کنار والدین

چرا باید تعطیلات را با خانواده ام سپری کنم؟ شاید شما دلتان بخواهد با دوستان خود به سفر بروید و خودتان برای این سفر برنامه ریزی کنید اما قطعاً تجربه کافی را ندارید و نمی توانید همه جوانب را مانند والدین خود در نظر بگیرید. سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده می تواند هم برای شما و هم خانواده تان مفید باشد.

جوانان در دهه بیست سالگی خیلی خوششان نمی آید چند روزی را با پدر و مادر خود در تعطیلات سپری نمایند. آنها در عوض ترجیح می دهند دل به طبیعت بزنند و آخر هفته ها را با دوستان خود فارغ از کار، درس، توجه و مراقبت والدین بگذرانند تا هر کاری که دلشان خواست بنمایند.

حقیقت این است که حتی اگر دلتان هم نخواهد با والدینتان به مسافرت بروید، بهتر است بدانید خیلی از آنهایی که بزرگتر از شما هستند و خانواده تشکیل داده اند واقعاً عاشق سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده شان هستند و از روزهای حضور در کنار آنها لذت می برند.

وقتی با والدینتان به گردش و مسافرت می روید شانس بیشتری برای برقراری رابطه و عمیق کردن آن برای شما وجود دارد، می توانید با دوستان پدر و مادر خود آشنا شوید و خاطرات تلخ و شیرین گذشته آنها را بشنوید. در زندگی های امروزی که همه ما سرمان به مقدار کافی شلوغ هست، هرگز فرصت کافی برای برقراری ارتباط و معاشرت با پدر و مادرهایمان پیش نمی آید و آن طور که دلمان می خواهد نمی توانیم در کنار والدین خود بنشینیم و از حضور گرم و دوست داشتنی آنها لذت ببریم.

بنابراین، برنامه ریزی برای تعطیلات با خانواده، حتی اگر به این معنی باشد که شما باید به بهای آن چیزهایی را از دست بدهید، باز هم به معنای فرصتی برای پیوند دوباره شما با اعضای خانواده خواهد بود. تعطیلات با خانواده یک تجربه نسبتاً فرق دارد زیرا در یک مکان تازه خواهید بود، آماده کشف کردن چیزهای تازه هستید و در کنار پدر، مادر و سایر اعضای خانواده خاطراتی را خواهید ساخت که هرگز فراموش نمی کنید.

در اینجا به شما نکاتی را یادآور می شویم که بتوانید تعطیلات را در کنار خانواده خود خاطره ساز و به یادماندنی تر کنید.

1- در خصوص مقصدی که تصمیم دارید به آنجا سفر کنید با والدین خود مشورت کنید. چنین مکالمات و تصمیم گیری های دسته جمعی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش هستند. همه دلشان می خواهند در آن شرکت نمایند و نقشی داشته باشند. کاری که شما به عنوان جوان خانواده باید انجام دهید این است که چنین سفرهایی احتیاج به کمی فداکاری هم دارد. پس، باید شب گذشته را که به میهمانی محبت آمیز و جشن و پایکوبی دور آتش رفته بودید را به کل فراموش کنید.

2- حتماً برنامه سفر را طوری تنظیم کنید که همه اعضای خانواده شام را دور هم سپری نمایند. هیچ چیز مثل یک غذای خوب و خوشمزه که تک تک افراد خانواده عاشقش هستند نمی تواند آغازگر مکالمه مجذوب کننده و گرم سر میز شام باشد. از این زمان برای صحبت کردن در خصوص زندگی و آرزوهایتان بهره ببرید و از پدر و مادرتان در خصوص گذشته شان سؤالاتی بپرسید.

3- کمی ماجراجویی اشکالی ندارد؛ جسور باشید. روی دیگر جهان را به والدین خود نشان دهید که تا کنون ندیده اند. علاوه بر این، کسی دلش نمی خواهد در تمام طول سفر در هتل بماند. بزنید بیرون و حالشو ببرید!

4- خوش بگذرانید. سفر یعنی خوش گذشتن و حظ بردن از تمامی لحظات. سخت نگیرید و هر کاری که دلتان خواست بکنید تا برای شما و خانواده تان خاطره ای خوش به یادگار بگذارید.

منبع: فوت و فن / iol.co.za
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2145

به "برنامه ریزی برای یک تعطیلات عالی در کنار والدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای یک تعطیلات عالی در کنار والدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید