برنامه زمان بندی فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره اعلام شد

به گزارش مجله اینمن، برنامه زمان بندی اولین دوره فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره با عنوان نسل نوین سینمای ایران اعلام شد.

برنامه زمان بندی فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره اعلام شد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز ایران و فرانسه، اولین دوره فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره با عنوان نسل نوین سینمای ایران از تاریخ 11 تا 15 دسامبر 2019 برابر با 20 الی 24 آذر ماه 1398 در شهر ویتره برگزار می گردد.

فاطمه خوشحال معاون مرکز ایران و فرانسه درباره چرایی برگزاری این جشنواره در شهر ویتره گفت: یکی از اولین فرانسویانی که به ایران سفر کرد و در سال 1606 میلادی به دربار شاه های ایران راه یافت پیر اولیویه مالرب (Pierre-Olivier Malherbe) نام داشت که ساکن ویتره بود. علاوه بر این شهردار شهر، آقای پیر مئنوری (Pierre Méhaignerie) از وزرای اسبق فرانسه و علاقه مند به ایران است به همین دلیل ما در تاریخ 11 تا 15 دسامبر 2019 میزبان اولین گروه از کارگردانان ایرانی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال بانوان در این جشنواره اضافه نمود: از جمله اولویت های مرکز ایران و فرانسه، جوانان و زنان هستند. در عرصه هنر و سینما هم جوانان و زنان فعالی داریم که آثاری خلق نموده اند که در تاریخ هنر معاصر ماندگار شده است. از آنجا که دغدغه مرکز ما شناساندن واقعیت های ایران است در یک سال گذشته درصدد برآمدیم تا فستیوال فیلم های ایرانی را در فرانسه برپا کنیم و دربرپایی آن هم به هر 2 حوزه زنان و جوانان نگاه ویژه ای داشتیم به طوری که هر 6 کارگردان حاضر در فستیوال جزو قشر جوان محسوب می شوند و 3 نفرشان هم خانم هستند.

عضو کمیته برگزاری فستیوال فیلم ایرانی در ویتره درباره برنامه های این فستیوال گفت: در اولین دور از برگزاری این فستیوال علاوه بر بخش اصلی، بخش های جانبی نیز پیش بینی شده، براساس برنامه ریزی که انجام شده قرار است روز پنجشنبه 12 دسامبر ساعت 20 به وقت محلی با اکران فیلم پایکوبیِ خاک اثر ابوالفضل جلیلی مراسم افتتاحیه این فستیوال با حضور وی و سایر کارگردان های ایرانی و نیز مسئولان استانی و شهردار ویتره شروع گردد. در ادامه و طی روز های آدینه سیزدهم و شنبه چهاردهم دسامبر مجموعا دوازده سانس و از هر فیلم 2 سانس به کارگردانی حمیدرضا قربانی، ابراهیم مختاری، حسین نمازی، رقیه قیدی، آناهید آباد و رقیه توکلی اکران خواهیم داشت که در سرانجام هر یک نیز با حضور آنان جلسه تبادل نظر و پرسش و پاسخ برگزار می گردد.

وی افزود: در حاشیه این فستیوال همچنین چند اثر مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه از کارگردانان ایرانی نظیر مهرداد اسکویی، محمدرضا عابدی، عبدالله علیمرادی و علی نظری به نمایش در خواهد آمد. از دیگر برنامه های جانبی این فستیوال به برگزاری چند نشست در راستای معرفی ایران و آتلیه خوشنویسی ایرانی با حضور رمضانعلی واشقانی فراهانی می توان اشاره نمود. در سرانجام هم شامگاه شنبه 15 دسامبر نیز شهر تاریخی ویتره میزبان مراسم اختتامیه خواهد بود که در این مراسم علاوه بر اکران فیلم منتخب فستیوال از کارگردان برتر بر اساس آرا تماشاگران نیز قدردانی خواهد شد.

خوشحال در سرانجام شرح داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده روز دوشنبه 16 دسامبر اهالی شهر رن مرکزِ استان بروتاین، میزبان کارگردانان ایرانی خواهند بود و به تماشای فیلم منتخب این فستیوال خواهند نشست. همچنین با توجه به حضور کارگردانان ایرانی در فرانسه برنامه فرهنگی دیگری نیز در قالب یک کنفرانس و به همت مرکز ایران و فرانسه در مجلس ملی فرانسه با عنوان سینما: آیینه واقعیت های اجتماعی ایران در روز 17 دسامبر در پاریس برگزار خواهد شد که در آن آقای برتراند پانشه نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور فرهنگی و آموزش مجلس ملی فرانسه، خانم فردریک دوما از سینماگران و تهیه کنندگان برجسته فرانسه که در حال حاضر نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور خارجه و نیز معاون گروه دوستی ایران و فرانسه مجلس ملی فرانسه است، حضور و مشارکت خواهند داشت. در این کنفرانس سینمایی علاوه بر کارگردانان ایرانی که در 2 میزگرد جداگانه به سخنرانی خواهند پرداخت، آلن برونه از منتقدان و متخصصان سینمای فرانسه نیز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 616

به "برنامه زمان بندی فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه زمان بندی فستیوال فیلم های ایرانی در ویتره اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید