بیانیه مدیران شرکت های فناوری آمریکا قبل از رسیدگی به اتهام انحصارطلبی

به گزارش مجله اینمن، مدیران شرکت های عظیم فناوری آمریکا که قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه استماع کنگره برای شرح رفتارهای انحصارطلبانه خود حضور یابند بیانیه مشترکی صادر کردند.

بیانیه مدیران شرکت های فناوری آمریکا قبل از رسیدگی به اتهام انحصارطلبی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، قرار است در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام شرکت های گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون در زمینه انحصارطلبی تجاری و کوشش برای از میدان به درکردن رقبای ارائه دهنده خدمات مشابه رسیدگی گردد.

مدیران عامل این چهار شرکت ساعاتی قبل بیانیه ای مشترک صادر نموده و با هدف تاثیرگذاری بر فرایند جلسه استماع به نفع خود کوشش کردند این مساله را شرح دهند که به هیچ وجه رفتاری انحصارطلبانه در دنیای کسب و کار نداشته اند. بعضی از این افراد مانند جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون برای اولین بار است که در جلسه استماع کنگره آمریکا حضور می یابند.

در این بیانیه هر چهار نفر بر نقش مثبت و سازنده خود و شرکت هایشان در اقتصاد آمریکا تاکید نموده و افزوده اند کسب و کارهایی که در سه دهه اخیر راه اندازی نموده اند برای کسب و کارهای متوسط و کوچک نیز درآمد آفرین بوده است. ارائه خدمات تبلیغاتی به شرکت های دیگر، درآمدزایی و کمک رسانی و هدایت شرکت های کوچک وسرمایه گذاری قابل توجه در فناوری های جدید کمک رسان دیگر شرکت ها و حوزه های علمی و پزشکی از جمله دیگر ادعاهایی است که در این نامه مطرح شده است.

تیم کوک در بخشی از این نامه افزوده که اکوسیستم اپ استور بیش از 138 میلیارد دلار در سال 2019 به اقتصاد آمریکا کمک نموده و این رقم در سطح دنیا به نیم تریلیون دلار می رسد. رئیس فیس بوک هم مدعی شده این شبکه اجتماعی به وسیله متصل کردن دنیا کاری مفید انجام داده است. مدیران این شرکت ها در نامه مذکور طیف گسترده ای از رقبای خود را نام برده اند و گفته اند با وجود این همه رقیب نمی توان آنها را بازیگری انحصاری دانست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1161

به "بیانیه مدیران شرکت های فناوری آمریکا قبل از رسیدگی به اتهام انحصارطلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مدیران شرکت های فناوری آمریکا قبل از رسیدگی به اتهام انحصارطلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید