تازه های ماه و خورشید؛ از داستان های کودک جویس و وولف تا شناور شب

به گزارش مجله اینمن، عباد شعبانیان مدیر انتشارات ماه و خورشید به خبرنگاران گفت: یک مجموعه کتاب کودک و نوجوان را در دست انتشار داریم که سه مجلد از آن شامل داستان هایی از جیمز جویس و ویرجینیا وولف به زودی روانه کتابفروشی ها می گردد. گربه و شیطان و گربه های کپنهاگ آثار جویس در این مجموعه است و دیگر کتاب طوطی و زن تهیدست نام دارد که به قلم ویرجینیا وولف است. لاله آتشی مترجم این سه کتاب است.

تازه های ماه و خورشید؛ از داستان های کودک جویس و وولف تا شناور شب

وی اضافه نمود: دیگر کتاب در دست انتشار ما درآمدی بر پساساختارگرایی نام دارد که مجموعه very short introductionانتخاب شده. این مجموعه در ایران به نام مختصر و مفید مشهور است. درآمدی بر پساساختارگرایی نوشته کاترین بلزی است و مترجم آن دکتر فرزاد بوبانی. آقای بوبانی استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات دانشگاه گیلان است. او مترجمی بسیار دقیق است و با وسواس آثار خود را آماده می نماید. در آینده نیز قرار است یک مجموعه کتاب توسط گروه مترجمان به سرپرستی دکتر بوبانی در انتشارات ماه و خورشید ترجمه و منتشر گردد.

شعبانیان ادامه داد: تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو: از شمایل به شمایل شکنی، از کلمه به تصویر، از نماد به تمثیل نوشته دوروتا سمنویچ و ترجمه مهدی مشهور و سارا رسولی نژاد نیز دیگر کتاب در دست انتشار ماست. مترجمان این کتاب خود یک گروه نمایشی مشهور در ایران و خارج از کشور دارند و اجراهای بسیاری را در تئاترهای معتبر جهانی به روی صحنه برده اند.

وی در شرح بیشتر کتاب و نویسنده آن گفت: سمنویچ از اعضای گروه کاستلوچی بود و این کتاب در اصل سرانجام نامه مفصل اوست در شناخت شخصیت و آثار کاستلوچی. کتاب دو بخش دارد: نخستین بخش آن مباحث تئوریک است و بخش دیگر گفت وگوهایی با کاستلوچی و اعضای گروهش.

شعبانیان همچنین به انتشار چند مجموعه داستان ایرانی نیز اشاره نمود و ادامه داد: یک مجموعه داستان به نام کمرنگ در غبار و یک رمان به نام شناور شب هر دو نوشته مرحوم عباس عبدی را نیز در دست انتشار داریم. یک مجموعه داستان نیز از محمود فلکی به نام ماجراهای کوچک غربت را در دست نشر داریم. از این نویسنده پیشتر کتاب تئوریک سلوک شعر را منتشر نموده بودیم. شهر یک داستان: آنالیز صد سال داستان کوتاه شهری در ایران اثر آرش آذرپناه نیز در این حوزه در دست نشر است.

مدیر انتشارات ماه و خورشید در سرانجام گفت: اجازه انتشار سفرنامه های جلال آل احمد شامل متن هر پنج سفرنامه این نویسنده فقید ایرانی نیز توسط وارثان به انتشارات ماه و خورشید واگذار شد که مراحل آماده سازی را پشت سر گذاشته و این مجموعه نیز به زودی منتشر می گردد. همچنین دو کتاب مرگ و فراموشی و نگاه واژگون ساز دوربین: جستارهایی درباره عکس و عکاسان ایرانی هر دو نوشته ناصر فکوهی را نیز به زودی روانه کتابفروشی ها خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 135

به "تازه های ماه و خورشید؛ از داستان های کودک جویس و وولف تا شناور شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه های ماه و خورشید؛ از داستان های کودک جویس و وولف تا شناور شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید